2-Jakoinen ohjelma kerran vkossa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja logoo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hei vaan kaikille, olen uusi tällä foorumilla, joten toivon että pämä topic ei ole turha tai muutenkaan riko sääntöjä :)

ASIA:

Olen reenannut n. 2v 3-4 jakoisilla treeniohjelmilla (perus kehonrakennusta, ja lihasvoimaa).
Nyt olen aikeissa aloittaa taistelulajin harrastuksen tähän rinnalle, ja aika ei riitä enää 4 reenipäivään kuntosalilla.
Haluaisin nyt vaihtaa 4-jakoisesta ohjelmasta 2-jakoiseen, sillai, että punttitreenit kerran vkossa!

PS: jalkatreenit saa jättää pois ohjelmasta ja mielellään jätän ne pois kokonaan.

Olen itse miettinyt tällaista:

Lauantai: Rinta, olkapäät, ojentajat, vatsa
Sunnuntai: Selkä, Hauikset, vatsa

Saa vapaasti kommentoida ja ehdottaa jotain sopivia ohjelmia (myös liikkeitä saa lisäillä)!

Kiitokset!

Heipä vaan. Sen verran sanoisin, että IMO jos on vain 2 punttipäivää viikossa, kannattaisi siirtyä ihan suosiolla johonkin 1-jakoiseen ohjelmaan. Jos treenipäivät ovat peräkkäiset, on varmaan tosin pakko käyttää jonkinlaista jakoa. Yläkropalle tuo jako on ihan toimiva, moni käyttää sitä 3-jakoisissa (kolmas päivä on jalkareenille).

p.s. varmasti saat kuulla miljoona kommenttia "TREENAA NYT IHMEESSÄ NIITÄ JALKOJA ETTET NÄYTÄ TYHMÄLTÄ" ym. Oma mielipide samoilla linjoilla, mutta jos mies ei niitä halua treenata niin keskitytään olennaiseen

Jalkalihaksille tulen kyykkää kerran viikossa ja sit kamppailulajin kautta yleiskunto näille.

Jos 1 jakoinen on sun mielestä fiksumpi vaihtoehto niin laitakko jonkinlaisen esimerkin siitä ja montako taukopäivää kuuluu olla yms?

Kiitos muuten vastauksesta

Onko nuo lauantai ja sunnuntai tosiaan ainoat mahdolliset salitreenipäivät? Eihän tuo kovin optimaalista ole, vaikka millä ohjelmalla tekisi.

Todellakin jalat mukaan! Luulis potkunkin lähtevän huomattavasti kovempaa lihaksikkaasta/jäntevästä jalasta ja vääntötilanteissakin jaloista sitä voimaa tulee.

Koska kuitenkaan lihaksen kasvatus ei enää ole se varsinainen pointti tässä tapauksessa, niin toiselle treenipäivälle vois ottaa mahdollisimman kokonaisvaltaisen yläkropan: penkki, dippi, leuanveto yms. Toinen päivä sitten jaloille ja vatsalihaksille. Noissa kamppailulajitreeneissä kuitenkin jonkinasteista lihaskuntoharjoitteluakin tehdään, niin ne sitten täydentäköön viikottaista treenimäärää.

1-jakoinen peräkkäisinä päivinä kuulostaa hieman kovalta. Mutta tästä en tiedä mitään, koska ikinä en ole 1-jakoisella tehnyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom