2-jakoinen + aerobinen treeni

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En mä kyllä tiedä voiko tota mun syömistä sanoa oikein diettaamiseksi vielä. Nyt olen lähinnä vaan jättänyt limpparin, roskaruoan ja jätskin paljon vähemmälle, edelleen syön kuitenkin paljon.
Aloittelen vasta tuota hölkkäämistä. Kävin heittään sellasen kevyen lenkin, kunnon puolesta oisin jaksanut vielä pidemmälle mutta sääriluita alko särkeen jo aika alkuvaiheessa. Kyllä sen säryn kesti, että ei se aivan helvetinmoista ollut. Lienee näitä aloittelijan kipuja?
Tuo hölkkä mitä minä nyt olen tehnyt, niin ei ole mitään kovatempoista. Ajattelin aluksi hölkätä aina tiettyyn pisteeseen, sitten juoksen parin kerran jälkeen sen hieman nopeammin ja nopeammin. Sitten vaikka 1kk(tai jotain) jälkeen alan tekemään pidempiä lenkkejä nopeammalla temmolla.

sumutin123 sanoi:
Vedätkö kuitenkin palkkarin, koska aerobinen treenin jälkeen on HIIT:n kaltainen hiilaritason ollessa alhaalla, eikä tällöin kuuluisi syödä mitään vähään aikaan? Eikö näin? Entäs palautumisen laita?

Palkkari tulee heti salin ja aerobisen päälle, siinä en ajattele mitään ns. jälkipolttoja. Mutta jos teen pelkän aerobisen treenin, niin sitten ihan tavallista safkaa n. tunti tuon suorituksen jälkeen. Pistän siis palautumisen ja lihakset rasvanpolton edelle dieetilläkin, luotan siihen että kroppa on suht tyhjä tuon puntin jälkeen ja tuo aerobinen jo sinällään polttaa rasvaa ja toki se lisää sitä kokonaisukulutustakin.

Miten yhdistää?

Minä olen uusi täällä, joten kerron hieman itsestäni : Kolmisen vuotta sitten innostuin lenkkeilystä. Olin aivan nollakunnossa. Kesällä 2003 olin elämäni parhaassa kunnossa. Juhannusviikolla juoksin 5km pururadalla aikaan 19.56, joka on minun paras urheilusaavutus edelleenkin. Koko heinäkuu meni jalkaa parannellessa, mutta silti vielä syksyllä meni Cooperissa 3000. Sen jälkeen innostus lopahti hieman. (en ole kuitenkaan koskaan täysin lopettanut lenkkeilyä). Saliharjoittelua olen harrastanut, mutta siinä on ongelmia ollut. a) Minulla ei ole ikinä ollut ketään, joka osaisi neuvoa joten itse olen opetellut b) sali oli koko kesän remontissa, joten jäi se viideksi kuukaudeksi pois kokonaan.:curs:

Minun paino on noudattanut todellakin jojo-ilmiötä. Ennen juoksuharrastusta paino oli päälle 80kg. Alimmillaan paino oli 72. Nyt ollaan taas palattu tuonne 81 kiloon. (toki nyt on hieman lihasta, mutta on sitä läskiäkin) Selvennetään nyt vielä, että olen isoluinen :) Minua ei ole todellakaan luotu juoksua varten

Jos käyn salilla ma - ke - pe ja noudatan 2-jakoista ohjelmaa. (joka on tosin vielä tekemättä), niin miten siihen yhdistetään lenkkeily (talven tullen hiihto)
Ja ensisijainen tavoite minulla on pudottaa nämä vatsan seudulle kertyneet makkarat pois ja kenties samalla hieman lisätä lihaskuntoa. Tavoite ei todellakaan ole päästä huippuun juoksukuntoon tai että penkistä pitäsi 100kg ihan heti punnertaa.

PS: Tiedän hyvin ravinnon merkityksen, mutta pitää kertoa siitä vaikka toisessa viestissä

Anteeksi kun lainaan threadia mutta tuleeko teidän mielestä mulle liikaa treeniä, kun maanantaina on thainyrkkeilyharkat, tiistaina aamupäivästä uintia ja illalla thainyrkkeilyä, keskiviikkona ja torstaina salille kaksijakoisella ohjelmalla, perjantaina thainyrkkeilyä, lauantaina tunnin juoksulenkki aamupäivästä ja illalla uintia ja sunnuntai sitten kokonaan vapaa? Uinti on lähinnä tekniikkatreeniä, ja kalorit on plussalla viitisen sataa. Salilla teen kaikissa liikkeissä 2x6, vetävät ja työntävät erikseen -jaolla. Thainyrkkeilyssä mulla ei ole mitään ihmeellisiä tavoitteita vaan käyn siellä ihan omaksi ilokseni. Muuten tavoitteena olisi olla kovassa aerobisessa kunnossa vähän isommalla elopainolla ja paremmilla voimatasoilla. Kevyitä viikkoja ajattelin pitää silloin kun salitulokset tipahtaa tai unirytmi menee sekaisin.

Back
Ylös Bottom