2-jako ja mave, onnistuuko?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli taustaa sen verran, että takana on kunnollista treeniä reilut neljä kuukautta, josta viimeiset kolme kaksijaolla 1. Jalat + kädet 2. loput. Vieläkin treenipainot ovat noususuunnassa, mutta olen aikeissa vaihtaa ohjelmaa, sillä haluan ottaa mukaan maven ja toisaalta jakaa jalat kahteen osaan. Kovasti tykkään kaksijakoisella reenailusta, ja jotenkin minulle sopii tuollainen "perusliikkeitä, vähän sarjoja, painot lähellä omia rajoja" -periaate.

Haluaisin nyt kuulla kokeneemmilta treenaajilta mielipiteitä seuraavasta ohjelmasta:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
Penkki 2x8
Vinopenkki kp 2x8-12
Kyykky / Etukyykky 2x8
Reisiojennus 2x8-12
Pystypunnerrus kp / tanko 2x8-10
Viparit taakse / sivulle 2x8-12
Ojentajadippi / Ojentajat kp (niskan takaa) 2x8-12

2. Selkä, Takareidet, Pohkeet, Hauis, vatsa
Leuat kapea / leveä 2x8-10
kulmasoutu / alatalja 2x8-10
SJMV 2x8 / Mave 2x6
Reisikoukistus 2x8-12 / 3x8-12
Pohkeet seisten / istuen 3x8-12
Hauiskääntö suora tanko / käsipainot 2x8-12
Vatsat 3x8-12

(kp = käsipainot, kapea ote leuoissa vastaa ylätaljan v-kahvaa)

Sinänsä typerä kysellä tästä, kun tämä on aika lähellä Timban threadin mallia kaksijaoisesta, mutta tuo mave tosiaan askarruttaa. Ensinnäkin sen paikka, alkuun vai ei? Sitten vielä tuo vaihtelu sjmv:n kanssa, toimiiko? En haluaisi jättää takareiskoja pelkkien koukistusten varaan, kun ne eivät tunnu minusta oikein luonnollisilta. (Tuo etukyykky on myöskin itselle uusi liike. Jos se alkaa sujua hyvin, niin alan tekemään pelkästään sitä.)

Kyllä siihen aikaisempaankin maven saa mukaan. Itse treenaan tällä hetkellä samalla jaolla (siis jalat/kädet+selkä/rinta/olkapäät) ja otin pari viikkoa maven siihen mukaan joka toiseen selkä-reeniin. Mave ottaa mulla pääasiassa selkään, joten jalkatreenit eivät sitä merkittävästi häiritse.

Tuosta uudesta ohjelmastasi:
Ihan hyvältän tuo näyttää. Mave olisi muuten paras tehdä ensimmäisenä liikkeenä, mutta toisaalta leukoihin ei varmasti enää ole oikein potkua jos on ensin maveteltu rankasti. IMO mave kannattaa pitää juuri noin kuin olet laittanutkin, eli joka toinen kerta SJMV ja joka toinen mave. Mave ottaa myös takareisiin, joten takareidet eivät pelkkien koukistusten varassa joudu mave-treenissäkään olemaan.

Mun mielestä tuo on just hyvä noin kun olet ajatellut, ei jää ne takareiskatkaan paitsioon ja tukeehan Mave ja SJMV toisiaan aika hyvin kuitenkin.

Eli anna mennä tuolleen vain, mutta tarkkaile alaselän palautumista ja ota vaikka jonkun SJMV:n tilalle raakasti pelkkiä reiden koukistuksia jos tuntuu ettei alaselkä palaudu. Teen itse näin tarvittaessa ja silti saa takareidet treenattua ihan kohtuu hyvin, eli ei jää kokonaan väliin.

Maanantai: Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus 2x6
-Vinopenkki kp 2-3x8-10
-Kyykky 3x6-8
-Reiden ojennukset 3x10
-Pystypunnerrus 2x8-10
-Vipunostot sivulle 3x10
-Ranskalainen punnerrus / kapea penkki 3x8

Tiistai: Selkä, takareidet, pohkeet, hauis, vatsat, epäkkäät

-Ylätalja / leuanveto 3x8-10
-Kulmasoutu 3x8-10
-SJMV 3-4x6-8
-Pohkeet hack / pohkeet istuen 4x10
-Hauiskääntö 3x8-10 / 3x6-8,3,3
-Vatsat koneessa 3-5x10-12
-Kohautukset 2-3x10-12

Torstai: Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus 2x6
-Vinopenkki kp 2-3x8-10
-Jalkaprässi 3x8-10
-Reiden ojennukset 3x10
-Pystypunnerrus 2x8-10
-Vipunostot sivulle 3x10
-Ranskalainen punnerrus / kapea penkki 3x8

Perjantai: Selkä, takareidet, pohkeet, hauis, vatsat, epäkkäät

-MAVE 2-3x6
-Ylätalja 3x8-10
-Reiden koukistus 3x8-10
-Pohkeet hack / pohkeet istuen 4x10
-Hauiskääntö 3x8-10 / 3x6-8,3,3
-Vatsat koneessa 3-5x10-12
-Kohautukset 2-3x10-12

Oli pakko nostaa esille tää vanha threadi ku kerran valmiina oli :hyper:. Mielipiteitä tuollaisesta MAVE:n sovituksesta 2-jakoiseen? Tuleeko viikossa tarpeeksi rasitusta myös takareisille?

Ja entä tuo perjantain treenipäivä, selälle tarpeeksi treeniä?

Eli taustaa sen verran, että takana on kunnollista treeniä reilut neljä kuukautta, josta viimeiset kolme kaksijaolla 1. Jalat + kädet 2. loput. Vieläkin treenipainot ovat noususuunnassa, mutta olen aikeissa vaihtaa ohjelmaa, sillä haluan ottaa mukaan maven ja toisaalta jakaa jalat kahteen osaan. Kovasti tykkään kaksijakoisella reenailusta, ja jotenkin minulle sopii tuollainen "perusliikkeitä, vähän sarjoja, painot lähellä omia rajoja" -periaate.

Haluaisin nyt kuulla kokeneemmilta treenaajilta mielipiteitä seuraavasta ohjelmasta:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
Penkki 2x8
Vinopenkki kp 2x8-12
Kyykky / Etukyykky 2x8
Reisiojennus 2x8-12
Pystypunnerrus kp / tanko 2x8-10
Viparit taakse / sivulle 2x8-12
Ojentajadippi / Ojentajat kp (niskan takaa) 2x8-12

2. Selkä, Takareidet, Pohkeet, Hauis, vatsa
Leuat kapea / leveä 2x8-10
kulmasoutu / alatalja 2x8-10
SJMV 2x8 / Mave 2x6
Reisikoukistus 2x8-12 / 3x8-12
Pohkeet seisten / istuen 3x8-12
Hauiskääntö suora tanko / käsipainot 2x8-12
Vatsat 3x8-12

(kp = käsipainot, kapea ote leuoissa vastaa ylätaljan v-kahvaa)

Sinänsä typerä kysellä tästä, kun tämä on aika lähellä Timban threadin mallia kaksijaoisesta, mutta tuo mave tosiaan askarruttaa. Ensinnäkin sen paikka, alkuun vai ei? Sitten vielä tuo vaihtelu sjmv:n kanssa, toimiiko? En haluaisi jättää takareiskoja pelkkien koukistusten varaan, kun ne eivät tunnu minusta oikein luonnollisilta. (Tuo etukyykky on myöskin itselle uusi liike. Jos se alkaa sujua hyvin, niin alan tekemään pelkästään sitä.)

Miks ei onnistuis?? ite oon tehny tota samaa 2-jakosta ja molempina selkäpäivinä tehny maastavetoo!

Mave sopii hyvin tuohon kuten hessu jo sanokin ja kyllä tulee takareisille rasitusta. Siirrä tosin reidenkoukistus maven jälkeen ja sen jälkeen sit ylätalja.

Vähentäisin olkapäiden työtä, sillä olat rasittuu myös penkissä. Voisit korvata vaikka jollain takaolkapääliikkeellä toisen pystypunnerruksen. Tuleepahan sit tehtyä takaolkiakin

En lisäisi perjantaille toista suoraa selkäliikettä. Ihan hyvä noin.

Mave sopii hyvin tuohon kuten hessu jo sanokin ja kyllä tulee takareisille rasitusta. Siirrä tosin reidenkoukistus maven jälkeen ja sen jälkeen sit ylätalja.

Vähentäisin olkapäiden työtä, sillä olat rasittuu myös penkissä. Voisit korvata vaikka jollain takaolkapääliikkeellä toisen pystypunnerruksen. Tuleepahan sit tehtyä takaolkiakin

En lisäisi perjantaille toista suoraa selkäliikettä. Ihan hyvä noin.

Mä en tiedä oikeen noit takaolkapääliikkeitä, joten voitko kertoo mulle pari liikettä?:worship:

Mä en tiedä oikeen noit takaolkapääliikkeitä, joten voitko kertoo mulle pari liikettä?:worship:
Facepull on oma suosikkini nykypäivinä. http://www.gym-tv.fi/index.php?viewkey=9311ef5b5c3003946c48 01.48 kohdasta alkaen. Ja tossa ois sitte toinen: vipunostot taakse tjsp: http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBSeatedRearLateralRaise.html

Oli pakko nostaa esille tää vanha threadi ku kerran valmiina oli :hyper:. Mielipiteitä tuollaisesta MAVE:n sovituksesta 2-jakoiseen? Tuleeko viikossa tarpeeksi rasitusta myös takareisille?

Ja entä tuo perjantain treenipäivä, selälle tarpeeksi treeniä?
Ootko varma että tarviit molempiin treenikertoihin tuon vinopenkin? Itellä ainakin olkopäät alkaa olemaan melko loppu jos noin teen. Tulee tarpeeksi rasitusta ainaki omasta mielestä. Kyykky kuitenkin ottaa epäsuorana takareisiinki.

Oon tehny tota ekaa liikettä, mut oon luullu et se on niinkun normaali vipunosto vaan istuen, mut oks sit viparit seistenkin takaolkapäähän? vai??

Oon tehny tota ekaa liikettä, mut oon luullu et se on niinkun normaali vipunosto vaan istuen, mut oks sit viparit seistenkin takaolkapäähän? vai??
En kyseistä liikettä hirveesti harrasta, mutta kyllä se varmaan vähän epäsuoraa voi antaa, mikä nyt toisaalta taas ei tietty korvaa takaolkapäille tarkoitettuja liikkeitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom