2 grammaa proteiinia painokiloa kohden, mutta..

Mutta. Mitäs jos on vähän "ylinmääräistä" painoa?
Eli tarkoittaako tuo "2 grammaa painokiloa kohden" tiukkaa massaa, vai tartteeko sen verran vaikka olisikin ylinmääräistä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Proteiininsaanti kannattaisi laskea lähinnä rasvattomien painokilojen perusteella, sillä rasvakudos ei olennaisesti lisää proteiinintarvetta.

PS: sana on ylimääräistä, ei ylinmääräistä.

Hulkki sanoi:
Proteiininsaanti kannattaisi laskea lähinnä rasvattomien painokilojen perusteella, sillä rasvakudos ei olennaisesti lisää proteiinintarvetta.

PS: sana on ylimääräistä, ei ylinmääräistä.

Ok. Kiitti, niin mä arvelinkin.

Juu tulee jostain syystä aina kirjoitettua että ylinmääräistä.

Hulkki sanoi:
Eli, painan 82kg ja rasvaprosentti on vaikka 15%. Rasvaton paino on 69,7kg, eli 139,4g (2 x 69,7) proteiinia on mulle sopiva määrä? Näinkö toi menee?

yajo sanoi:
Eli, painan 82kg ja rasvaprosentti on vaikka 15%. Rasvaton paino on 69,7kg, eli 139,4g (2 x 69,7) proteiinia on mulle sopiva määrä? Näinkö toi menee?

Kyllä, mutta otat varmuuden vuoksi sen 160 gemiä niin ei ota siitä kiinni. Yksi tapa on laskea 1 gramma proteiinia per painopauna. Siinäkin voi ottaa rasvattomasta painosta. Sinun tapauksessasi 69,7:0,454=154 grammaa protskua. Itse en jaksa mitään protskumäärää rueta laskemaan. Pitäisi varmaan joskus laskea, koska tuntuu että saattaa mennä aika pahasti yli oma protskunsaanti.

Harvalla se protskun saanti niin runsasta on että siitä kannattaisi huolta kantaa, yleensä päinvastoin..

yajo sanoi:
Menee, jos sulle sopiva määrä on 2 g / rasvaton painokilo. Mutta yleensä mitään yleistä sääntöä tuosta ei voi tehdä, sillä eri tyypit tarvitsevat eri olosuhteissa eri määriä protskua suhteessa rasvattomaan painoon.

Mitä hain takaa, on että proteiininsaantia ei kannata laskea painon vaan rasvattoman painon mukaan. Jos kriteerinä olisi pelkkä paino, pitäisi kaavan mukaan sen 120-kiloisen jokinorsun, jonka rasvaprosentti on yli 50, saada saman verran protskua kuin 120-kiloisen kisatiukan kehonrakentajan vaikka todellisuudessa näiden henkilöiden proteiinintarpeet ovat aivan eri planeetoilta.

ljp sanoi:
Harvalla se protskun saanti niin runsasta on että siitä kannattaisi huolta kantaa, yleensä päinvastoin..
Jep, en ole koskaan ollut huolissani siitä että tulee liikaa proteiinia vaan siitä että tuleeko niitä liian vähän.
Samoin enemmän mä joudun hiilareista miettimään että tuleeko niitä liikaa.
Tuossa tein sitä "mahdotonta" eli poltin läskiä ja kasvatin lihasta niin laskin protskun tarpeen "noin" koko painolle ja vähensin hiilareita niin tuli ihan mukavaa tulosta.

500 asiallista/asiatonta viestiä kasassa :kippis1:

ljp sanoi:

Juuri näin! Pitää nimittäin vähän kattella ruokavaliota että oikeasti saa sen tarvittava protskumäärän. Monesti sitä kuvittelee saavansa siinä ns. kotisafkasta tarpeeks, mutta pieneksi jää määrät todella usein. Nimimerkillä kokemusta on...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom