Timbe sanoi:No se vissiin sanottiin jo tuola: Vaihda sitä jakoa.
En tainnut enään puhua siitä, vaan tuosta sen jälkeisestä postauksesta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Timbe sanoi:No se vissiin sanottiin jo tuola: Vaihda sitä jakoa.
MKM sanoi:1. Ala- ja keskikeho
2. Yläkeho
Näin treenaavat mm. Westsiden voimanostajat, NFL-joukkueet ja minä.
Timbe sanoi:Suosittelen jälkimmäistä tässä tapauksessa, syystä että:
-kaikki yläkropan työntävät on samassa treenissä. Saattaa tulla ongelmia saada treenattu rinta,olkapää- treenin jälkeen ojentatreeni, ja päinvastoin, varsinkin tässätapauksessa kun olet suunnitellut tekeväsi treenit peräkkäisinä päivinä. (ma,ti ja to,pe)
Esox Lucius sanoi:The 2-jako:
1. Yläkroppa (rinta / selkä -painotteisesti)
2. Alakroppa (Etureidet ja pohkeet)
3. Yläkroppa (käsipainotteisesti)
4. Alakroppa (Takareidet ja pohkeet)
Käsipainotteinen yläkroppatreeni ei tarkoita, että tehtäisiin hauiskääntö vaan, että tehdään esim. Penkin tilalta kapeaa penkkiä ja ylätaljan tilalta leuanvetoja kapealla otteella. Etureisipäivänä Hackkia tangolla, etukyykkyä jne. Takareisipäivänä takakyykkyä, SJMV:ä jne...

ZweCCo sanoi:Itse en oikein ymmärrä tämäntyylisiä kaksijakoisia ohjelmia jotka oikeastaan kuitenkin ovat nelijakoisia. Osa kropasta treenataan useemmin kun muu osa. Esim. pohkeet saa 2 ja 3 päivänä kyytiä mutta sitten taas etureidetkään ei saa kun 2 päivänä kyytiä. Näinollen kroppa kehittyy "epätasapainoon". Tämä nyt sitten vaan on mun mielipide. Mitä mieltä muut on kyseisestä treenistä?
Samalla en ymmärrä tuota kun sanoit että käsipainotteisena päivänä tehdään leuanvetoja. Mielestäni leuanvedot on selkäliikkeitä. Ihmettelen myös tuota miksi takareisipäivinä takakyykkyä. Ainakin itselläni siinäkin eniten työtä tekee etureidet. Tosin todella leveällä asennolla saa paremman tuntuman takareisiin ja takapuoleen. Vaikutti hieman sekavalta kuitenkin. En ihan ymmärtänyt sun pointtia tuossa käsipainotteisesti päivässä. Sama tuossa takareisi päivässä koska siinäkin etureidet kuitenkin sais kyytiä.![]()
lasikuitujeesus sanoi:Tuossa on mielestäni liikaa, että voisit tehdä sarjat loppuun asti. Jätä puolet pois niin sitten.
Kaksijakoisessa, jos haluaa treenata korkealla intensiteetillä (ja mielestäni siten on hyvä reenata) kannattaa keskittyä perusliikkeisiin ja jättää esim. vipunostot ja keskitetyt liikkeet pois. Ne eivät ole mikään välttämättömyys lihaskasvulle. Oikeastaan vain haittaavat kovista liikkeistä palautumista, jos kierto on lyhyt.
Pidä huoli että sarjapainot nousevat - lihaskasvu on siten taattu. Jos jämähtävät, niin palautuminen ei ehkä ole riittävää (liikaa sarjoja/liian usein treeniä)..
(edit)
Kaksijakoisella voi kehittyä todella nopeasti, kunhan ei vedä itseään ylikuntoon ja keskittyy todellakin perusliikkeisiin. Suosittelen kaikille.
Epäilen että koska treenaat noin usein (4krt/vko) 1-3 sarjaa/lihas/treenikerta on riittävä. Jos siis intensiteetti on korkea. Erikoistekniikoita en 2-jakoisessa suosittele, koska esim. pakkotoistot rasittavat hermojärjestelmää, jonka palautuminen on hitaampaa kuin lihasten.jüzz sanoi:Eli 1 perusliike / lihasryhmä riittää 2-jakoisessa ohjelmassa ja sitä yhtä liikettä sitten 3-4 sarjaa? Tai sitten isoissa lihasryhmissä 2 liikettä, mutta pienissä kuten hauikset niin vain 1?
Tuo on muuten aika rankka jako. Paras olis mielestäni joka toinen päivä, mutta jos ei sovi niin ei voi mitään.jüzz sanoi:Minulle sopii tällähetkellä vain viikonpäiviin sidottu kierto ja olen ajattellut, että se olisi tällainen:
ma: 1. päivä
ti: 2.päivä
to: 1. päivä
pe: 2. päivä
lasikuitujeesus sanoi:Tuo on muuten aika rankka jako. Paras olis mielestäni joka toinen päivä, mutta jos ei sovi niin ei voi mitään.
Jos tuntuu että ylikunto alkaa pukkaamaan tai tulokset levosta ja oikeasta syömisestä huolimatta eivät nouse, niin suosittelen harventamaan kolmeen kertaan viikossa.
Siitä vaan kokeilemaan.jüzz sanoi:Näyttääkö paremmalta? Jos tällä lähtisi nyt ainakin aluksi kokeilemaan.
lasikuitujeesus sanoi:Siitä vaan kokeilemaan.
Aika paljon sarjoja yhä, mutta mä katsonkin tätä vähän liikaa omalta kantilta (treenaan doggcrappilla - 1sarja/lihas/treeni).
Muista vähentää jos et palaudu tai jos tuntuu että alat saamaan vähemmälläkin tehot irti.
Hyvältä perusohjelmalta tuo näyttää.
Tuo näyttää jo huomattavasti paremmalta kuin ensimmäinen versio. Muutama parannusehdotus:jüzz sanoi:1.päivä: rinta, olkapäät, ojentajat, etureidet (vatsat)
Penkki / vinopenkki kp 3 x 6-10
Pystypunnerrus istuen kp 3 x 6-10
Dipit / ranskalainen / pushdown 3 x 8-12
Smith kyykky 3 x 8-12
Reidenojennus 1-2 x 10-12
Vatsat
2. päivä: selkä, hauikset, takareidet, pohkeet (forkut+epäkkäät)
Kulmasoutu kp / tanko 3 x 8-12
Ylätalja / leuat / alatalja 2 x 8-12
Hauiskääntö kp / mutkatanko 3 x 8-10
SJMV 3 x 8-10
Pohkeet istuen / prässissä 3 x 15-20
Olankohautukset seläntaka 2 x 12-15 (joka toinen kerta)
Kyynärvarret vastaotteella 2 x 12-15 (joka toinen kerta)
lasikuitujeesus sanoi:Siitä vaan kokeilemaan.
Aika paljon sarjoja yhä, mutta mä katsonkin tätä vähän liikaa omalta kantilta (treenaan doggcrappilla - 1sarja/lihas/treeni).
Muista vähentää jos et palaudu tai jos tuntuu että alat saamaan vähemmälläkin tehot irti.
Hyvältä perusohjelmalta tuo näyttää.