2️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 2-JAKOINEN TREENIOHJELMA – TASAPAINOINEN PERUSKAURA 🔥

Meta description: Tehokas ja selkeä treenijako, joka kattaa koko kropan kahdella harjoituksella optimaaliseen kehitykseen.

Näyttäis olevan aika lailla hajontaa mielipiteissä tuon 2-jakosen tiimoilta.
Kun en jaksa enää söötsiä, olisiko antaa tarjottimella joku hyvä jako, joka on pakkislaisten, hiihtoliiton ja kaikkien yhteisesti hyväksymä...?

:rolleyes:

P.S. Treenimahikset ei ole varmoina tiettyinä päivinä, joten pakko tyytyä treenamaan mahdollisimman paljon ruhoa kerralla. Koko kroppa ei kyllä tunnu enää mielekkäältä hommalta.

1. yläselkä, etureidet, pohkeet, hauis, olka/hartia
2. alaselkä, takareidet, vatsat, rinta, ojentaja

Tossa olis ainakin tommonen...

Itse teen tällä hetkellä:

1.selkä,alaselkä,jalat
2.rinta,olkapäät,ojentajat,hauis

toinen kokeilemisen arvoinen voisi olla:

1.rinta,selkä,olkapäät
2.jalat,alaselkä,kädet.

VZ58 sanoi:
toinen kokeilemisen arvoinen voisi olla:

1.rinta,selkä,olkapäät
2.jalat,alaselkä,kädet.

Hola,

itselläni käytössä tällä hetkellä tuo ylläoleva jako. Toi 2. päivä on aivan s**tanan rankka. En siis tee muita kuin "perusliikkeitä", eli penkkiä, kyykkyä, leukoja jne..ja kolme treeniä/vko. Hyvin toimii, mutta on siis aikas rankkaa.

Itsellä ollut käytössä kesästä lähtien seuraava jako:

1) etu- ja takareidet, rinta, hauis
2) selkä, olkapäät, ojentajat, pohkeet

Itellä käytössä seuraava:

1. etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat
2. takareidet, selkä, pohkeet, hauis

Hyvin on toiminut ja olen ollut tyytyväinen.

Tuo takareidet ja selkä on oltava samassa juu, muuten ei esim. mavea saa sopimaan.

Kiitos vastauksista, laadin tässä flunssaisena pikkuhiljaa jonkun itselle sopivan räpellyksen. Lisääkin saa aiheesta kirjoittaa.

Ai perhana mutta: etureidet on mentävä samassa höskässä, koska laitteisto on niin rajoitettu... hmm.

Viimeksi muokattu:
Eli oon käynyt salilla n. 4kk kohta ja käytän 2-jakoista systeemiä. Toisella kerralla rinta, ojentajat, vatsat ja jalat, ja toisella haukat, selät, ranteet ja olkapäät. Salilla käyn joka toinen päivä. Tuli mieleen, että ehtiikö tuossa ajassa paikat palautua? Ruokavaliosta antaisin itselleni 1-10 asteikolla n. 8½ (en vedä mitään lisäravinteita). Esim. rinnoissa en ole havainnut kehitystä n. kuukauden aikana mitään (n. 60kg ja rapiat nykyään). Kannattaisiko siirtyä 3-jakoiseen vai toimiiko tuo ihan hyvin?

Ihan hyvin pitäisi ehtiä palautua, lepoahan tulee lihakselle rapiat kolme päivää joka ainakin itsellä riittää. Ota toki palautusjuoma mukaan.

kaleksi sanoi:
Ite käytän tämmöstä:
1. rinta, ojentaja, vatsa
2. hauis, selkä, jalat, olkapäät

Teistä tossa mitään vikaa?

Suoraan sanottuna niin huono kun olla voi. Kehon suurimmat lihasryhmät päivässä 2 ja vielä olkapäät ja hauiksin tungettu samaan, ei näin.

kaleksi sanoi:
Ite käytän tämmöstä:
1. rinta, ojentaja, vatsa
2. hauis, selkä, jalat, olkapäät

Teistä tossa mitään vikaa?

On todellakin vikaa. Jalat ja selkä on kehon isoimmat lihasryhmät joten tuo toinen päivä on todella rankka verrattuna ekan päivän kevyeen treeniin.

edit: olin hidas

Timba79 sanoi:
Suoraan sanottuna niin huono kun olla voi. Kehon suurimmat lihasryhmät päivässä 2 ja vielä olkapäät ja hauiksin tungettu samaan, ei näin.

Tuskin sinäkään tiesit näitä asioita junnuna, mutta hyvä että tuli kysyttyä.

kaleksi sanoi:
Tuskin sinäkään tiesit näitä asioita junnuna, mutta hyvä että tuli kysyttyä.

Kukaan ei ole väittänytkään että timba olis niitä asioita junnuna tiennytkään. Eikä tuossa hänen kommentissakaan ollut mielestäni mitään mistä tarvitsisi suuttua. Kysyit että onko jotain huonoa ja hän vastasi. Nyt ainakin tiedät että ei kannata laittaa jalkoja ja selkää samalle päivälle. Näin sitä joka päivä viisastuu. Ja vielä se että ihan samoilla linjoille olen timban kanssa ton vastauksen kohalla. ;)

Kaleksi, sanoppa miten reenaat selkää ja jalkoja. Itse en voi ymmärtää miten niitä voisi tehokkaasti reenata samana päivänä ilman, että a) salilla kuluu väh. puolitoista tuntia ja b) on kykeneväinen nousemaan sängystä seuraavana päivänä... :)

Nyt kun kaikki täällä ovat hehkuttaneet, kuinka paljon parempia 2-jakoiset ohjelmat ovat verrattuna 4-jakoisiin niin olen itsekkin päättänyt siirtyä 2-jakoiseen ohjelmaan. Olen ajatellut kahta erillaista jakoa: 1. rinta, selkä, olkapäät ja 2. jalat, alaselkä, kädet TAI 1. etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat ja 2. takareidet, selkä, pohkeet, hauikset. Päiviksi olen ajatellut ma: 1.päivä ti: 2.päivä to: 1.päivä pe:2.päivä. Te kokeneemmat, kumpaa suosittelisitte? Voisitteko myös kertoa kuinka monta liikettä ja sarjaa/lihasryhmä tallaisissa 2-jakoisissa ohjelmissa kannattaa tehdä? Varmsti 6-3 sarjaa/lihasryhmä riittää?

jüzz sanoi:
Nyt kun kaikki täällä ovat hehkuttaneet, kuinka paljon parempia 2-jakoiset ohjelmat ovat verrattuna 4-jakoisiin niin olen itsekkin päättänyt siirtyä 2-jakoiseen ohjelmaan. Olen ajatellut kahta erillaista jakoa: 1. rinta, selkä, olkapäät ja 2. jalat, alaselkä, kädet TAI 1. etureidet, rinta, olkapäät, ojentajat ja 2. takareidet, selkä, pohkeet, hauikset. Päiviksi olen ajatellut ma: 1.päivä ti: 2.päivä to: 1.päivä pe:2.päivä. Te kokeneemmat, kumpaa suosittelisitte? Voisitteko myös kertoa kuinka monta liikettä ja sarjaa/lihasryhmä tallaisissa 2-jakoisissa ohjelmissa kannattaa tehdä? Varmsti 6-3 sarjaa/lihasryhmä riittää?
Suosittelen jälkimmäistä tässä tapauksessa, syystä että:

-kaikki yläkropan työntävät on samassa treenissä. Saattaa tulla ongelmia saada treenattu rinta,olkapää- treenin jälkeen ojentatreeni, ja päinvastoin, varsinkin tässätapauksessa kun olet suunnitellut tekeväsi treenit peräkkäisinä päivinä. (ma,ti ja to,pe)

Hämmer sanoi:
Kaleksi, sanoppa miten reenaat selkää ja jalkoja. Itse en voi ymmärtää miten niitä voisi tehokkaasti reenata samana päivänä ilman, että a) salilla kuluu väh. puolitoista tuntia ja b) on kykeneväinen nousemaan sängystä seuraavana päivänä... :)

Helposti nousee sängystä, kun treenaa huonosti :) Mutta jaloissa vedän etu- ja takareidet, prässin ja pohkeet, kaikki 4x10, selässä alaselän, yläselän ja leveät selkälihakset (mitkälie onkaan), nekin 4x10. Sarjoissa käytän pari ekaa satsia pieniä painoja, ja 2 viimestä painoilla, että nipinnapin jaksaa loppuun. Ja helposti saattaa salilla vierähtää 1½h, mutta onkohan sillä nyt mitään väliä? Ja jos joku pistää teidän silmään ni sanokaa ihmeessä, mun tiedoilla ei voi kuin viisastua :D

Back
Ylös Bottom