2️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 2-JAKOINEN TREENIOHJELMA – TASAPAINOINEN PERUSKAURA 🔥

Meta description: Tehokas ja selkeä treenijako, joka kattaa koko kropan kahdella harjoituksella optimaaliseen kehitykseen.

Tarkoitti varmaan, että toi tangolla tehtävä liike on vaikea ja laiteliike olisi helppo, mutta kun ei ole tätä laitetta niin asia on Punelle ongelma :)
Ahhhh, no se selittääkin.
"Tuo takaolkapääsoutu tangolla tuntuu pirun vaikealta eikä meidän salilla ole tuota laitettakaan."
Tuosta lauseesta nyt vaan sai kuvan, että puhutaan tuon lauseen ajan samasta asiasta :D

Ahhhh, no se selittääkin.
"Tuo takaolkapääsoutu tangolla tuntuu pirun vaikealta eikä meidän salilla ole tuota laitettakaan."
Tuosta lauseesta nyt vaan sai kuvan, että puhutaan tuon lauseen ajan samasta asiasta :D

Joo, saatoin kirjoittaa vähän epäselvästi. Eli noin juuri kun Sakke sanoi. Kai tuota tangolla tehtyä versiota voisi kokeilla ensi treenissä :)

Siis eikö sun salilla ole Pune esim. ristikkäistaljaa tai mitään muutakaan taljaa? Takaolkapääsoudun voi hyvin tehdä siinäkin jos se vapaalla tangolla tehty tuntuu vaikealta. Itse teen monesti taljassa. Erona tosiaan Face Pulliin se, että vetää kyynerpäitä vaan taakse sen verran, että olkavarret on vaakatasossa sivuilla. Kyynervarret pysyy edessä. Face Pullissa kierretään samanaikaisesti kiertäjäkalvosimilla vielä kyynervarret osottamaan ylöspäin eli veto tulee nimensä mukaisesti ylärinnan/kaulan sijaan kohti naamaa.

Nyt kysyn tämmöisen kysymyksen mihin on varmaan jo monta kymmentä kertaa tässä ketjussa vastattu mutta en ketjusta hakemalla löytänyt vastausta :( ehkä en osannut oikeita haku sanoja käyttää.

Mutta siis tuota elaston 2-jakoista varmaan tarkoitus tehdä järjestyksessä 1a, 1b, 2a, 2b? Treenipäivät esim. Ma, ti, to pe. Ajattelin ruveta tätä kokeilemaan noiden yksijakoisten jälkeen ja sitten ehkä vielä viikonlopulle heittää jonkun spessupäivän vain yhdelle lihasryhmälle. Päättelin itse että varmaan ihan suoraan tuossa järjestyksessä nuo treenit tarkoitus tehdä. Tai ehkä sittenkin 1a, 2b, 1b, 2a? Olisi muuten varmaan hyvä jos löytyisi aloituspostista tuokin (siis esimerkki järjestykset ja päivät) niin sitten olisi kaikki tiiviisti yhdessä paketissa eikä minunlaisteni tyhmien tarvitsisi kysellä.

^ Tohonki kysymyksee löytyy vastaus jo niinkin kaukaa kuin edelliseltä sivulta, nyt joku roti. Ja en usko että tarvitset erityistä spessupäivää viikonlopulle, jos vedät kovaa nuo viikolla olevat treenit.

No siellähän se vastaus olikin :face: muistelin sen jossain tästä ketjusta lukeneeni ja yritin haulla etsiä mutta en löytänyt. No kiitokset kuitenkin ja anteeksi tyhmästä kysymyksestä.
Ja spessupäivä olikin tarkoitus ottaa vähän fiiliksen mukaan, eli jos on aikaa ja tuntuu siltä että voisi jonkun paikan treenata niin sitten kävisi siellä salilla. Ja jos taas tuntuu että lepo on parasta niin sitten sitä.

Siis eikö sun salilla ole Pune esim. ristikkäistaljaa tai mitään muutakaan taljaa? Takaolkapääsoudun voi hyvin tehdä siinäkin jos se vapaalla tangolla tehty tuntuu vaikealta. Itse teen monesti taljassa. Erona tosiaan Face Pulliin se, että vetää kyynerpäitä vaan taakse sen verran, että olkavarret on vaakatasossa sivuilla. Kyynervarret pysyy edessä. Face Pullissa kierretään samanaikaisesti kiertäjäkalvosimilla vielä kyynervarret osottamaan ylöspäin eli veto tulee nimensä mukaisesti ylärinnan/kaulan sijaan kohti naamaa.

Okei, tuota en tiennytkään. Löytyy, toki. Eli kun meillä on salilla myös sellainen säädettävä talja, toisinsanoen sitä kohtaa mihin narun saa kiinnitettyä voi säätää, niin säädänkö sen niin että se on mun ylärinnan kohdalla ja lähden siitä vetämään narua kohti ylärintaa niin, että mun kädet ovat selän kanssa samassa linjassa (kyynärvarren ja hauiksen väliin muodostuu siis 90 asteen kulma)? Vai mielummin ristikkäistaljassa? Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitan.

Noniin sitten tuli tänään tehtyä tuo 1b treeni ja eilen 1a. On kyllä eilisen jäljiltä ojentajat ihan paskottu.
Tänään vähän hakemista liikkeiden kanssa vielä, onko kellään antaa vinkkejä tuohon SJMV miten parhaiten saa tuntumaan? Gymlogit on kyll katsottu ja nyyssölän neuvot luettu mutta silti osassa sarjoissa tuntui hyvin ja oikein rupesi jalat tärisemään mutta seuraavassa taas onnistuin sen jotenkin kadottamaan. Ilmeisesti tuo selän suorassa pitäminen on tärkeää?

Lisäksi mietin että pitäskö tuo kulmasoutu kp vaihtaa siihen yhdenkäden kulmasoutuun tangolla, missä siis tangon toinen pää telineessä kiinni? Jotenkin en tuolla käsipainolla saanut yhtään samanlaista tuntumaa kuin tuolla tosiella mitä joskus aikasemmin olen tehnyt. Pitää myös tuosta takaolkapääsoudusta etsiä jotain videota, nyt tein ristikkäistaljassa mutta en oikein saanut kunnolla tuntumaan vaikka painoa oli niin paljon että hyvä että pystyssä kesti :D.
Mukavaahan tämä on uudia liikkeitä opetella ja etsiä sitä tuntumaa sieltä. Hyvin salilla huomaa joitakin jotka tosiaan vaan niitä painoja heiluttelee vähän sinnepäin. Itse kuitenkin yrittää aina etsiä sen tavan tehdä mikä tuntuu juuri siinä lihaksessa missä pitääkin.

mä tein 7 viikkoa tätä treeniä.
mitään mistään tuloksista tiedä, mutta progressiota yritin pitää ja ohjelmassa pysyin. PAITSI että tein Kyykky-MAVE-KYYKKY-SJMV. tiedä sitten oliko liian rankkaa, mutta nyt iski joku syksyn lorvikatarri ja aattelin että siirryn jo 3krt viikossa treenaamiseen, kun en kuitenkaan sit ku lunta tulee, aijo mennä salille 4krt/vko. noutänks.
piti siis vielä pakkasille/lumentuloon asti käydä 4krt viikko tällä systeemillä, mutta "luovutin" eilen. alkoi olla vähän tukkoinen ja väsynyt olo, että tarvitsin lepopäivän. tänään sitten menin taas ja olo oli jo parempi eikä jaksamisen kans ongelmia.
mun treenit ei tosiaan MUN MIELESTÄ oo kauheen rankkoja, mutta kyllähän toi varmaan osansa verotti että joka kerta oli aluksi isot liikkeet. - mutta mä vaan niin tarvin mun jaloille ja selällekin rankaisua eikä niissä tuntunut yhtään _pahalta_ tai siis ei ottanut kipeetä.
-- kannattasko nyt sit jatkaa samalla, mutta vaan se 3krt/vko VAI voisko jotenkin yhdistää 2- ja 1-jakoiset?? - oon lukenut että vois, mutta KANNATTAAKO?
- onko ihan pöllöä, jos tekee 1a ja 1b tolleen ja sit se 3. treeni olis koko kropan semmonen monta toistoa "kevyillä" treeni? - tänään tein semmosen riisutun version noista 2a ja 2b - treeneistä ja aikaa meni 1h15min eli n.20minsaa kauemman kuin tommosessa 2-jakosessa. en tehny kyl pohkeita (urpo), mut mulle se PT sanoi että pohkeita nyt vois muutenkin tehä vaan kerran viikossa.

Kysymys kuului: "Kannattaako yhdistää 1- ja 2-jakoiset ohjelmat?" Eli kannattaako tehdä 2 päivää viikossa 2-jakoisella ja yhden päivän 1-jakoisella?
Tuo oli se tärkein kysymykseni. Oliko sinulla vielä jotain, mitä et ymmärtänyt?

Kysymys kuului: "Kannattaako yhdistää 1- ja 2-jakoiset ohjelmat?" Eli kannattaako tehdä 2 päivää viikossa 2-jakoisella ja yhden päivän 1-jakoisella?
Tuo oli se tärkein kysymykseni. Oliko sinulla vielä jotain, mitä et ymmärtänyt?

Kyllä noin voi ihan hyvin tehdä. Itse teen tällä hetkellä koko kropan 3 kertaa viikossa neljällä treenillä näin

tiistai: koko kroppa
torstai: koko kroppa
lauantai: yläkroppa
sunnuntai: alakroppa

^ Tohonki kysymyksee löytyy vastaus jo niinkin kaukaa kuin edelliseltä sivulta, nyt joku roti. Ja en usko että tarvitset erityistä spessupäivää viikonlopulle, jos vedät kovaa nuo viikolla olevat treenit.

Pitäisköhän mun lisätä tuohon ekaan viestiin, että suomen kielessä on tapana lukea vasemmalta oikealle ja ylhäältä alas. Tuntuu jotenkin olevan porukalle ylitsepääsemättömän vaikeeta ymmärtää tuo logiikka. Ne treenit kun on siinä ihan järjestyksessä.

Okei, tuota en tiennytkään. Löytyy, toki. Eli kun meillä on salilla myös sellainen säädettävä talja, toisinsanoen sitä kohtaa mihin narun saa kiinnitettyä voi säätää, niin säädänkö sen niin että se on mun ylärinnan kohdalla ja lähden siitä vetämään narua kohti ylärintaa niin, että mun kädet ovat selän kanssa samassa linjassa (kyynärvarren ja hauiksen väliin muodostuu siis 90 asteen kulma)? Vai mielummin ristikkäistaljassa? Toivottavasti ymmärsitte, mitä tarkoitan.

Mulla on ainakin tosi vaikee pitää tasapainoa jos sen taljan säätää sellaselle korkeudelle, että veto kulkee tasan vaakasuorassa. Itse säädän yleensä hieman ylemmäs ja nojaan taaksepäin sen verran, että veto tulee kohtisuoraan.

Back
Ylös Bottom