Morjesta. Elipäs tutkitaan ennenkun hutkitaan ominpäin, suhtkoht aloittelijahan vielä olen. Takana siis noin kolme kuukautta arnoldin kuusikkoa. Laitan tähän nyt offtopicina tuloskehityksenkin:
Kyykky 4x10 60 -> 90kg
Penkki 3x6 50 -> 67.5
leuat 3x max aika samana pysynyt, voimat kumminkin kasvaneet koska omapaino noussut noin 10kg.
pystypunnerrus käsipainoilla 4x10 20kg -> 35kg ( 17.5kg per hantteli
hauis scotissa 3x10 20kg välillä yli) ei suuria nousuja, hanska kasvanut +4cm ohjelman aikana, toki voi mittausheittoa olla.
vatsoja veivattu samalla, ulkonäöllistä kehitystä paha muuten sanoa, sarjakestävyys parantunut.
Ohjelmaa toteutettu 3x viikkoon yleensä. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että tämä ohjelma ei enempää minulle anna nykyisillä treenimetodeilla, tuppaan nimittäin vetämään sarjat aika finaaliin)
Tahtoisin tietää kuinka toteuttaa tuo 1-jakoisesta 2-jakoiseen siirtyminen. Ilmeisesti monijakoisemmista siirryttäessä kaksijakoiseen saa kehoa totutella suurempaan treenifrekvenssiin jopa viikkojen ajan. Kuinka omassa tapauksessani? Voisi tietenkin luulla että heti voisin treenata kovaa, koska aiemmin on vedetty kroppa kolmesti viikossa läpi. Onko näin?
Sitten itse ohjelmasta. Monia jakoja olen katsellut, etu - ja takakroppa, ylä ja ala, työntävät ja vetävät. Prioriteetteina lihasmassan kasvatus ja voimien kasvu toissijaisena. Mieluusti sarjapituudet noin kaseja siis / kutosia. Millainen jako olisi siis järkevä jos haluaisin ohjelman kasata perusliikkeistä (mave, kyykky, penkki, leuat, pystäri) eli mieluusti paljon vapailla painoilla tehtäviä perusliikkeitä

Jos mahdollista olisi hyvä ettei olisi niin jalkapainotteinen ohjelma, koska ne ovat muuta kroppaa edellä, hauis taas jäljessä. Mieluusti siis selkä/hauis/rintapainotteinen
Tuon Miken 2x6 systeemin haluaisin ohjelmaan mukaan rinnan ja ojentajien osalta. Palkkari käytössä ja tarkoitus treenata 4x viikkoon eli kroppa kahdesti viikossa läpi. Tuohon päälle tulee vielä 2x viikkoon aerobista/anaerobista, mutta ruokapuoli pitäisi kunnossa olla. Eli palautuminen ei pitäisi myöskään ongelma olla?

Olisin kiitollinen jos joku viitsisi kysymyksiini vastata ;)