Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
1) jala, kädet, vatsa
2) selkä, rinta, olkapäät
Ei, koska olkapäät ei usein tykkää pidemmän päälle hyvää jos niille tulee hittiä joka treenissä. Kädet tuskin siitä kuitenkaan panee pahakseen jos pidät tollon käsipäivänä intensiteetin ja volyymin maltillisena.Mä jumppailen just tollasella jaolla ja tuli mieleen vaan et tossahan saa esim. haba ja ojentajat kuritusta joka reeni kerralla. Onko pitemmän päälle mitenkään kovin hyvä jako? Kannattasko vaihtaa olkapäät ja kädet keskenään?
Vähän miettiny samaa, mutta sitte taas ne olkapäät sais rasitusta joka treenis, mutta ei olis välttämättä huono mulle ku laahaa peräs olkapäät.Mä jumppailen just tollasella jaolla ja tuli mieleen vaan et tossahan saa esim. haba ja ojentajat kuritusta joka reeni kerralla. Onko pitemmän päälle mitenkään kovin hyvä jako? Kannattasko vaihtaa olkapäät ja kädet keskenään?
Tämä alkoi itseäkin mietityttämään, aika moni tässäkin ketjussa on kertonut kuinka tuloksia alkoi tulla siirryttäessä 3- tai 4-jakoisesta 2-jakoiseen, mutta olisikin kiva tietää millaista treeniä on ollut pohjalla, eli se vanha treeniohjelma, ravinto, progressiot, jaksotukset jne. Voisiko olla kyseessä että joillekin tämä ohjelma vain sattuu olemaan ensimmäinen kunnolla suunniteltu ja toteutettu ohjelma, jolloin tuloksetkin on ihan eri luokkaa kun vanha 3-jakoinen satunnainen pumppailu?
Jokaisen ohjelman toimivuus on tietenkin aina yksilöllistä, mutta itseänikin alkoi kyllä kiinnostaa kokeilla 2-jakoista jossain vaiheessa, mutta ainakin toistaiseksi 4-jakoinen on toiminut itsellä hyvin, joten en vielä ole vaihtamassa.

Oma fiilikseni on, että jalkojen osuus on hyvä. Se että ne on treenin alussa hiukan ärsyttää, mutta niin se kuulemma kannattaa tehdä?
Ja Weak: miksei moninivelliikeitä käsille? Niillä ne isot kädet kasvatetaan eikä millään taljoilla/koneilla. Dippi ja kapea penkki varmaan parhaat ojentajaliikkeet.
Kiitokset Sami-i:lle perusteluista, tuon luettua alkoi itseäkin todella 2-jakoinen kiinnostamaan!
Miksi vaihdoit jalat samalle päivälle selän kanssa?
Pystytkö vielä heittämään sarja/toisto/%määriä? Kerroit että treenisi jakautui kevyeen ja raskaaseen treeniin, tarkoitatko tällä tässäkin threadissa monen ohjelmassa olevaa 4-6 toiston kovia sarjoja ja 8-15 toiston pumppailuja?
tossa edellisessa oli se että hauis sai rasitusta 4 kertaa viikossa kun selka ja hauis olivat erissa treenissä, ja hauis mulla on muutenkin jo paa-aljon edella muita lihasryhmiä. Nain kompensoin hauiksille vahemman treenia! 

Riittäiskö 2 jakoisessa kaks liikettä/3 sarjaa per lihas ryhmä,tuntuu aika vähältä kun on tottunut 3 jakoisessa enemmän liikkeitä/sarjoja tekemään.
Teen vetävät/työntävät jaolla 2on 1off.