Morjesta! Tässä ensimmäinen postini foorumille. Olen selannut pakkista vuoden 2012 helmikuusta ja luettuani ketjun Arskan Golden Sixistä sain pienen treeni-innostuksen.
Lähtötasoni oli 174/95, erittäin tuhdissa kunnossa ollut väsynyt toimistorotta. Aloitin erittäin varovasti ja Golden Sixiä tuli väännettyä kesäkuuhun asti, kunnes olin kipeänä melkein kuukauden. Siitä pieni treenitauko. Heinäkuun lopussa aloitin uudestaan varovasti lenkkeilemällä ja punttireenillä. Tuntui kuitenkin, että Golden Six on yksijakoisena aivan älyttömän raskas, joten jaoin ohjelman kahteen osaan (kyykky, vatsat) ja (penkki, leuat, niskan takaa ja hauiskääntö tangolla).
Tällä hetkellä käyn salilla n. 3 kertaa viikossa ja siihen satunnaiset lenkit, crossit ja uinnit päälle. Aamumassa on nyt 86 kg ja lihakset alkaa pikkuhiljaa erottumaan. Ongelmani on se, että en oikein osaa tehdä kuin perusliikkeitä, mutta toisaalta mitkään hilavitkutukset ei kiinnostakaan. Niskan takaa KP siksi, että tangolla menee niskat lukkoon ja teen sen ilmeisesti tangolla jotenkin väärin. Käsipainoilla on kuitenkin mennyt ihan jees. Penkkiä olen tehnyt tähän asti 3 x 10 (80 kg tällä hetkellä) joten vaihtelun vuoksi nyt voisi tehdä pienempää sarjaa. Kaveri lupasi opettaa mavettamaan, joten kelasin treenata seuraavanlaisella tulevan pari kuukautta (sen jälkeen pidempiin sarjoihin ja viimeiset rasvat veks ennen kesää).
Ja juuri siksi olen säätänyt tämän oman setin kun en yksinkertaisesti osaa tehdä Elaston 2-jakoisen ohjelman kaikkia liikkeitä. Lähtötaso oli helmikuussa aivan nolla, lähes koko elämä ilman urheilua, mitä nyt koulussa oli.
A)
Takakyykky 4 x 8-10
Mave 2 x 6-8
Vatsat (istumaannousu, sivuttaiset, vatsarutistus) x 3
B)
Penkki 2 x 6
Leuat 3 x max
Niskan takaa KP 4 x 8-10
Hauiskääntö tangolla 3 x max
Onko tässä mitään järkeä?