2️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 2-JAKOINEN TREENIOHJELMA – TASAPAINOINEN PERUSKAURA 🔥

Meta description: Tehokas ja selkeä treenijako, joka kattaa koko kropan kahdella harjoituksella optimaaliseen kehitykseen.

noniin, katkesi kaksi varvasta ja jalkapöytään tuli hiusmurtuma. Nyt pitäisi modata tätä ohjelmaa n. kolmeksi viikoksi sellaiseen muotoon, ettei jalalle tarvitse laskea paljon painoa. Ideoita?

No onneks toi kolme viikko on suht lyhyt aika. No anyway jalkareeniä vaikka seuraavilla liikkeillä:
-reidenojennus koneessa
- mave polviltaan esim penkkipunnerustelineessä, kuulostaa tyhmältä mut toimii yllättävän hyvin vaikka vähän eksoottinen onkin, ja persettä niin taakse kun menee, kp tai tanko
-glute hame raise
-selän ojennus telineessä perseeseen keskittyen
-reisikoukistus
-reiden ojennus taljassa nilkkalenkillä yks jalka kerrallaan, maaten mahallaan tai istuen

noniin, katkesi kaksi varvasta ja jalkapöytään tuli hiusmurtuma. Nyt pitäisi modata tätä ohjelmaa n. kolmeksi viikoksi sellaiseen muotoon, ettei jalalle tarvitse laskea paljon painoa. Ideoita?

Onko se joku kirous tän ohjelman kanssa, että varpaita lähtee? Itelläkin murtui kaksi tossa kuukausi takaperin. Milläs tyylillä hajosivat?

Elasto, miten oot toteuttanu parhaiten toimivan progression tässä ohjelmassa? Muutkin saa vastata naturlich...

Koitan muistaa tänään kaivaa ton jostain tämän ketjun syövereistä ja editoida ne ohjeet tuohon aloitusviestiin. Oon nimittäin selittänyt nuo asiat tässä ketjussa useita kertoja, mutta ei ole koskaan tullut editoitua niitä siihen ekaan viestiin. Ilmoittelen sitten, kun ne löytyy sieltä.

Onko ok, että ma ja ti 6 toistoo jokaisessa liikkeessä ja to ja pe 10? Vai miten ootte itse vetäny, kun tossa on laitettu toistoiks 4-6 ja 8-15?

kyssä

Ehkä lukee aikaisemmilla sivuilla, mutta en löytänyt searchilla.

Eli jos tekisi miken 2x6 kaksi kertaa viikkoon 2-jakoisella niin olisikohan toimiva? Ja pitäisiköhän lisätä vaikka toiseen treenikertaan esim. vinopena käsipainoilla, kysymys herää vain ehdinkö palautua kahden rintatreenin välissä :?

Jos mä tekisin 2x6 2-jakoisessa ni ehkä ennenminki ekassa rintatreenissä 2x6 ja toisessa sitten kapea penkki + jotain eristävää mahdollisesti. Pidemmän päälle voi tehä tiukkaa jos vedät sen 2x6 joka viikko 2 kertaa verta pierren.

Onko se joku kirous tän ohjelman kanssa, että varpaita lähtee? Itelläkin murtui kaksi tossa kuukausi takaperin. Milläs tyylillä hajosivat?

kamppailu-urheilu + kompelö ja huolimaton harrastaja (minä). ikuiseksi häpeäkseni en kehtaa kertoa enempää.
ajattelin vaihtaa shakkiin.

Eli tätä tehdessä käydään 4 kertaa salilla viikossa?
Ja kun lukee LIIKE / LIIKE tarkoittaako se sitä, että vuorotellaan esim.
LIIKE1 / LIIKE2 = Maanantaina LIIKE1, seuraavan viikon maanantaina sitten LIIKE2, sitten taas LIIKE1 seuraavana maanantaina....... ?

Eli tätä tehdessä käydään 4 kertaa salilla viikossa?
Ja kun lukee LIIKE / LIIKE tarkoittaako se sitä, että vuorotellaan esim.
LIIKE1 / LIIKE2 = Maanantaina LIIKE1, seuraavan viikon maanantaina sitten LIIKE2, sitten taas LIIKE1 seuraavana maanantaina....... ?

4 kertaa viikossa tuo parhaan tuloksen. ÄLÄ vaihtele liikkeitä tuolla tavalla joka viikko, jotta pystyt noudattamaan paremmin jotain progressiota (esimerkkejä tämän ketjun ensimmäisessä viestissä). Valitset jomman kumman niistä liikkeistä ja teet sitä aina pidemmän jakson kerralla.

4 kertaa viikossa tuo parhaan tuloksen. ÄLÄ vaihtele liikkeitä tuolla tavalla joka viikko, jotta pystyt noudattamaan paremmin jotain progressiota (esimerkkejä tämän ketjun ensimmäisessä viestissä). Valitset jomman kumman niistä liikkeistä ja teet sitä aina pidemmän jakson kerralla.

Okei kiitti nopeasta vastauksesta, tämä tulee käyttöön G6sen jälkeen ;)
Ps. Tämähän on Bodaus painotteinen?

Tuo elaston ehdottama progressio on toimiva mutta aloittelevien nostajien kannattaa ehdottomasti nostaa treenipainojen kokoa useammin. (sori jos tämä mainittiin jo tekstissä, vilkaisin vain pikaisesti läpi...)

Samaa mieltä Slarton kanssa. Esim jos tekee kyykyn toistovälillä 4-6 ni kyllähän siihen kehittyvä nostaja voi heittää 2.5kg lisää aina kun menee joka sarjassa se 6 toistoa.

Siellähän se on selitetty ekassa postissa jos sen lukee kokonaan, että ei ole paras systeemi aloittelijalle, koska alottelijat voivat edetä paljon nopeammin sarjapainoissa.

Onkos 2-jakoinen kannattavampi kuin 4-jakoinen jos haluaa enemmän itse lihasmassaa kuin voimaa?
Natuna siis.
(Yleisesti)
Mikään ohjelma ei ole automaattisesti parempi kuin toinen. Kaikki ohjelmat toimii varmasti oikein tehtynä. Jos olisi yksi ohjelma yli muiden, niin kaikki varmaan treenaisi sillä? Kokeile ja tee omat johtopäätöksesi siitä mikä toimii juuri SINULLE parhaiten.
Onkos tässä progressiossa väliä tekeekö viikottaiset nostot 5kglla vai 2.5kglla?
Kokeile ja katso miltä tuntuu. Jos itse korottaisin vaan 2,5 kilolla, niin pyörisin todennäköisesti kokoajan turhan lähellä maksimia ja vetäisin itseni vaan tukkoon eikä sarjapainot enää nousisi. Mä vaihtaisin ehkä sen treenisyklin pituuden 4 viikosta 3 viikkoon mielummin ja etenisin siitä 5 kilon korotuksilla. Eli jättäisi sen ensimmäisen ja kevyimmän viikon pois.

Onkos tässä progressiossa väliä tekeekö viikottaiset nostot 5kglla vai 2.5kglla?

Kokeile ja katso miltä tuntuu. Jos itse korottaisin vaan 2,5 kilolla, niin pyörisin todennäköisesti kokoajan turhan lähellä maksimia ja vetäisin itseni vaan tukkoon eikä sarjapainot enää nousisi. Mä vaihtaisin ehkä sen treenisyklin pituuden 4 viikosta 3 viikkoon mielummin ja etenisin siitä 5 kilon korotuksilla. Eli jättäisi sen ensimmäisen ja kevyimmän viikon pois.

Tähänhän nyt olennaisesti vaikuttaa et kuinka suuret painot on kyseessä. Eli jos vaikka viiden toiston sarjapaino jossain liikkeessä on 100kg ni 5kg korotukset on varmaan ihan aiheelliset. Jos taas liikkees 5 toiston maksimi on vaikka 50 kg ni sillon 2.5kg on varmaan aiheellisempi. Korotushan on prosentuaalisesti sama eli 5% molemmissa tapauksissa..

Back
Ylös Bottom