Miks teet penkkiä, jos ranteet ei kestä? tee käsipainoilla eri kulmissa penkkiä ja vipareita + sit ristitaljaa/koneita
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen tutkituttanut. Oon fysioterapeutillaki aikoinaan käyny niitten takia. Kaikki nivelet hieman yliliikkuvia nii sen takia ei kestä tiettyjä liikkeitä. Tosin on ne ranteet nyt paremmassa kunnossa kuin aikoinaan. Yritän nyt tehdä tuota penkkiä ja jos pitemmän päälle rupee käymään liian hankalaks niin siirryn takas käsipainoihin. En väitä, ettei tekniikas saattaiski olla parantamisen varaa kun en penkkiä ole kovin paljon tehnyt, mut ei oo pelkästään siitä kiinni että ranteet kipeytyy.Oletko tutkituttanut noita ranteita jos ne noin kipuilevat vai voisiko olla penkkitekniikassa jotakin vikaa, esim. ranteet vika-asennossa sillain taaksepäin taivutettuina ja tangon paino ei ole "suoraan forkun päällä".
Olen tutkituttanut. Oon fysioterapeutillaki aikoinaan käyny niitten takia. Kaikki nivelet hieman yliliikkuvia nii sen takia ei kestä tiettyjä liikkeitä. Tosin on ne ranteet nyt paremmassa kunnossa kuin aikoinaan. Yritän nyt tehdä tuota penkkiä ja jos pitemmän päälle rupee käymään liian hankalaks niin siirryn takas käsipainoihin. En väitä, ettei tekniikas saattaiski olla parantamisen varaa kun en penkkiä ole kovin paljon tehnyt, mut ei oo pelkästään siitä kiinni että ranteet kipeytyy.
Ja kyllä, olen käyttänyt rannetukia vaikka ei niistä juuri apua ole ollut.
En väitä, ettei tekniikas saattaiski olla parantamisen varaa kun en penkkiä ole kovin paljon tehnyt, mut ei oo pelkästään siitä kiinni että ranteet kipeytyy.
Olisin sellaista kysynyt, että jos treenaa 2-jakoisella 4krt/vko näin, niin tuleeko liian vähän rasitusta? Toistot vaihdellen 2x15 / 3x10 / 5x6.
Ma,Ke
Takakyykky/Mave
Penkki
Niskan takaa punnerrus
Keskivartalo
Ti,Pe
SJMV/Rive
Leuat
Haukset
Keskivartalo
Tämän lisäksi tulee 3 raskasta juoksutreeniä viikkoon.
Kiitos vinkeistä! Tulee varmaan ongelmia alaselän kanssa. Ekalle jalkapäivälle voisi laittaa vaikka voimanostokyykky 5x6 ja etukyykky 3x6? Eli julle kokonaan pois.
Kesän alus tarkotus alotella 2 jakonen jonka voin kotoa löytyvillä laitteilla tehdä. Kasasin nyt tämmösen esimerkin. Onko mitään tolkkua ja missä voisi parantaa?
1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
- Takakyykky x4
- Reiden ojennus x3
- PP x 3
- Vinopenkki x 3
- NT punnerrus x 3
- Viparit sivulle x3
- Ranskalainen punnerrus x 4
2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauis, vatsat
- Kulmasoutu KP x3
- Leuanveto x 3
- SJMV x3
- Pohkeet x 4
- Hammerkääntö x 4
- Istumaannousu x3
- Voimapyörä x3
Toki voi tehdä, mutta miksi? Onko voimaa jo liikaa? Kyllä ne voimatreenitkin lisäävät lihantuottoa siinä missä "bodytyylinenkin". Kulkevat kuitenkin aika pitkään käsi kädessä.Mites jos tekee myös ma ja ti bodytyyppisesti? mutta mave 5x5.Itse en niin tykkään voimatreenistä ja eipä ole tavoitteetkaan sielä.