Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joskus aikoja sitten näköjään olin jotain tänne postannut, kun kaksjakosella ekaa kertaa aloin reenailemaan. Sen jälkeen tuli pitkään yksjakosella reenattua, mutta nyt muutama viikko sitten siirryin taas kaksjakoseen, joka on tällä kertaa seuraavanlainen:
1. päivä
Penkki 4x5
Leuat 4x(2,3,4,5)
2. päivä
Mave jalkojen takaa (tjsp.) 4x5
Suorinjaloin mave 4x5
Leuoissa joka reenissä tulee aina yhteen sarjaan yksi toisto lisää, muissa liikkeissä joka reenissä yhteen sarjaan kilo lisää painoa. Reenit menee aina tyylillä 2 on, 1 off, 2 on, 2 off.
Lähinnä tässä mietin, että kannattaisko tolle 2. päivälle tehdä jotain muutoksia? Kannattaisko ennemmin ottaa normaali mave reeniin?
Treenaan kotona, joten takakyykky on lähestulkoon mahdottomuus vähänkään isommilla painoilla.
Samapa se on oikeastaan kummassa treenissä ne pohkeet tekee. Mun esimerkissä vatsat on työntävillä niin pohkeille jäi taas vetävien treenissä hyvin aikaa.Vetelen tolla perus vetävät/työntävät jaolla, aika samantapasella ku tossa alotuspostissa, mut voiko tossa siirtää pohkeet työntävien päivälle? Sopis huomattavasti paremmin siihen, ku toi vetävät päivä alkaa oleen jo aika täyteen tupattu.
^^Miten tohon elaston ohjelmaan kannattais sijottaa miken 2x6 systeemi?
Jos ainaki penkkiin, kyykkyyn, hauikseen ja pystypunnerrukseen laittas sen.
Treenaan kotona, joten takakyykky on lähestulkoon mahdottomuus vähänkään isommilla painoilla.
Juuri näin. Kaikesta ei tarvitse tehdä niin vaikeaa.Tää on ollut viiteen tuhanteen kertaan täällä, mut vetäse rinnalle ja tee etukyykkyä.
Pääosin, mutta kyllä siinä voimaakin kertyy kun joka toisella kerralla tulee tehtyä lyhempää sarjaa. Mä olen tuolla treenannut nyt kolmisen kuukautta ja hyvin on noussut sarjapainot. Massaakin on kertynyt vaikka viimeaikoina ruokapuoli on ollut ihan viturallaan.Onko tuo ekalla sivulla, aloitusviestissä oleva "hyväksi todettu" treeni hyvä pääasiassa massan keruuseen?
Teen kaksijakoisella, jako työntävät-vetävät...
Ei tuo nyt ihan työntävät/vetävät -jako ole, jos teet esim MA kyykkyä ja SJMV:tä. Mielestäni työntävät-vetävät -jaon paras puoli on juuri se, että siihen saa rakennettua monipuolisen jalkatreenin. Tahkosin jakoa ilman normimavea puolisen vuotta ja kokemukset olivat positiiviset. Oma modausehdotukseni tuolle ohjelmasi jalkaosiolle olisi tälläinen:
MA Kyykky 3x6 + joku etureisiliike (esim. reidenojennukset)
KE Mave 3x6 /4x6
PE Kyykky 3-4 x 10-15
SU SJMV + joku muu takareisiliike (esim. reidenkoukistukset)
Mavettelupäivät ja pidemmät kyykkysessiot ovat niin rankkoja settejä, ettei niille kannata ottaa enää mielestäni muuta mukaan.
Ja tuohon kyykkyongelmaan on vaikea sanoa mitään tyhjentävää vastausta mutta turha sitä päätä on seinäänkään hakata. Tästä varmasti joku nurisee vastaan mutta kokeilemisen arvoista voisi olla vetää "kovana" tuota pidempien sarjojen päivää, esim. 2X20. Se kasvattaa paitsi luonnetta niin myös voimatasoa. Ja tuo "mukavaa" vaihtelua treeniin...