188/85 ja terveellinen ruokavalio

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Depch
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 21v mies, painan 85kg ja pituutta n. 188cm.
Tiedän että varmasti tätäkin aihetta käyty paljon läpi mutten löydä oikein täysin vastaavaa tapausta.

Eli tavoitteenani on saada masusta kolmisen kiloa pois ilman lihasmassanmenetystä. Aloitin juuri alkoholi- ja herkkulakon, joka toivottavasti jatuu vuodenvaihteen yli.

Ruokavaliooni kuuluu norm:
-aamupala: muroja, baanania, omena, joskus leipää tai puuroa
-puolilta päivin työpaikan (koulu) ruoka
-välipalaksi taas jotain hedelmiä
-neljältä kotona sitten normaalisti kana tai jauhelihapitoinen ruoka
-illan aikana menee sitten hedelmiä, mega gaineria ja kaikenlaista pientä.

Salilla käyn 3 kertaa viikossa ja lenkillä n. 2 krt/viikko, + salibandytreenit kerran viikossa.

Mikä olisi hyvä rasvanpolttaja mahanlähdön edistämiseen?
Entä mitä muita lisäravinteita suosittelisitte tuon high protein mega gainerin lisäksi? Tavoite saada tosiaan kolmisen kiloa mahasta pois ja n. 10kg puhdasta lihasmassaa tilalle.

PS. Tiedän että porukkaa taas v-tuttaa nämä typerät kysymykset mutta tuntuu että oikein samanlaista tapausta en täältä löydä. Ja kiitos jo etukäteen vastauksista :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei mahda onnistu läskin poltto ja noin suuren lihasmassan saaminen samaan aikaan, ellet ole todellinen aloittelija.. Ensin diettiä miinuskaloreilla ja sitten maltillista lihaksen hakua vois olla hyvä vaihtoehto.

Olen samoilla linjoilla erutrotin kanssa siitä ettei taida lihasmassan lisäys onnistua samanaikaisesti läskinpolton kanssa.
Ja jos todella haluat 10kg lihasmassaa lisää, pitää ottaa joku 2,5 - 3 vuoden projekti, jonka aikana seuraat kehitystäsi tasaisin väliajoin.

Projektin aikana voi olla muutamia miinuskalori kuukausia, mutta suurimman osan ajasta pitää mennä edes jonkin näköisillä plussakaloreilla.

Rasvaprosentti mittaukset esim. 3kk välein auttavat lihasmassan kansvun kartoituksessa ja oikean kalorimäärän kontrolloimisessa.

Haluatko kasvattaa lihasmassaa vielä laihduttamisen jälkeenkin vai aiotko vain dietata pelkästään? Tonalin CLA-kapselit on hyviä rasvanpolttajia. Myös leusiinista on sanottu, että se polttaa rasvaa.
Tavallista rypsiöljyä kun otat aina semmoisen aterian jälkeen jossa ei hyvää rasvaa ole valmiiksi niin sillä pärjää jo pitkälle. Ota Tonalinia ennen treeniä.

Kiitos vaan, hyviä vinkkejä jo tullut :) Mitä tekisitte itse tässä tilanteessa, eli kannattaako edes lähteä laihduttamaan tuota pientä mahaa pois vai treenata ensin lisää lihasta ja vasta sitten dietille? Koska tiukkana paino mulla tosiaan siinä 81-82 tietämillä, muuten oon kyl tosi "timmissä" kunnossa kun urheillut koko elämäni, ainoo toi maha hiukka häiritsee :)

Moi. Vanha viisaushan on, että paikallisesti et pysty polttamaan rasvaa. Et siis saa pelkästään mahasta läskiä palamaan vaan se palaa tasaisesti joka puolelta. Saatat olla suht kireä yläkropasta ja silti mahassa voi olla kunnon rengas flädää.

Lihasmassaa kyllä pystyy saman aikaisesti kehittämään vaikka onkin dieetillä. Kiinnittäisin ensinnäkin huomiota ruokavalioosi, eli opettele kirjaamaan/laskemaan kalorit ylös ja punnitse ruokasi. Syödä pitää tasaisesti pitkin päivää, ei niin, että aamupala ja sitten joskus puolilta päivin lounas. Liian pitkä väli. Kolmen tunnin välein tulis syödä ehkä noin 5-8 ateriaa päivässä palkkarit mukaan lukien aterioina.

Niin ja syö puhdasta ruokaa, ei paskaa= rasvainen tai sokerinen ruoka.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom