182cm/100kg laihdutusta aloittamassa. Neuvoja kaivattaisiin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Down
  • Aloitettu Aloitettu
Hei, tässä pari viikkoa sitten tajusin miten huonoon kuntoon olen itseni päästänyt.. Viisi vuotta sitten olin vielä normaalipainoinen, mutta sitten alkoi laiskottelu ja pelastusrenkaan kasvaminen. Nyt olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa laihdutuksen.
Olen 17 vuotias ja 182cm/100kg/mies. Päihteitä en käytä. Karkin ja sipsien syömisen olen jättänyt melkein pois, mutta limppari on oikeastaan se suurin pahe.
Mutta nyt tulisi se aihe, jossa tarvitsisin eniten neuvoja: liikunta.
Kuntosalilla käymisen mahdollisuutta ei itselläni oikein ole. Kotoa löytyy vain painonnostopenkki, tankoja ja painoja.
Liikunta on tällä hetkellä aika "löysää". Olen käynyt, joka päivä 20min lenkillä, mutta joinakin päivinä olen kävellyt n. 50 min lenkkejä, kävelyä/hölkkäämistä. Muita liikuntalajeja olisi sitten pyöräileminen, tuli myöskin ostettua itselleni uusi pyörä.

Olisiko tuohon mitään neuvoja? joitan muita liikuntalajeja tai kuinka paljon tai kuinka monta kertaa noita pitäisi harrastaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.pakkotoisto.com/ravinto/38207-velocity-diet/ Ite olen samanpitunen kun sinä ja tiputtelin viime jouluna 107->85. Tsekkaas toi linkki, ihan sama mitä muut tällä palstalla siihen sanoo mut itellä toi tuotti tulosta perkeleesti ja nosti motivaatiota dieettaamiseen kun näki painon tippuvan silmissä. Tosta jatkat jollain 500-1000 kalorin miinuksilla tuon jälkeen, toimii kovana kickstarttina.

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/38207-velocity-diet/ Ite olen samanpitunen kun sinä ja tiputtelin viime jouluna 107->85. Tsekkaas toi linkki, ihan sama mitä muut tällä palstalla siihen sanoo mut itellä toi tuotti tulosta perkeleesti ja nosti motivaatiota dieettaamiseen kun näki painon tippuvan silmissä. Tosta jatkat jollain 500-1000 kalorin miinuksilla tuon jälkeen, toimii kovana kickstarttina.

Ihan noin mielenkiinnosta, miten kävi treenipainojen? Tippuko maksimit paljon? Nousko treenipainot kuinka nopeasti takaisin aikaisemmalle tasolle? Teitkö aerobista dieetillä?

Tuon painonlaskun aikana MaVe pysyi samassa, kyykkymaksimi tippui maksimissaan 5 kiloa ja penkkimaksimi koki 12 kilon pudotuksen. Kyllähän noi nyt heti takas saa parin kolmen viikon sisään ku alkaa syömään normaalisti. Ja en muuta aerobista tehnyt kuin 2-3h sulkapalloa viikossa.

Karkin ja sipsien syömisen olen jättänyt melkein pois, mutta limppari on oikeastaan se suurin pahe.

Suurin merkitys on sillä mitä syö eli ihan aluksi kannattaa laskea kuinka paljon syö. Liikunta ei välttämättä auta lainkaan. Itse asiassa liikunta voi lisätä ruokahalua ja jos ruokavalio ei ole kunnossa niin painoa tulee lisää tai se ei ainakaan vähene.

Hei, tässä pari viikkoa sitten tajusin miten huonoon kuntoon olen itseni päästänyt.. Viisi vuotta sitten olin vielä normaalipainoinen, mutta sitten alkoi laiskottelu ja pelastusrenkaan kasvaminen. Nyt olen päättänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa laihdutuksen.
Olen 17 vuotias ja 182cm/100kg/mies. Päihteitä en käytä. Karkin ja sipsien syömisen olen jättänyt melkein pois, mutta limppari on oikeastaan se suurin pahe.
Kuntosalilla käymisen mahdollisuutta ei itselläni oikein ole. Kotoa löytyy vain painonnostopenkki, tankoja ja painoja.
Liikunta on tällä hetkellä aika "löysää". Olen käynyt, joka päivä 20min lenkillä, mutta joinakin päivinä olen kävellyt n. 50 min lenkkejä, kävelyä/hölkkäämistä. Muita liikuntalajeja olisi sitten pyöräileminen, tuli myöskin ostettua itselleni uusi pyörä.

Olisiko tuohon mitään neuvoja? joitan muita liikuntalajeja tai kuinka paljon tai kuinka monta kertaa noita pitäisi harrastaa?

Mites sokerittomat limut? Niitä voit juoda ihan hyvin ja ei tule liikaa kaloreita. :) Karkit ja sipsit pitäis jättää kokonaan pois eikä vain melkeen, jos tuntuu että onnistuu niin vaikka kerran kuussa mättöpäivä jolloin saat syödä vähän enemmän? Ravinnosta tosiaan lähtee se laihtuminen!

Aamulenkkejä kannattaisi harrastaa, mieluiten tyhjään vatsaan, niitä olen itse tehnyt paljon. Ihan vain reipasta kävelyä/sauvakävelyä jne. Aerobinen liikunta ja hikoilu on hyvästä dieetillä erityisesti. Tsemppiä!

Mites sokerittomat limut? Niitä voit juoda ihan hyvin ja ei tule liikaa kaloreita. :) Karkit ja sipsit pitäis jättää kokonaan pois eikä vain melkeen, jos tuntuu että onnistuu niin vaikka kerran kuussa mättöpäivä jolloin saat syödä vähän enemmän? Ravinnosta tosiaan lähtee se laihtuminen!

Aamulenkkejä kannattaisi harrastaa, mieluiten tyhjään vatsaan, niitä olen itse tehnyt paljon. Ihan vain reipasta kävelyä/sauvakävelyä jne. Aerobinen liikunta ja hikoilu on hyvästä dieetillä erityisesti. Tsemppiä!

Jeps, sokerillisia limuja olen jo karsinut ja korvannut ne pepsi maxilla tai coca-cola lightilla.
Aamulenkit onnistuvat ainakin tässä kesäloman aikana, mutta ei oikein kun lukio alkaa. Koska muutenkin kouluherätys on jo klo 06.00 aikoihin niin pitäs helvetin aikaseen herätä lenkkeilemään :rock:
Kiitos kaikille vinkeistä!

Jeps, sokerillisia limuja olen jo karsinut ja korvannut ne pepsi maxilla tai coca-cola lightilla.
Aamulenkit onnistuvat ainakin tässä kesäloman aikana, mutta ei oikein kun lukio alkaa. Koska muutenkin kouluherätys on jo klo 06.00 aikoihin niin pitäs helvetin aikaseen herätä lenkkeilemään :rock:
Kiitos kaikille vinkeistä!

Ravinto kunhan on kunnossa niin siitä se lähtee, sillä mäkin pudotin painoa siitä 142-145kg:sta 110kg:seen ja ainoa liikunta oli salitreeniä. Nyt on ollut pakko ottaa niitä aamulenkkejä käyttöön ja tehoaa mulla ainakin ihan sairaan hyvin. :)

Suurin merkitys on sillä mitä syö eli ihan aluksi kannattaa laskea kuinka paljon syö. Liikunta ei välttämättä auta lainkaan. Itse asiassa liikunta voi lisätä ruokahalua ja jos ruokavalio ei ole kunnossa niin painoa tulee lisää tai se ei ainakaan vähene.

Niin, liityin äsken tuohon kalorikulutus.fi sivuille, niin saa hyvin pidettyä tuota ruokapäiväkirjaa. :dance:

Paino ei tipu

Itellä ollu ongelmia painon pudotuksessa...oon 173 cm 108kg... on tässä noin kuukauden ollu KOVILLA miinus kaloreilla...en ole sinänsä paljon kattonu mitä syöny kunhan jään runsaasti miinuskaloreille. Mutta painoa ei ole lähtenyt kun noin 2-3kg. Käyn 3 kertaa viikossa salilla vetämässä lihasreenejä ja välipäivinä aerobista, soutamisesta kuntopyöräilyyn...mikä siis ongelmana? vai eikö paino vain tosta nopeammin voi lähteä? :wtf:

Itellä ollu ongelmia painon pudotuksessa...oon 173 cm 108kg... on tässä noin kuukauden ollu KOVILLA miinus kaloreilla...en ole sinänsä paljon kattonu mitä syöny kunhan jään runsaasti miinuskaloreille. Mutta painoa ei ole lähtenyt kun noin 2-3kg. Käyn 3 kertaa viikossa salilla vetämässä lihasreenejä ja välipäivinä aerobista, soutamisesta kuntopyöräilyyn...mikä siis ongelmana? vai eikö paino vain tosta nopeammin voi lähteä? :wtf:
No kato ensiksi mitä syöt! Jo yksi omasta mielestäsi kevyt pieni välipala voi sisältää ties kuinka paljon kaloreita. Ja ei tuo 2-3 kg mitenkään vähän ole, mutta kieltämättä se kyllä alussa voisi nopeamminkin pudota...

Laitappa näytille yhden päivän ruokailut, siitä voi helposti nähdä mikä on pielessä.

Kun ite aikoinaan pudotin 25kg painoa pois, niin alussa lähti varmaan kuukauden ajan noin 2kg/viikko painoa pois, sen jälkeen hidastu 0,5-1kg/viikko. Ja tuona aikana ei lihasta ollut yhtään niin vedin sitä painoa pois vaan niin paljon kun pystyi.

Laitappa näytille yhden päivän ruokailut, siitä voi helposti nähdä mikä on pielessä.

Miekin laitan tässä samalla tämän päivän ruokailut, jos olisi neuvoja/ehdotuksia. (määrät ovat arvioituja)

6.30: Kaurapuuroa 200 grammaa+pieni voinokare (Kalsium ja vitamiinit tabletit)
3dl vettä
1 vaasan moniviljaviipale (flora margariini, 1 saunapalvikinkku, Kurkkua, 1 siivu juustoa)
10.15: Näkkäri+margariinia
4dl vettä
Puoli lautasellista, salaattia (tomaattia,salaattia,kurkkua.. 200grammaa ehkä?, olen huono arvioimaan :D)
Puoli lautasellista spagettia ja jauhelihakastiketta
13.00
4 vaasan ruispalaa (margariinia, kaikkiin pala juustoa, saunapalvi kinkkua, kurkkua ja tomaattia)

17.00 Lasagne, purkki raejuusto

20.00 mandariini ja purkki raejuusto
++++vettä

Miekin laitan tässä samalla tämän päivän ruokailut, jos olisi neuvoja/ehdotuksia. (määrät ovat arvioituja)
3dl vettä
1 vaasan moniviljaviipale (flora margariini, 1 saunapalvikinkku, Kurkkua, 1 siivu juustoa)
10.15: Näkkäri+margariinia
4dl vettä
Puoli lautasellista, salaattia (tomaattia,salaattia,kurkkua.. 200grammaa ehkä?, olen huono arvioimaan )
Puoli lautasellista spagettia ja jauhelihakastiketta
13.00
4 vaasan ruispalaa (margariinia, kaikkiin pala juustoa, saunapalvi kinkkua, kurkkua ja tomaattia)

17.00 Lasagne, purkki raejuusto

20.00 mandariini ja purkki raejuusto
++++vettä

No, mulle tulee tuosta ainakin ensimmäisenä mieleen, että hiilareita tulee viitta vaille vitusti. Jos tota nyt lähtis muokkaan vähän proteiinivoittoisemmaksi, niin se vois näyttää vaikka tältä:

3dl vettä + 250 grammaa maitorahkaa

10.15: 4dl vettä
Puoli lautasellista, salaattia (tomaattia,salaattia,kurkkua.. 200grammaa ehkä?, olen huono arvioimaan :D)
1/4 lautasellista spagettia ja REILUSTI jauhelihakastiketta + mielellään raejuustoa

13.00 250 grammaa maitorahkaa + mandariini

17.00 reilusti salaattia + 150 g lihaa/kanaa/kalaa

20.00 purkki raejuustoa / purkki maitorahkaa / 2 keitettyä kananmunaa

Tuo nyt on tuosta sun antamasta esimerkikstä nopeasti kyhätty versio, jossa oon käyttänyt suunnilleen samoja tuoka-aineita, mitää oot tähänkin asti syöny, mutta pointtina siis se, että vähennä hiilareita! Karsi pastasta ja leivästä ja ota tilalle proteeinivoittoisia ruoka-aineita kuten lihaa,kanaa, kalaa, kananmunia, rahkaa, raejuustoa jne. Tuollaisellakin muutoksella luulisin sinun pääsevän aika pitkälle, kun sipsit, karkit, sokeriset limsat yms. jätät KOKONAAN POIS ruokavaliosta.

Painonpudotus on pitkäjänteistä puuhaa ja on hyvä muistaa, että jos kalorivaje on n. -500 kcal/päivä tekee se vasta 3000 kcal kuudessä päivässä. Eli jos pitää tiukan linjan kuutena päivänä viikossa ja perustelee sillä sitten itselleen, että on lupa syödä vaikka 300g pussi sipisiä (n. 1500 kcal) ja 1,5 litraa normikokista (630 kcal) ja pussi karkkia (500 kcal) muiden tuon päivän syömisten päälle, niin ollaan nopeasti tuhottu koko viikon dietin tulokset.

Tervehdys! Pitkästä aikaa vierailen tällä sivulla.
Dieetti on edennyt ihan hyvin. Paino on nyt jossain 95kg paikeilla.
Liikuntaa en ole nyt pystynyt harrastamaan johtuen onnettomuudesta töissä. Mutta jalka tuntuu olevan parantumassa, joten pääsee taas aloittamaan kuntoilun :)
Tilasin juuri äsken crosstrainerin, jonka pitäisi saapua ensi viikolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom