17-v tyttö, saliohjelma ja kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja he144
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin 2 kuukautta sitten käymään salilla. Olen siis aikalailla aloittelija ja minulle on noussut mieleen paljon (tyhmiä) kysymyksiä, toivon että joku viitsisi auttaa kokematonta =). Lisätietona,että mulla on selässä nikamasiirtymä, (jonka vuoksi juokseminen jäi tauolle) joten sen kanssa pitää olla vielä varovainen, eikä esimerkiksi mitään kiertoliikkeitä saa vielä tehdä. Treeni on jalkapainotteista, liikkeiden välissä keskivartaloliikkeitä. Haluaisin saada lihaksiin voimaa, muotoa ja kokoa lisää.

Treeniliikkeinä ovat jalkaprässi 87kg, reiden ojentajat 30kg, -koukistajat45kg, -lähentäjät 34,5kg ja -loitontajat 39kg (nämä sen takia, että saadaan lantioon ja sitäkautta selkään tuki). Kaikkia 3x15 toistoa, sarjojen välissä minuutti, liikkeiden välissä 3minuuttia. Kunhan pääsen flunssan jälkeen taas treenirutiiniin, tarkoituksena olisi nostaa painoja ja siirtyä 3x12 toistoihin.

Joten ensimmäinen tyhmä kysymys: mitä voimaa tässä kehitetään? (kestovoimaa?) Kuinka raskaat painot näissä ois hyvä olla, ja mitä mieltä olette noista painoista? Painot mitä mulla nyt on, tuntuu todellakin ihan liian kevyiltä, suorastaan helpolta, mutta sitten kun pääsee vikaan sarjaan, niin ei enää jaksakkaan tehdä kunnolla ja tekniikka meinaa kärsiä(jalkaprässissä tätä ongelmaa ei ole). Oon ajatellu että vois johtua sarjojen pituudesta suhteessa painoihin? Jotka ei ole edes niin raskaat. Tän takia tekis mieli jossain vaiheessa siirtyä lyhyempiin sarjoihin ja raskaampiin painoihin. Onko 12 toistoa vielä liian pitkä sarja? Ja mites sitten lakkaako kehitys jossain vaiheessa jos tekee vaan näitä samoja liikkeitä vaikka painot kasvais?

Pakaroille haluaisin saada myös enemmän treeniä ja kokoa. Mikä liike olis tän selän kannalta järkevä tehdä, kyykystä kun en ole ihan varma?