15v ylipainoinen poika

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juuh elikkäs olen tämmöinen 175cm/85kg 15v poika joka haluaisi nyt päästä liiasta rasvasta eroon ja saada lihasmassaa sen jälkeen.
Elikkäs mitä minun pitäisi tehdä? Olen käynyt salilla nyt viikon ja tämmöisellä ohjelmalla olen mennyt
Maanantai Jalat.
Keskiviikko Vatsa ja selkä.
Perjantai Kädet ja rinta.

Ehdottakaa jotain parempaa ohjelmaa ja vinkkejä laihdutukseen?
Tiedän että pitäisi syödä vähemmän kun kuluttaa jne mutta tarvisin apua tähän hommaan.
Kiitos jo etukäteen ja anteeksi jos pistin tämän väärälle osiolle.
Tavoitteena olisi saada liiat rasvat pois ja niiden tilalle lihasmassaa 2014 kevään lopulle.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
HIenoa, että oot päättänyt tehdä jotain! Yleismaailmallinen kysymys - yleismaailmallinen vastaus. Jaossa ei varmaan ole mitään vikaa, olis tietysti kiva tietää vähän liikkeistä ja toistomääristä ym. Samoin ruokatottumuksista vähän lisäinfoa. Jo pelkästään se, että alat tekemään jotain (jota aikasemmin et ole tehnyt), tekee taatusti hyvää kropalle. Kulutus kasvaa, aineenvaihdunta herää, lihakin voimistuu ja fläsä palaa. Muutokset on toki hitaita, eikä kannata odottaa mullistuksia pariin kuukauteen. Pääasia, että saat treenin maistumaan nannalta (huomaat siis homman etenevän) ja niinpä ne muutoksetkin sitten tulee vähän niinkuin kaupanpäällisinä.
jos et noin muuten liiku tai urheile, kannustaisin ottamaan 1-2 kävelylenkkiä ohjelmaan (30-60min). Niillä on mielestäni iso efekti koko olemukselle ja pirteydelle. Ravintopuolella perinteiset "vältä roskaa, syö protskuja"-sloganit toimii aina.
Paas lisäinfoa- autetaan mieluusti astumaan oikeille poluille. eiks jeh?

Olin itekkin samas tilantees sun kanssa jokunen vuos sitten, itseasiassa silloin olin 15. tein salilla kaikkee mahollista kun en tiennyt mistään mitään, kai se pääasia oli et kuluttaa siel paljon. ohjelmaks voisit vaikka ottaa tuon starting strength, löytyy alottelijoiden osiost. Esimerkiks joka toinen/kolmas salikerta vetää 20-30min kuntopyörää/soutuu yms aina ton ohjelman päälle. kannattaa käydä osotteessa kalorilaskuri.fi ja lisäillä sinne ruokia mitä syöt. kalorit kannattaa pitää siinä 2000-2500 ja käydä tekee sillon tällöin juoksu/kävelylenkkei tai HIIT treenii. eli alottelijoiden osioo meet etit käsiis sen starting strengthin ja kannattaa kattoo sielt semmone kun "treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä".

Painoo pitäs lähtee parin viikon aikana useempi kilo, mutta siitä suuri osa nestettä eli rasvaa tuut polttamaa 0.5-1kg viikos ja jos kuulostaa hitaalta ni sitte kannattaa luovuttaa ja jatkaa elämistä ylipainosena

kaiken tarpeellisen tiedon löydät kyllä tuolta alottelijoiden osiost kuhan vähän viittit selailla ja lukee vaikka niitä useempaa kertaa ja kirjottaa muistiin, harva jaksaa kaikkii tällasii viesteihi vastailla ku näitä tulee melkee päivittäin

Joo taidan ottaa kävelylenkit sitten ohjelmaan myös
Liikkeistä sellasta että 3x20, 3x10, 3x5.. riippuu siis ihan laitteesta jne
ja Ruokatottumukset on se number 1 asia mitä tässä yritän muuttaa.. olen ottanut kaikki roskat ja muut tämmöset pois ja yrittänyt syödä terveellisemmin..

- - - Updated - - -

Kyllähän tuo 0.5-1kg viikos kuullostaa hyvältä ja luovutus ei ole vaihtoehto minulle tässä tilanteessa, ja jokakerta on tullut vedettyä 2km soutuu tai juoksumatolla juoksua
Pitää kattoa tuota starting strenght näyttää hyvältä

Itsekkin suosittelisin yksjakoista alkuun. Jos treenaa kropan vain kerran viikossa läpi pitää ne treenit vetää tosi kovaa mikä voi olla aloittelijalle vaikeaa kun tekniikat yms. rupeavat rakoilemaan kun aletaan olemaan siellä limiitillä. Yks jakoisella ei tarvitse yrittää tappaa itseään salilla joka treenissä ja saa silti hyvin kehitystä. Starting strengt tai joku muu ohjelma missä on isoja moninivelliikkeitä kuten maastaveto tai kyykky ovat hyviä lähteä liikkeelle.

Ruokavalioon löytyy valmiita hyviä malleja monestakin paikkaa. Ihan perusruokaa kun syö siten, että rehuja on lautasella aina se puolet, eikä mikään ole kovin rasvaista ollaan jo lähellä. Vaikeampaa on sen sijaan pitkäjänteisyys tuossa ruokailussa. Riippuen elämäntilanteesta ja sosiaalisesta asemasta kaikenmaailman kissanristijäisiä ja muita pullakahvi/mässäily tilaisuuksia voi olla melko useinkin. Eihän se homma nyt siihen kaadu jos silloin tällöin vähän söisikin huonommin mutta kannattaa tiedostaa, ettei jää mässäily päälle noista tai jos noita puskee muutaman päivän välein. Jollekkin on helpointa, ettei syö noissa mitään ja joku voi ihan hyvin syödä sen palan pullaa eikä siittä tule sen kummempia repsahduksia, joku taas syö ihan kaiken pöydästä ja jatkaa pari päivää kotona eli tarkkana noissa :D

Aeroobisessa liikunnassa kannattaa panostaa siihen, että se on mielekästä. Ihan sama kuinka tehokasta joku HIITTI treeni on jos se ei huvita yhtään eikä sitä tule siten tehtyä ikinä kunnolla. Muutaman viikon ihmiset jaksaa yleensä vetää alkutohinoissa vaikka se tekeminen ei niin kiinnostaisikaan, mutta jos haluaa oikeasti tuloksia joihin vaaditaan pitkä työ niin kannattaa koittaa keksiä jotain mielekästä. Nykyään on onneksi lajeja joka lähtöön, eikä kenenkään ole pakko käydä juosten aamulenkillä jos ei kiinnosta. Jos urheilua ei ole aikaisemmin juuri tullut tehtyä kannattaa tuohon aeroobiseen panostaa tosissaan, hyvä peruskunto joka tulee pitkillä aeroobisilla harjoituksilla on tärkeä olla pohjalla oli se tulevaisuuden kuntoilumuoto mikä tahansa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja eikös mavet ja kyykyt pysäytä pituuskasvua? jotain tälläistä olen kuullut :/

Joo tosiaan kannattaa, ehkä ottaa tuo huomioon. Ei tullut itselle mieleen kun olen ollut yhtä pitkä varmaan 12 vuotiaasta asti, että joku tosiaan kasvaa pituutta vielä tuossa iässä :D

Jos on 175cm pitkä, niin voidaan olettaa että suurin kasvupyrähdys on jo mennyt ohi. Ja tuollainen pieni painonpudotus ei varmasti vaikuta pituuskasvuun. Eri asia, jos mentäs 500kcal/d koko murrosiän ajan.

Noh menen sitten tämmösillä seteillä eteenpäin?
Elikkäs rupean vetelemään kävelylenkkejä 30-60min jokapäivä tai joka toinen ainakin, sitten syön terveellisemmin kaikki herkut pois ja niin edespäin
Salilla tulen käymään 3-6 kertaa viikossa .. ohjelmaa pitää viellä miettiä.. tuo minun ohjelma on kyllä ihan sopiva minun mielestä

Zone-sarja -42%
Ei tossa ole mitään järkeä ruveta käymään 6 kertaa viikossa salilla jollain 3+ jakosella ohjelmalla ja samaanaikaan nössöillä painojen kanssa ettei pituuskasvu sekoa, ei paljoa esim. jalat saa kasvuärsykettä jos kerran viikossa kyykkäät jollain tyhjällä tangolla. Joku valmis yksjakonen vaikka arnoldin goldensix niin ei tarvitse ihan niin isoja romuja liikutella kuin starting strenghtissä, ja sitten teet sillä etkä rupea tekemään mitään omia säätöjä siihen vaikka himottaisi. Alkuun on niin paljon enemmän intoa kuin tietoa, että kannattaa usko mitä kauemmin treenanneet ovat miettineet.

Ei tosiaan vaikuta pituuskasvuun.

Kannattaa ottaa vaikka 2-jakoinen ohjelma niin on sopiva kompromissi. Eikä ole niin väliä sitten jos pääsee useemminkin salille.

Komppaan 2-jakoista kerta intoa riittää. Vaikka Elaston 2-jakoinen käyttöön. Ja tosta pituuskavusta, painoharjoittelun voi alottaa vaikka 10 vuotiaana ja on oikeastaan aika suositeltavaa jos jotain lajia harrastaa. Se mikä siihen pituuskasvuun voi vaikuttaa on loukkaantuminen esimerkiksi isoissa liikkeissä kuten maastavedossa. Siksi tekniikka oikeesti kuntoon. Ja muutenkin 175cm varressa ni en ite edes miettis alottaako punttailu vaiko ei.

Back
Ylös Bottom