15v, Jääkiekko harrastuksena Neuvoja! :)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä tarvisin hieman neuvoja miten tai lähinnä millaisilla sarjoilla/painoilla kannattaa lähteä nostelemaan penkkiä, sekä jalkakyykkyä?
Penkkipunnerrus ja jalkakyykky on ne mitä olen tehnyt. Viime viikkojen aikana olen vain treenannut keveillä painoilla, mitänyt vähäsen lisäillyt penkkipunnerruksessa.
Mitä muita liikkeittä suosittelisitte tulevaa jääkiekkokautta varten lihaskuntoa nostavalle 15v treenaajalle? Massaa (fättiä) vähän liikaa eli sitä pois ja lihasta tilalle.

Miten/millaisella ruokavaliolla saisi parhaiten tuloksia aikaan? Tällähetkellä ei ole oikeen edes ruokaaikoja, aina vaan kun nälättää. Itse näen ruokavalion melko tärkeänä treenauksen ohella, elikkä jos vielä alkukysymysten jälkeen jaksatte neuvoa MILLAISTA ruokaa tulisi syödä. Ihan vaikka aamusta iltaan ruokavaliot.

No oma serkku pelaa lätkää ja niiden puntit rakentuu aika pitkälti penkin, kyykyn ja maven ympärille. Suosittelen samaa. Täällä on muutamia helppoja yksijakosia jotka vois olla ihan hyvä veto. Arnoldin kultainen kuusikko on ainakin hyvin perussettiä. Tai jossei sekään maistu niin eiköhän sitä tätä foorumia lukemalla joku ohjelma löydy, tai voit vaikka itse hahmotella jotain mieleistä niin joku varmasti kyllä auttaa senkin kanssa.

Ruokavaliosta sen verran et otat vaikka kolmen tunnin välein ruuat. Jos yhdeksältä heräät niin stydi aamupala (vaikka puuroa ja rahkaa, jonka itse maustat), kahdeltatoista jotain välipalaa, kolmelta lounas. Sit kannattaa miettiä missä välissä treenaa, lounaan jälkeen ois varmaan aika hyvin paukkuja eli vaikka neljän persiistä raahaudut salille, nostelet puntit ja sitten palautusjuoma naamaan. Siitä sit himaan ja saakin taas syödä vähän jotain. Sit siinä yhdeksän maissa olis iltapala tän mukaan, mut jos senkin jälkeen nälättää niin jotain naamaan vaan. Jotkut ei suosittele syömistä yön ajaksi, koska kroppa on aika säästöliekillä sillon eikä oikeestaan tarvi energiaa, mut ite en saa hyvin unta jos nälättää ja senpä takia syön ennen nukkunmaanmenoa aina.

Kun alkaa punttia nostelemaan niin proteiinia pitäis saada paljon. Vedät vaan lounaalla/päivällisellä/vastaavalla isolla aterialla paljon lihaa/kanaa/vastaavaa ja sit popsit rahka-jogurtti-linjaa välipaloina. Ja palautusjuoma tietenkin. Ja nyt vaan odottellaan et tulee joku kaveri joka tietää enemmän kun minä, kumoaa kaikki mun ohjeeni ja kertoo sulle mikä olis parempi :D

Sellainen asia tuli vain mieleen että millaisilla painoilla vedetään jalkakyykkyä, ja penkkipunnerrusta?
Onko se vaan että testataan maksimi ja siitä n. 70% vai? Jalkakyykyssä ja penkkipunnerruksessa nyt on eripainot varmaa... Kotona mulla ei ole kuin painonnosto penkki, niin jalkakyykkyä tavallaan vähän vaikea alkaa vetämään millään 100kg painolla kun ei sitä jaksa niskanpäälle nostaa :D

Sellainen asia tuli vain mieleen että millaisilla painoilla vedetään jalkakyykkyä, ja penkkipunnerrusta?
Onko se vaan että testataan maksimi ja siitä n. 70% vai? Jalkakyykyssä ja penkkipunnerruksessa nyt on eripainot varmaa... Kotona mulla ei ole kuin painonnosto penkki, niin jalkakyykkyä tavallaan vähän vaikea alkaa vetämään millään 100kg painolla kun ei sitä jaksa niskanpäälle nostaa :D

Itellä on kans ollut nyt vähä aikaa tämä sama ongelma, kun kotisalilla treenaan tällä hetkellä, ja en ole saanut vielä hitsattua tuota kyykky telinettä kokonaan kasaan. Eli riippuu paljon minkälainen painonnosto penkki sulla on, mutta ite laitan siihen painonnostopenkin jalkojen alle korokkeet ja käytän sitä kyykkytelineenä. Vaikeampaa se tietty on, koska tangon alle ei pääse suoraa, rasittaa enemmän selkää, joten en suosittele pitkäaikaisempaan käyttöön. Lisäksi painot on hieman hankala laittaa telineeseen, joten kyykkyä ei voi tehä aivan viimeiseen asti.

Keskivartalon treeni on jääkiekkoilijalle todella tärkeää. Vatsalihasliikkeitä, keskivartalon kiertoja ja muita keskivartaloa vahvistavia liikkeitä kannattaa tehdä.

Ite joskus vuosia sitten pelanneena muistelen että rinnalleveto, etu- ja takakyykky tais olla ne mitä eniten reenattiin.

Back
Ylös Bottom