15-vuotiaalle treeniohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Olen siis 15-vuotias nuori, joka kaipailisi itselleen treeniohjelmaa, että saataisiin vähä lihasta enemmän.
Olen 180 cm pitkä ja noin 60 kiloinen. Etsisin siis ohjelmaa, joka olisi tehokas ja sopisi päiväjärjestykseeni, itsellä on maanantai, keskiviikko ja torstai treenit, jolloin silloin en mieluiten tekisi mitään. Ohjelmassa saisi olla mieluiten enintään kolme kertaa viikossa lihaskunnon harjoittamista. (Saa ehdotella, jos on useampina) Minulla on tuo nääshallin salilla käynti mahdollista ja kotoakin löytyy 2x 2kg käsipainot ja yksi paino, jonka voi säätää 2, 5, 7, 10, 12 tai 15 kiloiseksi. Leuvanvetotankokin löytyy. Kaikkia lihaksia siis olisi tarkoitus treenata suht tehokkaasti. Haluaisin siis ehdottelua, että mitkä liikkeet millä toistomäärällä ja millä painoilla. Oma kunto on ikäiseksi ehkä vähän yli keskiverron. Ylipäätään saa ehdotella kuntoliikkeitä, jotka olisivat tehokkaita eri lihasryhmille.

Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miksi pitää aina tehdä uusi postaus tämmöisille. Pakkis on täynnä tietoa jos etsii. Ja ota G6 käyttöön esim ma,ke, pe

Mä tein omalle 14-vuotiaalle pojalle seuraavan yksinkertaisen ohjelman.

Penkkipunnerrus
Leuanveto
Hauiskääntö
Askelkyykky
Vatsat

Ajattelun että nuorelle aloittelevalle pojalle riittää pari perusliikettä, ei mitään vaikeita liikkeitä eikä liian rasittavia. Tuota voi tehdä 2-3 kertaa viikossa. Sitten kun innostuu kunnolla, tehdään specifimpi ohjelma.
Mutta tässä olisi sullekin?

Noo, stronglifts lähtisin sinuna kattelemaan ennenkuin tuo SS; helpompi aloittelijan tehdä, sinne voi sitten lisätä penkkipäivänä 3x8 dipit, ja 3x8 leuanveto jos tuntuu ettei hauis meinaa kasvaa.sitte kun onnistut tuossa 3x8, niin lisää painoa vaan. Tärkeintä tässä on sitte uni ja syönti, 500 kaloria kulutuksen yli ni kuukaudessa massaa ~2kg lisää (googleta TDEE calculator)
Ja ALOITA PIENISTÄ PAINOISTA niinkuin ohjeessa lukee, muuten menee liikkeitten teko aivan päin persettä, älä anna egon tulla tielle(Tais itsellä käyä juuri näin ja kulmasoutu alko äkkiä prakaamaan)
StrongLifts 5x5: A Simple Workout To Get Stronger

Kiitos vastauksista. Joo olen ton tapasta ohjelmaa, jota poppis sanoi niin toteuttanut jo kotona (vähän laajempi skaala liikkeitä). Painot, joilla saa 3x10 toistosarjoja puhtaalla liikkeellä, mielummin vaikka hitaasti ovat varmaankin hyvät harjoitteluun??? Vai onko???

Ne on aika hyvät. Ainakin negatiivinen vaihe hitaasti, siis se alas lasku.
Eikä haittaa vaikka välillä tekisit 2x15.

Älä tee mitään mikä kauheasti rasittaa selkää ennenkuin pituuskasvu on päättynyt, eli maastaveto ja sellaset vasta myöhemmin.

Zone-sarja -42%
Ne on aika hyvät. Ainakin negatiivinen vaihe hitaasti, siis se alas lasku.
Eikä haittaa vaikka välillä tekisit 2x15.

Älä tee mitään mikä kauheasti rasittaa selkää ennenkuin pituuskasvu on päättynyt, eli maastaveto ja sellaset vasta myöhemmin.
Paskapuhetta. Mitään näyttöä ei ole, että mavet ym vaikuttaisi pituuskasvuun. Raskaat moninivelliikkeet on parasta mitä voi kropalle tehdä ja ilman muuta kannattaa ottaa ne heti käyttöön.

Paskapuhetta. Mitään näyttöä ei ole, että mavet ym vaikuttaisi pituuskasvuun. Raskaat moninivelliikkeet on parasta mitä voi kropalle tehdä ja ilman muuta kannattaa ottaa ne heti käyttöön.

Mä ainakin otan varman päälle oman poikani kanssa. Tuun opettaa sille kyllä maven tekniikan, mutta kun näkee noita poikia jotka on kasvuvaiheessa ja ne ei oikein hallitse vielä omaa kehoaan, niin en mä niitä kyllä ekana pistäis tekee mavea. Ainakaan yksin opetteleen sitä.

Oon vierestä katsonut mitä välilevyn repeämä saa pahimmillaan aikaan miehellä (mm. myös genitaalialueen tunnottomuutta) niin mä otan ainakin oman jälkikasvun kanssa aika varovasti näin alkuun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom