15-vuotiaalle kotona ojentajatreeniä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli haluaisin treenata tuota ojentajaa kotiolosuhteissa. Minulla on 2x2kg käsipainot ja yksi käsipaino, jonka voi pistää voi laitttaa 5, 7, 10, 12 tai 15 kiloiseksi. Olen noin 180 cm ja vajaat 60 kg.
Erillisen lihaskuntotreenauksen kunnolla olen aloittanut vasta kesän alussa, mutta urheilua olen aktiivisesti harrastanut jo paljon aiemmin, jolloin kunto ei mikään huono ehkä keskivertoa parempi. Jolloin mitä liikkeitä voisi treenata ja millä kiloilla? Muitakin lihaksia rasittavia liikkeitä voi toki ehdotella, mutta uskon ne jo tuntevani tarpeeksi hyvin. :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Dippi ruokapöydän tuolien välissä tai keittiössä jos on tasot 90 asteen kulmassa. Ranskalainen punnerrus maaten/seisten, kickback, punnerrukset normit, pike... etenkin diamond pushup jos voimat riittää.

Hommaa toinen samanlainen käsipaino kaveriksi. Tai uusi pari jos ei löydy. Sitten voi tehdä jo vaikka mitä. Miksi keskittyä pelkkiin ojentajiin? Hauiskääntö, ranskalainen, vipunostot eteen+sivulle, olankohautus, pystypunnerrus, askelkyykky, kyykky, hyvää huomenta, selkäliikkeitä jne jne. Penkki jos löytyy niin tulee vaikka mitä liikkeitä lisää.

Olen noin 180 cm ja vajaat 60 kg.
Muitakin lihaksia rasittavia liikkeitä voi toki ehdotella, mutta uskon ne jo tuntevani tarpeeksi hyvin. :)

Sori mutta herätti vähän hilpeyttä sun viesti. Jos painat alle 60 kg niin unohda se ojentajatreeni käsipainoilla. Etsi joku simppeli aloittelijan ohjelma perusliikkeillä.

Kannattaa ottaa myös selkä seinää vasten tehdyt käsilläseisontapunnerrukset, sekä jotain muitakin kehonpainolla tehtyjä dynaamisia ja/tai staattisia tuohon mukaan. Pelkästään noilla kamoilla ei paljoa juhlita. Pistoolikyykkyjä jaloille.

Pari postia aiemmin mainittu diamond pushup on parempi kuin joku 15 kg hanttelin heiluttaminen, mutta tuokin on liikkeenä niin kevyt, että kannattaa etsiä jotain parempaa. Esim. pseudo-planche pushup alkaa olla melko haasteellinen.
Parasta silti mielestäni olisi hankkia se salikortti, varsinkin jos lihasta meinaat joskus saada.

Zone-sarja -42%
Kannattaa ottaa myös selkä seinää vasten tehdyt käsilläseisontapunnerrukset, sekä jotain muitakin kehonpainolla tehtyjä dynaamisia ja/tai staattisia tuohon mukaan. Pelkästään noilla kamoilla ei paljoa juhlita. Pistoolikyykkyjä jaloille.

Pari postia aiemmin mainittu diamond pushup on parempi kuin joku 15 kg hanttelin heiluttaminen, mutta tuokin on liikkeenä niin kevyt, että kannattaa etsiä jotain parempaa. Esim. pseudo-planche pushup alkaa olla melko haasteellinen.
Parasta silti mielestäni olisi hankkia se salikortti, varsinkin jos lihasta meinaat joskus saada.
Kiitokset kaikista vinkeistä. Minulla on jo tosiaan kortti, jolla pääse salille, jolloin näin kesällä voisin mennä salille aina kun pääsen enkä jäädä kotiin jumppaamaan. Niinkun sanoit niin salilla käynti on kuulemma paljon tehokkaampaa. Ja vastaus tuohon JPM76 kysymykseen: Hyvä kysymys. Treenaan muitakin, mutta tuntui siltä, että tässä liikkeitten tietämyksessä oli pikkunen aukko siinä ojentajatreenin kohdalla. Toki en kiellä niinkun postissa näkyy niin muitten liikkeiten ehdottelua, koska en niitäkään tiedä lähes kaikkia.

Diamond punnerruksista saat samantien paljon haastavampia ku tiputat tempoa, jos silti on liian helppoja, tee punnerruksia toinen käsi pallon/tiilen/kirjan/yms vastaavan päällä, ja edelleen pitäen hidas tempo. Tai jos neki liia helppoja niin yhen käden punnerruksia.

Et tarvitse salia saadakses hyvän treenin. Tosin jos salilla haluat käydä niin mene sinne, kerran kortti jo löytyy, ei rajottuis painos vaan noihin 15kg hantteleihin.

PS: kannattaa unohtaa tän tyylisiin heittoihin uskominen "jos lihast meinaa saada ni pitää mennä salille" / "salilla käynti on tehokkaampaa treeniä". Kehittävän reeniin saa monella tapaa, mun mielest kaikki kulminoituu siihen, mikä treenitapa, ja -tyyli sua motivoi.

Kehittävän reeniin saa monella tapaa, mun mielest kaikki kulminoituu siihen, mikä treenitapa, ja -tyyli sua motivoi.

Tämä oli harvinaisen osuvasti sanottu. Motivaatio on pitkällä tähtäimellä tulostenkin kannalta aika tärkeää. Hulkkikin puhui tästä siinä uudessa Sisusavotta-podcastissa, että jos tavoitteena ei oikeasti ole esim. kilpailu jossain body tai -voimalajissa, niin tulosten kannalta saattaa olla parempi treenata mieluummin "epäoptimaalisella" ohjelmalla josta tykkää, kuin sillä "optimaalisella" ohjelmalla, joka taas tuntuu ihan p******a.

Itse voin allekirjoittaa tämän 100%. Olen viimeiset reilut 6 kk treenannut käytännössä ilman "kiinteää" ohjelmaa, ja treenistä on puuttunut jalat kokonaan. Ensin tämä johtui polven prakaamisesta, nyt taas siitä, että vaikka polvi tuli suurinpiirtein kuntoon, niin voimat lähtivät = ei motivaatiota treenata jalkoja. Yläkropan kehitystä tämä taas ei ole haitannut ollenkaan, päinvastoin. Tämä taas tuskin on mikään ihme, kun miettii, miten raskaita liikkeitä esim. kyykky ja mave ovat hermostolle ja nivelille, ja sitä kautta koko kehon palautumiskapasiteetille.

Tästä huolimatta tosin, jos nyt saisin aloittaa salitreenit uudestaan ilman loukkaantumisia, niin tekisin varmaan strating strengthiä. Tosin sillä varauksella, että opettelisin liikkeistä tekniikat oikeasti kuntoon, ennenkuin alkaisin repimään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo siis kannattaa ottaa kotonakin (ja salilla) kokonaisvaltainen treeni elikkä kaikkea pitää treenata, ei sinne mennä tekemään pelkkiä käsiä. Täälläkin on varmaan semmosia tyyppejä jotka on treenaillu just käsiä/yläkroppaa ja jättäny olkapäät tai selän, jalat ainakin treenaamatta ja tajunnu myöhemmin että ei vittu joutuu paikkaileen niitä kuukausia ellei vuosia. Suosittelen että jaottelet päivät kolmeen. Selkä, jalat, rinta (kädet selkä- tai rintatreenissä). Ja vatsat ihan miten tykkää mutta ei pidä niitäkään unohtaa. Joo ja tosiaan joo moni väittää että kotona ei saa tehtyä monipuolista/tehokasta treeniä niin oon aivan erimieltä! Jos hiukankin omaa maalaisjärkeä ja lukee tätä foorumia tai on kattonu isukkinsa treenejä joskus ja tajuaa miten lihaksia huolletaan kuormitetaan ja on sisukas niin saa aivan varmasti helvetin hyvät pohjat. Tasot kun kehittyy niin kasvaa myös tietämys ja kotona keksii uusia tapoja hyödyntää ympäristöä yms.

Penkkiä ei voi tehdä mutta enemmän harmittaa kun ei voi kyykätä kunnolla eikä maastavetää ku kässäreillä joka on tupakoitsijalle yhtä helvettiä 1-2x50.
Mä otan pojan tai emännän hartioille ja kyykkään sillon ku ei oo päässy salille.

Joskus laitan ammeen (60L en tiedä mikä vauva-amme??) ja teen punnerruksia puolilta toiselle hyppien siis sen yli vaikee selittää.

Ja osta kunnon käsipainot, ei vinyylisiä vaan 2x10kg rautaset kierrelukoilla. Lue Tokmannin, Prisman tai sittarin mainoksia niin saatat saada 30e, ehkä 40e ja ku sulla on niitä lisäkiekkoja niin tulee tarpeeseen. Vinyyliset kiekot on niin isoja et ne rajoittaa liikerataa ja osuu joka paikkaan esim kylkiin polviin yms. Ainoo plussa niissä on että ranskalaisessa punnerruksessa maaten saa paremman otteen.
Steam monitoimiovirekki - Prisma verkkopalvelu mulla on karhun tommonen rekki.
oon tehny ojentatreenin ku ei oo salille päässyt niin ton 150 dippi taulukon mukaan ja sit heti perään tolla rekillä kapeella otteella 100 push uppia omien voimien mukaan sit 1min tauko ja seuraava (tsekkaa noi niin ymmärrät)
one fifty dips - week 1 one hundred push ups - week 3

Ostin tämmösen talven masennuskautena ku ei jaksanu salille lähtee http://www.****************/5/fi/artiklar/tnt-cable-system makso jonku reilu 20e tarjouksessa, käyttäny sitä "taljana" ku sen laittaa oven yläosaan niin sillä saa lisää tuntumaa ku tekee superina kulmasoudun kans sit sillä saa latseille tehtyä ehkä parasta reeniä (siis tällä narulla :) ) ku menee polvilleen maahan ja tekee leveellä otteella sellasta "Allahin palvontaliikettä" mut liikerata jää hiukan vajaaks, pitäs mennä jonku korokkeen päälle :D ja sit leukoja niin hyvän treenin saa. Week 1 | The Twenty Pullups Challenge

Ja saa tolla tuntumaa rintaanki ku tekee flyesejä, itsellä on vatsalihaspenkki jota en käytä lonkankoukistajavitutuksen takia mutta siitä saa hyvän vinopenkin rintareeniin ja oon tehny superina sitä ton ovirekin kans silleen että laitan jalat rappuselle (toiselle) ja leveellä otteella punnerrusta lisäpainoilla tai ilman, sitte voi käyttää tota vitun narulenkkiä vielä niihi "flyesseihin". ja sitten noihin kahvoihin voi laittaa vaikka jonku pikku pyyhkeen nii saa tehtya ojentajia ja facepullia.

Jaaha tais tulla selitettya taas hiukan, tuli ehkä otettua liikaa rapulatroppia xD

Edit. jaaha tuli näköjään mainostettua, no naru on siis TNT cable system googlella löytyy tai sit vaan laittaa sen taikasanan tohon linkkiin tähtien tilalle ;)

Diamond punnerruksista saat samantien paljon haastavampia ku tiputat tempoa, jos silti on liian helppoja, tee punnerruksia toinen käsi pallon/tiilen/kirjan/yms vastaavan päällä, ja edelleen pitäen hidas tempo. Tai jos neki liia helppoja niin yhen käden punnerruksia.

Et tarvitse salia saadakses hyvän treenin. Tosin jos salilla haluat käydä niin mene sinne, kerran kortti jo löytyy, ei rajottuis painos vaan noihin 15kg hantteleihin.

PS: kannattaa unohtaa tän tyylisiin heittoihin uskominen "jos lihast meinaa saada ni pitää mennä salille" / "salilla käynti on tehokkaampaa treeniä". Kehittävän reeniin saa monella tapaa, mun mielest kaikki kulminoituu siihen, mikä treenitapa, ja -tyyli sua motivoi.

Ota Starting Strength salilla ja unohda jotkut omat vemputteluviritykset.

Tämä oli harvinaisen osuvasti sanottu. Motivaatio on pitkällä tähtäimellä tulostenkin kannalta aika tärkeää. Hulkkikin puhui tästä siinä uudessa Sisusavotta-podcastissa, että jos tavoitteena ei oikeasti ole esim. kilpailu jossain body tai -voimalajissa, niin tulosten kannalta saattaa olla parempi treenata mieluummin "epäoptimaalisella" ohjelmalla josta tykkää, kuin sillä "optimaalisella" ohjelmalla, joka taas tuntuu ihan p******a.

Itse voin allekirjoittaa tämän 100%. Olen viimeiset reilut 6 kk treenannut käytännössä ilman "kiinteää" ohjelmaa, ja treenistä on puuttunut jalat kokonaan. Ensin tämä johtui polven prakaamisesta, nyt taas siitä, että vaikka polvi tuli suurinpiirtein kuntoon, niin voimat lähtivät = ei motivaatiota treenata jalkoja. Yläkropan kehitystä tämä taas ei ole haitannut ollenkaan, päinvastoin. Tämä taas tuskin on mikään ihme, kun miettii, miten raskaita liikkeitä esim. kyykky ja mave ovat hermostolle ja nivelille, ja sitä kautta koko kehon palautumiskapasiteetille.

Tästä huolimatta tosin, jos nyt saisin aloittaa salitreenit uudestaan ilman loukkaantumisia, niin tekisin varmaan strating strengthiä. Tosin sillä varauksella, että opettelisin liikkeistä tekniikat oikeasti kuntoon, ennenkuin alkaisin repimään.

Joo siis kannattaa ottaa kotonakin (ja salilla) kokonaisvaltainen treeni elikkä kaikkea pitää treenata, ei sinne mennä tekemään pelkkiä käsiä. Täälläkin on varmaan semmosia tyyppejä jotka on treenaillu just käsiä/yläkroppaa ja jättäny olkapäät tai selän, jalat ainakin treenaamatta ja tajunnu myöhemmin että ei vittu joutuu paikkaileen niitä kuukausia ellei vuosia. Suosittelen että jaottelet päivät kolmeen. Selkä, jalat, rinta (kädet selkä- tai rintatreenissä). Ja vatsat ihan miten tykkää mutta ei pidä niitäkään unohtaa. Joo ja tosiaan joo moni väittää että kotona ei saa tehtyä monipuolista/tehokasta treeniä niin oon aivan erimieltä! Jos hiukankin omaa maalaisjärkeä ja lukee tätä foorumia tai on kattonu isukkinsa treenejä joskus ja tajuaa miten lihaksia huolletaan kuormitetaan ja on sisukas niin saa aivan varmasti helvetin hyvät pohjat. Tasot kun kehittyy niin kasvaa myös tietämys ja kotona keksii uusia tapoja hyödyntää ympäristöä yms.

Penkkiä ei voi tehdä mutta enemmän harmittaa kun ei voi kyykätä kunnolla eikä maastavetää ku kässäreillä joka on tupakoitsijalle yhtä helvettiä 1-2x50.
Mä otan pojan tai emännän hartioille ja kyykkään sillon ku ei oo päässy salille.

Joskus laitan ammeen (60L en tiedä mikä vauva-amme??) ja teen punnerruksia puolilta toiselle hyppien siis sen yli vaikee selittää.

Ja osta kunnon käsipainot, ei vinyylisiä vaan 2x10kg rautaset kierrelukoilla. Lue Tokmannin, Prisman tai sittarin mainoksia niin saatat saada 30e, ehkä 40e ja ku sulla on niitä lisäkiekkoja niin tulee tarpeeseen. Vinyyliset kiekot on niin isoja et ne rajoittaa liikerataa ja osuu joka paikkaan esim kylkiin polviin yms. Ainoo plussa niissä on että ranskalaisessa punnerruksessa maaten saa paremman otteen.
Steam monitoimiovirekki - Prisma verkkopalvelu mulla on karhun tommonen rekki.
oon tehny ojentatreenin ku ei oo salille päässyt niin ton 150 dippi taulukon mukaan ja sit heti perään tolla rekillä kapeella otteella 100 push uppia omien voimien mukaan sit 1min tauko ja seuraava (tsekkaa noi niin ymmärrät)
one fifty dips - week 1 one hundred push ups - week 3

Ostin tämmösen talven masennuskautena ku ei jaksanu salille lähtee http://www.****************/5/fi/artiklar/tnt-cable-system makso jonku reilu 20e tarjouksessa, käyttäny sitä "taljana" ku sen laittaa oven yläosaan niin sillä saa lisää tuntumaa ku tekee superina kulmasoudun kans sit sillä saa latseille tehtyä ehkä parasta reeniä (siis tällä narulla :) ) ku menee polvilleen maahan ja tekee leveellä otteella sellasta "Allahin palvontaliikettä" mut liikerata jää hiukan vajaaks, pitäs mennä jonku korokkeen päälle :D ja sit leukoja niin hyvän treenin saa. Week 1 | The Twenty Pullups Challenge

Ja saa tolla tuntumaa rintaanki ku tekee flyesejä, itsellä on vatsalihaspenkki jota en käytä lonkankoukistajavitutuksen takia mutta siitä saa hyvän vinopenkin rintareeniin ja oon tehny superina sitä ton ovirekin kans silleen että laitan jalat rappuselle (toiselle) ja leveellä otteella punnerrusta lisäpainoilla tai ilman, sitte voi käyttää tota vitun narulenkkiä vielä niihi "flyesseihin". ja sitten noihin kahvoihin voi laittaa vaikka jonku pikku pyyhkeen nii saa tehtya ojentajia ja facepullia.

Jaaha tais tulla selitettya taas hiukan, tuli ehkä otettua liikaa rapulatroppia xD

Edit. jaaha tuli näköjään mainostettua, no naru on siis TNT cable system googlella löytyy tai sit vaan laittaa sen taikasanan tohon linkkiin tähtien tilalle ;)

Kiitokset taas kaikista vastauksista. Hyvä, että korjasitte käsitykseni tästä salihommasta olin aina miettinyt, että onko sillä paljonkin väljä, mutta ei ilmeisesti tällä tasolla juuri ollenkaan.

Joo ja mitä treeni ohjelmaan tulee niin aikomuksena jotain sellasta (tähän asti yritetty toteuttaa) 3 kertaa viikossa salille/kotitreeni (sisältää niin kattavasti kun olen osannut jalat, selkä, vasta, kädet, yläruumis) kaksi kertaa lenkki ja kaksi lepopäivää (nyt saa ehdotella parempaa ohjelmaa, jos joku välttämättä haluaa).

Mitä tulee siihin, että treenaanko käsiä pelkästään niin en ainakaan, jos olen salilla, koska sinne kun menen (olen ollut siellä 3 kertaa) niin kokeilen lähes kaikkia laitteita ja yritän suorittaa mahdollisimman puhtaasti (katson suorittamiset laitten kuvista ja ohjeista). Muuten kyseinen sali btw tuo nääshallin sali.

Ja mitä tulee uusien laitteiden ostamiseen niin valitettavasti ainakaan toistaiseksi en semmoseen rupee, kun maksoin jo tuon 50 euroo tuosta rautakäsipainosta kierrelukoilla ja sitten kun löytyy tuo leuvanvetotankokin.

Mitä tulee siihin, että treenaanko käsiä pelkästään niin en ainakaan, jos olen salilla, koska sinne kun menen (olen ollut siellä 3 kertaa) niin kokeilen lähes kaikkia laitteita ja yritän suorittaa mahdollisimman puhtaasti (katson suorittamiset laitten kuvista ja ohjeista). Muuten kyseinen sali btw tuo nääshallin sali.

Siinä mielessä esim. starting strengthin tapainen ohjelma on hyvä ja toimiva, että siinä ei tarvitse tehdä kaikkia mahdollisia liikkeitä kerralla. Kyykky, punnerrus ja veto riittävät. Nyt puhun ristiin itseni kanssa, mutta käytännössä mulla meni eka treenivuosi melkein hukkaan sen takia, että välttelin juuri niitä itselle epämukavia liikkeitä, kuten kyykkyä ja penkkiä. Sitten kun aloin kyykkäämään säännöllisesti, niin lihastakin alkoi tulemaan ihan eri tavalla, kuin käytännössä mitä tahansa muuta tekemällä.

Ohjelman ei ole pakko olla starting strength, mutta pääasia on että, siinä kyykätään, vedetään ja punnerretaan, ja aina kun mahdollista, laitetaan lisää rautaa tankoon. Eikä se kyykkäily ole minuakaan koskaan itsessään inspiroinut, mutta ne tulokset, joita em. liikkeellä on mahdollista saada aloittelijana aikaan, ovat liian hyviä hyödyntämättä jätettäviksi. Kunhan suoritustekniikat liiikkeissä, riittävä ravinto, lihashuolto ja lepo ovat kunnossa, niin 1-jakoiset ohjelmat toimivat kuin häkä.

Itse voin allekirjoittaa tämän 100%. Olen viimeiset reilut 6 kk treenannut käytännössä ilman "kiinteää" ohjelmaa, ja treenistä on puuttunut jalat kokonaan. .

Heh :D voihan se noinki ymmärtää. Utti siis sanoi että voi vaihtaa esim. Hack kyykky -> jalkaprässi tai vastaavasti liikkeitä joissa on optimaalinen hormonivaste vähän vähemmän optimaalisiin liikkeisiin jotka sopivat paremmin juuri sinun välityksiisi ja tuntuvat paremmin lihaksessa etc.

Ei siis tullut Utin suusta, että "jos nyt et lavalle aio niin ei niitä jalkoja tarvi treenata" ( skidisti kärjistäen). Enkä lähtis tollasta suosittelemaan alottelevalle ja siteeraamaan vielä väärin henkilöä jolla on monelle auktoriteettia näissä asioissa :)

Vammat ja loukkaantumiset erikseen sitten.

Heh :D voihan se noinki ymmärtää. Utti siis sanoi että voi vaihtaa esim. Hack kyykky -> jalkaprässi tai vastaavasti liikkeitä joissa on optimaalinen hormonivaste vähän vähemmän optimaalisiin liikkeisiin jotka sopivat paremmin juuri sinun välityksiisi ja tuntuvat paremmin lihaksessa etc.

Ei siis tullut Utin suusta, että "jos nyt et lavalle aio niin ei niitä jalkoja tarvi treenata" ( skidisti kärjistäen). Enkä lähtis tollasta suosittelemaan alottelevalle ja siteeraamaan vielä väärin henkilöä jolla on monelle auktoriteettia näissä asioissa :)

Vammat ja loukkaantumiset erikseen sitten.

Joo, tarkoitin siis sitä, että itsellä on alaselkä ja polvet siinä kunnossa, että on käytännössä täysin päivästä riippuvaa 50/50-arvontaa, että pystyykö mitään kyykkyjä tai maveja tekemään ilman kipua, joten olen suosiolla jättänyt ne kokonaan pois. Tai en täysin kokonaan, mutta mitään kovia sarjoja en ole noissa liikkeissä yli vuoteen tehnyt. Eli käytännössä treenaan ihan päin seinää mitä tulee kropan kokonaislihasmassaan ja voimantuottoon, mutta säästyn kivuilta. Jos taas olisin kilpaileva bodari tai voimannostaja, niin eihän tuosta jalkojen treenaamatta jättämisestä tulisi yhtään mitään, ainakaan, jos haluaisin pysyä kilpailukykyisenä.

Sitten taas jos miettii, mikä olisi oikeasti "optimaalinen" treenitapa näillä loukkaantumisilla, niin voihan se olla, että vaikka polvi ei tällä hetkellä kestä kyykkyä, niin se voisi silti kestää esim. prässiä tai hackia. En ole vaan jaksanut kokeilla, onhan se yläkropan treenaaminen kieltämättä kuitenkin niin paljon helpompaa, että on vaikea enää asennoitua sillä tavalla, että edes jossain prässissä lähtisi tekemään kovaa sarjaa. Hyvänä puolena tässä loukkaantumiskierteessä on kuitenkin se, että esim. takareisille olen löytänyt monta toimivaa liikettä, jotka tehdään käytännössä pelkällä kehonpainolla. Eli "kehittävän treenin" voi tosiaankin saada aikaiseksi monella tapaa.

Mut joo, siis aloittelijana treenatessa ainoat liikkeet, jotka käytännössä rasittivat kehoa tarpeeksi kokonaisvaltaisesti kehityksen aikaansaamiseksi, olivat juuri koko kropan/jalkojen liikkeet, kuten kyykky ja mave. Eli näitä kannattaa tehdä, niin kauan, kuin kehitystä tulee. Varmaan samat liikkeet toimisivat edelleen ilman vammoja, mutta nyt kun miettii, niin vammathan ovat juuri seurausta siitä, että olen kyykännyt/mavettanut monen vuoden ajan. Aika paradoksaalista, se mikä ei tapa, sattuu ihan v*****i.

Vähän noihin aikasempiin viesteihin viittaisin että kannattaa alkaa heti alussa opetteleen kyykkäämään ja maastavetään koska niitä on vittumaisempi alkaa opetteleen ku on jo aikansa treenannut. Ensinnäkin huomaat sen vitutuksen että miks ne on skipannu, toiseks, vaikka kukaan ei salilla oikeesti kattele mutta se kynnys on korkeempi mennä "häpäisemään" itsensä ku on jo kehittynyt ja pitäis ulkomuodosta päätellen osata jo just kyykätä ja vetää mutta joutuuki sitte harjotteleen nekin. Penkinkin oisin tohon ynnänny mutta sen voi ottaa sit ku siltä tuntuu, mieluiten heti sekin.

Monikun on varmaan täälläkin ajatellu ihan alussa et pumppailee ihan peruskuntoa ja pikku bodailua kesäks tai jotain mutta sit ku on tullu voimaa ja huomaa että siitä on tullu viikottainen tapa ja haluaa lisää voimaa ja kaduttaa ku sitä ei oo hankkinu jo alussa.

Laitteilla saa vaan rikottua ittensä imo... Maltillisesti pitää vaan ottaa ja jos ei jaksa venytellä ja lämmitellä, ei pidä jaksaa treenatakkaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom