14v ruokavalio kuntoon just nyt!

Joo mä oon tässä niin monella postilla ja paril threadilla koittanu saada tätä asiaa kuntoon ni aattelin nyt yhellä threadilla hommata nää valiot kuntoon.

Niin, siis nyt eniten tarttisin bulkkikaudelle ruokavalioo, sellasta 2500-3000 kcal väliltä, mitä nyt suosittelette, jaolla 30%r, 30%p, 40%hh. Tai jos teillä on paremmat prosentit niin käyttäkää niitä.

Täs ruokavalios on nyt nämä ongelmat: Asun himassa vanhempien luona, joten en päätä pääruokaa, ja en kyllä päätä koulussakaan. Tarkoitus olis suunnitella aamupala, välipaloja ja iltapala. Että voisin sitten noiden avulla hankkia suuren osan ravinteista, ja sitten voisin bulkkailla koti -ja kouluruoalla ne ylimääräiset kalorit. Eli jos tarvitsen esim. 2500kcal, saisin sellaset 1700-2300kcal noilla täytettyy, ja sitten loput koti ja -kouluruoalla.

Ruokavaliosta ei saisi löytyä iltahiilareita. Rasvaa ei voi syödä lähellä treeniä eli rasvat aamupalasta ja klo 18 jälkeisistä aterioista (välipala(?), iltapala).

En voi vetää suunniteltua välipalaa koulussa.

Nyt, kun löytyisi se ravintonero, joka tuosta vääntäisi meikäläiselle ruokavalion, :hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hä? Että kahdesta pääruoasta tulisi 200kcal yhteensä? Vai kirjotusvirhe tuon koko päivän kalorimäärässä? Eiköhän ne kaksi lämmintä ateriaa ole kuitenkin ne tärkeimmät.

Hä? Että kahdesta pääruoasta tulisi 200kcal yhteensä? Vai kirjotusvirhe tuon koko päivän kalorimäärässä? Eiköhän ne kaksi lämmintä ateriaa ole kuitenkin ne tärkeimmät.

Siis siin ei ollu kirjotusvirhettä vaan ilmasin asian väärin. Tarvitsen normaalisti 2500kcal ja sitten mä saan niitä plussakaloreita koulu -ja kotiruoasta. Niitä ei ole niin väliä laskea, kunhan on liikaa. My bad.

Rahkaa, raejuustoa, heraa ja helvetisti maitoa niin tulee helposti proteiinit syötyä.

Tee niin että syöt koulussa niin paljon kuin pystyt, ja juot samalla maitoa perkeleesti. Nimenomaan rasvallista, siinä on 460kcal litrassa! Tämä siksi, että koulussa on vaikea muuta syödä tuon ruokailun lisäksi.

Ja se millä itse pelastan itseni kalori vajeelta on rypsiöly, sitä kannattaa veden avulla huudella alas :) Ei sitten liikaa kerralla, tai tulee huono-olo.

Iltasin kannattaa syödä jotain esim.reissumiestä johonlaittaa paljon aamupala juustoa, ja vaikka kinkkua, ja otat siihen lisäksi sitten rypsiölyä.

Jos rahaa muuten löytyy, niin voit nopsasti heittää koulussa suuhun sellasen proteiinipatukan, jossa on vähintään 30g prodee. Aika kalliita itselleni....

Ja oma vinkki muutenkin on että ei kannata olla mitään päivän "menua", jota nuodattaa JOKA päivä. Jos syö aina samanlailla niin alkaa mennä maku koko hommasta :)

Itse taas olen syönyt nyt 1½v ajan joka päivä samoja ruokia :D, muutamia mättöpäiviä lukuunottamatta ja joulunpyhiä. Tää pitää homman yksinkertasena kun tietää mitä millonkin pitää syödä. Lisäksi olen aika laiska laittamaan mitään 5 tähden ruokia, joten "raakana" vaan kaikki rahkat, raejuustot, kanat, tonnikalat ym.

Hunajamarinoidut fileesuikaleet suoraan paketista...mmmm! :jahas:

Mun vinkki olis 14 vuotiaalle, että syö vaan tarpeeksi ja tarpeeksi usein. Turha ton ikäsenä miettiä eri ainesosia ja ravintoarvoja liikaa.
Ton ikäsenähän kasvaa ja venyy vielä joka suuntaan...ei muuta ku syö vaan järkevästi.

"Tää kehonrakennus on mulle puol elämää"

"No mutta kun mä oonki karsee himobodari"

Pitääkö sitä perkele joka paikassa mainostaa... Jos oot karsee himobodari niin tee kuten täällä on neuvottu

Mä nyt mistään mitään tiedä, mutta 14 vuotiaalle voin sanoa, että syö terveellisesti ja monipuolisesti! Äläkä jätä aterioita väliin. Varsinkaan aamupalaa ja päivän ensimmäistä lämmintäruokaa. Terveelliset ruokailutottumukset vaikuttavat oppimiseen todella paljon.

Pelottava ajatus, että jo noin nuorena aletaan laskemaan kaloreita noin tarkasti. Perus nyrkkisääntönä voidaan pitää, että kuluta enemmän kuin syöt :D (älä nyt ota kirjaimillisesti, meinaan ei se noin mene).

Silvermass! Liiku, syö koti ja kouluruokaa ja välipalat, ole lapsi ja nauti elämästä, ehdit ravintoasioita murehtimaan myöhemminkin! Ei noin nuorena kannata alkaa laskeskelemaan mitään kaloreita, kaikki ruoka mitä syöt tulee tarpeeseen kun vielä kasvaa, niin kauan kun kasvu on vielä kesken ei sitä kannata alkaa häiritsemään millään kaloreiden laskemisella, kroppa muovautuu liikkumisen ja kasvun myötä.

14v treenaajan tärkein huoi ei todellakaan voi olla, että mitä jauhoja vetää naamaansa milloinkin, puhumattakaan kalorien laskemisesta. Syöt monipuolisesti ja terveellisesti. Ja mikä tärkeintä: opettelet tekemään ne treeniliikkeet oikein ja puhtaasti jo nuorella iällä... nimittäin siinä on jo jotain vakavasti pielessä, jos mun ikäset ukot(valitettavan yleisesti) tekee vakavissaan salilla runkkupenkkiä ja kyykyn irvikuvia:D Perusjutut kuntoon poika ja hifistelyt sitten myöhemmälle iälle.

"Tää kehonrakennus on mulle puol elämää"

"No mutta kun mä oonki karsee himobodari"

Pitääkö sitä perkele joka paikassa mainostaa... Jos oot karsee himobodari niin tee kuten täällä on neuvottu

Tost "puol elämää" jutusta on threadi olemassa :D

Äläs nyt sentään raivostu. Meinaan, että en haluu, että tulokset heittää sinne ja tänne. Ja toi oli mun toinen posti, jossa sanon, että en oo mikään leikkibodari.

joo eiköhän jätetä silvermass nämä bulkkaus hommat siihen vaiheeseen kun karvat kasvaa.. turha puhua bulkkaamisesta kun sulla tuskin on mitään diettiäkään ? syö pirusti ja kato protsu tarpees ja se on sitte siinä.

Aattelin tähään threadiin kysyy et mitä jengi syö kun on massa kausi päällä?? tietenkin rahkat,tonnikalat ja proteiinijauheet, mut mitään muuta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom