14v poika treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulk99
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Olen 14v poika ja oon aatellu jo pitempään alkaa treenaamaan. Varmaan näin alkuun käsiä ja vatsaa. Alkuun oon ajatellu pysyä kotona treenaamassa, ja myöhemmin salille. Mitkä olis hyviä ja ''tehokkaita'' liikkeitä, ja kuin paljo pitäs tehdä päivässä?
Pitääkö myös minkälaista ruokaa alkaa syömään, tietenki pitää syödä monipuolisesti. Jos joku jaksaa/kehtaa tehdä ''treeniohjelman'' mulle nii olen kiitollinen :D​

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Suosittelen myös menemään heti sinne salille niin ei hyvä harrastus lopu alkuunsa. Starting strenght on hyvä ohjelma.

Zone-sarja -42%
Ja myös helvettiin päästäsi tuommoiset ajatukset "alan ensin tekemään vatsaa ja käsiä." Alotat heti alkuunsa tekemään kaikkia lihasryhmiä koska
1. Kropan lihastasapaino pysyy kunnossa kun kaikkea kehitetään
2. yleisvoimatasot ei nouse sitten yhtään jos vaan jotain haukkakääntöjä väännetään treenistä toiseen
3. Kaikki jotka tietää että koko kroppaa pitää treenata nauraa ajatuksissaan (jopa halveksii) pelkkää haukkaa treenaaville sankareille. Ainakin jos niille on käyty sanomassa että ihmiskehosta löytyy muitakin lihaksia treenattavaksi.

Tosiaan Arnoldin kultainen kuusikko on hyvä ohjelma aloittelijalle, tai vaihtoehtoisesti Starting Strength. Syö paljon, ja koita saada pari grammaa proteiinia painokiloa kohti, niin eiköhän sitä kehitystä ala tapahtumaan.

suosittelen haukan sijaan keskittyyn enemmän aluksi muihin kehon osiin, jalat ja selkä ja keskivartalo. Niihin saa nopeasti lihasta ja painokin nousee kuin pelkää haukkaa veivaamalla. Toki ymmärrän että haluat isot ja näyttävät habat, mutta niiden kasvu on yleensä aika hidasta, toki niitäkin on hyvä tehdä.

Yks suosittu ohjelma:

Ma: penkki 5x1 pelkkiä pakkotoistoja, cheat-hauiskääntö 5x10
Ti: sama
Ke: salibandytreenit (eli jalkatreeni)
To: sama ku maanantai
Pe: sama taas
La: krapula, ei jaksa treenata
Su: sama ku maanantaina

Niitä vatsoja voit lisätä sitten treenin loppuun, esim. istumaannousuja 3x max.

Oikeesti kannattaa treenata koko kehoa heti alusta lähtien. Jos innostut harrastuksesta ni jälkeenpäin vituttaa pahemman kerran, ku aluks tuli pilattua keho lihasepätasapainoilla. Jos salille on aikeissa mennä, kannattaa sinne mennä sitte saman tien. Toki esimerkiks voit kotona opetella tekemään puhtaasti 10 punnerrusta ja ainakin yhden puhtaan leuanvedon ennen ku meet salille, mutta varsinainen treeni kannattaa alottaa kuitenkin heti aluksi kunnolla salilla. Jollain valmiilla ohjelmalla, jonka löydät varmasti täältä pakkotoistosta.

3x10 istumaannousu ,sit ku menee 3x50 ni vatsat o kunnossa !!!
3x10 hauis harjanvarrella ,sit ku menee 3x50 ni pujotetaan äitin papiljotit harjanvarteen ja alotetaan uuestaan 3x10 !!!

Back
Ylös Bottom