14-vuotiaalle kuntosaliohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jugg4
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
lihaskestävyys->voimakestävyys->perusvoima->maksimivoima->pikavoima->räjähtävoima.
tossa järjästyksessä kannattas treenata niin kehitys on nopeampaa seuraavassa vaiheessa.
et oo vissiin kuullu voimapyramiidista?
En ole. Jos tuollaisia ''askeleita'' toteutat, niin melkoisen ajanhukaksi menee ja paikallaan polkemiseksi voi mennä jossain vaiheessa. Eikä sun tarvitse esim. pystärissä jaksaa tehdä 30 toiston sarjoja, että saisit kehitettyä maksimivoimaa ko. liikkeessä. Jos treenataan lihassolujakaumaltaan nopeita lihaksia (vatsat, takareidet, ojentajat), halutaan massaa, kehitystä ja voimaa, niin mitä hyötyä on vääntää jotain epäoptimaalisen pitkää sarjaa, puhutaanhan tässä pitkälti massan- & voimankasvatuksesta. Toki kannattaa sarjojen pituutta vaihdella, ettei homeostaasi iske, mutta todella epäloogiselle tuollaisen pyramidin noudattaminen kuulostaa.

Ja nopeampaa kehitystä? Wat?

E:
ja toisekseen kyykyllä ja mavella saa kyllä voimaa keskivartaloon,mutta se näkyy lähinnä kyykyssä ja mavessa.hommaa painoliivi on muutenkin hyödyllinen.
Miksei se sitten muualla näy? Vahvat hauikset on hyödylliset leuanvedossakin, vaikka ne oltaisiin rakennettu hauiskäännöllä - paska esimerkki, mutta wateva.

ihan miten vaan en ala täällä väittelemään päivän selvistä asioista pikku poikien kanssa.en tänne alottelioiden osiolle ois muutenkaan mitään kirjottanu,mut 14.v kaveri ni aattelin että tekee viälä hommat päin persettä jossei kukaan sano jotain järkevää.

sanotaan nyt viälä että jos palautuu nopeammin kehittyy nopeammin voit ihan ite miettiä mitä sillä tarkotan.

Voisi toimia, kokeillaan. Salille vaan ylimääräinen reppu mukaan. :puntti:

Itse kun treenaan kotona, niin reppu on tullut varsin tutuksi. Perus koulureppu toimii pienillä painoilla (<10kg) erittäin hyvin, mutta isommista tulee monenlaista ongelmaa: painot painavat selkää (ellei ole jotain superergonomisia lyijyllä täytettyjä kiveksenlämmittimiä), reppu kieppuu puolelta toiselle, liiokset meinaavat revetä, järjestelyt liikkeiden välillä ovat vittumaisia jne. Rinkkaan saisi tietysti vaikka kuinka paljon painoa, mutta esim. voimapyörässä se olisi aika vitun paljon liian iso. Pakko luopua etunojapunnerruksista, 20kg selässä on jo aivan mahdotonta :itku: Joka tapauksessa, voimapyörä on aika raskas liike, joten kun heität 15kg reppuun mikä vielä toimii joten kuten, niin tuskin tulee vielä liian pitkää sarjaa.

E: Ja olet S-kolmonen vatsatappelussa niin oikeassa kuin olla voi :worship:

ihan miten vaan en ala täällä väittelemään päivän selvistä asioista pikku poikien kanssa.en tänne alottelioiden osiolle ois muutenkaan mitään kirjottanu,mut 14.v kaveri ni aattelin että tekee viälä hommat päin persettä jossei kukaan sano jotain järkevää.
Enkä mä ala tuollaisen limasen jätkän kans riitelee!!!11 ei miuuu kiinost!11

No, mä jätän asian myös muiden punnittavaksi. Ihan vinkkinä vaan, että helpommin kaadat mun argumentit perustelmalla ne vääriksi, kuin vetoamalla argumentoijan ominaisuuksiin, tässä tapauksessa mun ikään. Ei toimi.

E: Ja olet S-kolmonen vatsatappelussa niin oikeassa kuin olla voi
Kyllä tässä vielä joku tulee, joka murskaa mut. :amatööri:

Unohda bodaus 14-vuotiaana ja mene pelaamaa vaikka futista johonkin sopivaan seuraan. Tuon ikäsenä ei kannata missään salilla käydä täyttä ajanhukkaa muutenki kaveri kasvaa pituutta varmaa puoli metriä vielä. Sen sijaa kova aerobinen kunto nuorella iällä jonkun hyvän harrastuksen kautta näkyy koko loppuelämän niin, että tarvittaessa pääsee kovaan kuntoon hyvinkin helposti. Joskus 16-17 vuotiaana sitten sinne salille vähän repimään.

Unohda bodaus 14-vuotiaana ja mene pelaamaa vaikka futista johonkin sopivaan seuraan. Tuon ikäsenä ei kannata missään salilla käydä täyttä ajanhukkaa muutenki kaveri kasvaa pituutta varmaa puoli metriä vielä.
Perustelehan nyt kuule nuo puheesi? Jos on mahdollisuus 14-vuotiaana aloittaa kehonrakennus, maailman hienoin laji, niin miksi se pitäisi vaihtaa johonkin vitun futikseen? Itse aloitin 13-vuotiaana (168cm) kuntosalilla käynnin, olen nyt 14v ja 183cm pitkä. Puoli metriäkö muka kasvaa vielä 14-vuotis pituudesta? Sinänsä jännä kasvaa 230cm+ pitkäksi. :david: Ajanhukkaa? Olet kuule ihan metsikössä, on se penkkitulos minulla(kin) kasvanut reilussa vuodessa 35kg->95kg ja vetokin 70kg->145kg. Eli ei siis todellakaan ole ajanhukkaa (tästä voidaan päätellä että olet itse epäonnistunut?).
Sen sijaa kova aerobinen kunto nuorella iällä jonkun hyvän harrastuksen kautta näkyy koko loppuelämän niin, että tarvittaessa pääsee kovaan kuntoon hyvinkin helposti. Joskus 16-17 vuotiaana sitten sinne salille vähän repimään.
No eihän näy, harrastin kaikenlaista aerobista 5-vuotiaasta 13-vuotiaaksi, ja nyt olen jo aika hyvin onnistunut kadottamaan aerobisen kunnon. Ei kaduta yhtään. Aerobisesta kunnosta saattaa olla vain haittaa kehonrakennuksessa, jos tulee liikaa hitaita soluja ja nopeat jää vähemmälle. Tämä kannattaa kuitenkin unohtaa aika pitkälti... Kumman veikkaat olevan 20-vuotiaana paremmassa kunnossa, 13-vuotiaana aloittaneen, vai 17-vuotiaana aloittaneen?

Sori kun vastasin vakavasti näinkin selvään trolliin, mutta ihan vain varmiistaakseni ettei sulle jäisi väärää tietoa. Taidat olla vain katkera koska et itse kehity?

Lauri Lokilla muutenkin vähintään mielenkiintoinen viestihistoria.

Ennemmin sen pituuskasvun kusee jollain futiksella tai jollakin muulla aerobisella lajilla, koska saliharjoittelussa, kunnollisessa painotan (treeni, lepo, ravinto), oppii syömään hyvin ja yli kulutuksen, mikä mahdollistaa paremmat edellytykset pituuskasvulle. Taas hyvin usein kaikki futarit ym. syövät reippaasti alle kulutuksen ja urheilevat melko paljon, ja oikeat ruokailutottumukset muutenkin monella hakusessa. Tuskin tarvitsee ottaa edes puheeksi ''salilla selkä menee paskaksi ja jäät 150 cm pätkäks'' -legendaa?

Vsatote on hyvä esimerkki, ettei tarvitse olla jokaisen terveysviranomaisen ja kouluterveydenhoitajan lupaa, voidakseen aloittaa järkevä ja turvallinen treenaaminen. Punttailu on harrastus siinä, missä jalkapallokin on.

E: Piis & aut. :piis:

Perustelehan nyt kuule nuo puheesi? Jos on mahdollisuus 14-vuotiaana aloittaa kehonrakennus, maailman hienoin laji, niin miksi se pitäisi vaihtaa johonkin vitun futikseen? Itse aloitin 13-vuotiaana (168cm) kuntosalilla käynnin, olen nyt 14v ja 183cm pitkä. Puoli metriäkö muka kasvaa vielä 14-vuotis pituudesta? Sinänsä jännä kasvaa 230cm+ pitkäksi. :david: Ajanhukkaa? Olet kuule ihan metsikössä, on se penkkitulos minulla(kin) kasvanut reilussa vuodessa 35kg->95kg ja vetokin 70kg->145kg. Eli ei siis todellakaan ole ajanhukkaa (tästä voidaan päätellä että olet itse epäonnistunut?). No eihän näy, harrastin kaikenlaista aerobista 5-vuotiaasta 13-vuotiaaksi, ja nyt olen jo aika hyvin onnistunut kadottamaan aerobisen kunnon. Ei kaduta yhtään. Aerobisesta kunnosta saattaa olla vain haittaa kehonrakennuksessa, jos tulee liikaa hitaita soluja ja nopeat jää vähemmälle. Tämä kannattaa kuitenkin unohtaa aika pitkälti... Kumman veikkaat olevan 20-vuotiaana paremmassa kunnossa, 13-vuotiaana aloittaneen, vai 17-vuotiaana aloittaneen?

Sori kun vastasin vakavasti näinkin selvään trolliin, mutta ihan vain varmiistaakseni ettei sulle jäisi väärää tietoa. Taidat olla vain katkera koska et itse kehity?

Kaikkien kasvu on yksilöllistä. jotkut kasvaa jo viistoista-vuotiaana täyteen mittaan ja jotkut kasvaa vielä intissäkin. Olen myös kuullut, että punttailu saattaa vaikuttaa pituuskasvuun jos sen tekee perseelleen, mutta en sitten tiedä onko tuo totta.

Lauri Lokki on myös siinä oikeassa, että vanhempana on vaikeampi saavuttaa hyvää aerobista kuntoa kuin hankkia lihaksia, jos ei ole nuorena harrastanut mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikkien kasvu on yksilöllistä. jotkut kasvaa jo viistoista-vuotiaana täyteen mittaan ja jotkut kasvaa vielä intissäkin. Olen myös kuullut, että punttailu saattaa vaikuttaa pituuskasvuun jos sen tekee perseelleen, mutta en sitten tiedä onko tuo totta.
Kyllähän se punttailu vaikuttaa pituuskasvuun... JOS teet kyykkyä 150kg:lla ihan päin persettä, mavea +150kg:lla ihan päin persettä(esim selkä pyöreänä ym. perusvirheet)

Ps. vähän aloin tekee käsipainoilla hauiskääntö ja penkkiä 12 vuotiaana, 13 vuotiaana alko kunno touhu ja kun alotin olin 169cm pitkä ja painoin 65kg. Nyt 182cm ja painan 86kg ja pari kuukautta sitten täytin 15v. Ja mitä aikasemminn alottaa.. sen parempi... mä en ainakaa vois kuvitella, että alottasin punttailun vasta +21 vuotiaana , koska itse ainakin kehittäisin jotai tekosyitä (työt/opiskelu) ja uskottelisin ittelleni ettei oo aikaa semmoseen :D kerra alotin eikä siitä pääse eroon :D (en kyllä haluakkaan päästä siitä eroon ) :D

Hiukan aihetta sivuten, mutta; miten laitatte nuo lisäpainot selkään? Sidotte? Liimaatte? Olisi kiva heittää voimapyörään jotain lisäpainoa.
Öh... siis levy vaan selkään ? Kyllä se siinä pysyy. Voimapyörässä selän kaarta joutuu tietenkin vähän rajoittamaan, mutta kyllä se silti tuntuu syvissä vatsoissa kun selässä on 15-20 kg limppu. Usko pois. :) Staattisissa vatsoissahan tällaista ongelmaa ei ole. Ainoa ongelma on, että jos haluaa kaksi levyä selkäänsä, niin sitten pitää olla kaveri auttamassa. Yhden levyn kippaa sinne itsekin.

Jos on mahdollisuus 14-vuotiaana aloittaa kehonrakennus, maailman hienoin laji, niin miksi se pitäisi vaihtaa johonkin vitun futikseen?

putosin ihan täysin:D

Ostin tuossa pari purkkia raejuustoa ja maitorahkaa, jonka kanssa marjoja. Salin jälkeen on varmaan paras syödä jotain proteiini pitoista? Vai kannattaako joka päivä mättää sitä maitorahkaa ja reajuustoa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom