125cc Custom kevytmoottoripyörää kesäksi ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalmaaja
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
24.5.2003
Viestejä
1 462
Mitä mieltä olette otsikon pyöristä?

Itse olen vuosikaudet pelaillut enduro/supermotojen parissa, mutta ne ajat on nyt historiaa uuden auton myötä. Kuitenkin jollaintapaa polttelisi kaupunki/salimatkoja varten näin kevään korvilla tuollainen 125cc customkevari.

Olen jonkun verran noita nähnyt ja ihan miehekkään kokoisia pyöriä ovat, hyvillä, mureilla soundeilla varustettujakin. Oikein herkistyn..

Antakaahan suosituksia ja vinkkejä mitä malleja tarkastaa lähemmin ja mitkä kiertää kaukaa?

Kevariin päädyin juuri siksi, koska se tulee vähälle käytölle ja haluan vain jonkun edullisen lelun leikkimiseen silloin kun leikittää. Onhan kevarissa nyt muutenkin huomattavasti halvemmat vakuutukset ja ylläpitokulut kuin isossa pyörässä bensan syönnistä puhumattakaan.

Kaikki vinkit ja ideat otetaan ilolla vastaan!

VT125C_Shadow_1024.jpg
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa tarkistella noita customien vakuutuksien hintoja. Uskon että isommatkaan ei mitään kalliita ole, koska tehoa on aika vähän, mutta painoa on kuitenkin paljon.
 
mureilla soundeilla varustettujakin
Lähinnä ruohonleikkureilta ne kuullostaa kyllä. Aika haastavaa on 62,5cm^3 sylintereistä kovin miehekkäitä saundeja irti saada millään keinoilla.. Mutta mikäpä estää toki, jos itseä miellyttää.

Edit: 30s kerkesi olla laskuvirhe näkyvillä, niin johan siihen ehdittiin tarttua prkl :D
 
Jos välttämättä customikevaria haluat niin käänny Honda Shadowin puoleen. Kooltaan ihan niinku isompi customi, ja laadukas ku mikä.
 
Jos välttämättä customikevaria haluat niin käänny Honda Shadowin puoleen. Kooltaan ihan niinku isompi customi, ja laadukas ku mikä.

Honda shadown kuvahan tuossa onkin...

Ja noista vakuutuksista niin muistaakseni omassa kevarissa oli jotain 400€ vakuutukset. Lusumman oikean moottoripyörän vakuutuksiin riittää pari sataa lisää
 
Sukisukin Intruder on myös suhteellisen "kookas", mutta vastapainona sitten nuhainen kuin mikä, johtuen pitkälti 4-tahtisesta koneestaan. Oma mielipiteeni on se että jätät kevarin kauppaan ja ostat jonkun millä ei jää jalkoihin.
 
Lusumman oikean moottoripyörän vakuutuksiin riittää pari sataa lisää
Samaa mietin. Ja kun kerran vähälle ajolle tulee, niin kulutuksen ero on merkityksetön.

Miksei joku pikkunaku, ER5 tai GS500? Valinnan varaa löytyy käytetyistä, ei maksa juuri mitään (<3k) ja loppupeleissä ei kaikista typerimmän näköisiä vehkeitä. Ajoasento pystyssä, kivempi kaupungissa. Varaosien luulis olevan halpoja, kun ovat olleet samanlaisina tuotannossa iät ja ajat.

Ja ihan sama minkä ikäisen ostaa, kun ne näyttää samalta. Peilit, ehkä takavalo ja teipit on muuttunu, mikään muu ei.

kawasaki-er-5-1.jpg


Suzuki%20GS500.jpg
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja noista vakuutuksista niin muistaakseni omassa kevarissa oli jotain 400€ vakuutukset. Lusumman oikean moottoripyörän vakuutuksiin riittää pari sataa lisää
Mulla on 600 CBR:ssä liikennevakuutus ~480€/a 20% bonareilla (jotka nykyisin taitaa saada paikasta kuin paikasta suoraan). Eikä tuossakaan teho-paino -suhde sieltä pienimmästä päästä varmaan kuitenkaan ole (100hp/200kg), joten noissa perusnakuissa varmaan vielä vähemmällä lompakkodietillä selviää. Erot noiden eri yhtiöiden kesken ovat ihan älyttömät; pelkässä liikennevakuutuksessa oli satojen eurojen heittoja eri firmojen välillä! Eli kilpailutus kannattaa etenkin tässä asiassa. Halvin vaihtoehto itselleni löytyi Pohjantähdestä, mutta ilmeisesti nuo eri yhtiöt painottavat eri asioita ja voi olla että eri hlöllä/pyörällä voi olla hinnat taas ihan päinvastoin.
 
Mitä mieltä olette otsikon pyöristä?

Tyttöjenpyöriä, jos kuskilla ikää yli 18v. Et tule viihtymään, varsinkin jos Enduropuolelta sulla kuitenkin kokemusta jostain vähän 80-luvun Tohtoria tuoreemmasta laitteesta.


Olen jonkun verran noita nähnyt ja ihan miehekkään kokoisia pyöriä ovat, hyvillä, mureilla soundeilla varustettujakin.

En tiedä mitä kevareita oikein olet koeistunut, mutta onhan noi ihan p**keleen pieniä laitoksia. Soundeja en viitsi edes kommentoida.


Antakaahan suosituksia ja vinkkejä mitä malleja tarkastaa lähemmin ja mitkä kiertää kaukaa?

Kun nyt hetken tuumailun jälkeen tulet järkiisi ja katselet vähän isompia niin älä ainakaan sitä Viragoa osta joita on joka liikkeen varastot pullollaan. Pieni ja lussu peli.
 
Kun nyt hetken tuumailun jälkeen tulet järkiisi ja katselet ....

Heheh, ei anna porukka ostaa piikkiä. No tottapuhuen yhtenä kesävä oli pikkuveljen piikki käytettävissä ja vähän sama idea oli että kivahan tuolla olisi silloin tällöin ajella. Jäi muuten yhteen tai kahteen kertaan :)
 
Ostat tasan sen minkä itse haluat ja vinkujille keskisormea. Mutta käy nyt tosiaan ensin kokeilemassa, miltä se ajaminen tuntuu. :D
 
Mulla on 600 CBR:ssä liikennevakuutus ~480€/a 20% bonareilla (jotka nykyisin taitaa saada paikasta kuin paikasta suoraan). Eikä tuossakaan teho-paino -suhde sieltä pienimmästä päästä varmaan kuitenkaan ole (100hp/200kg), joten noissa perusnakuissa varmaan vielä vähemmällä lompakkodietillä selviää. Erot noiden eri yhtiöiden kesken ovat ihan älyttömät; pelkässä liikennevakuutuksessa oli satojen eurojen heittoja eri firmojen välillä! Eli kilpailutus kannattaa etenkin tässä asiassa. Halvin vaihtoehto itselleni löytyi Pohjantähdestä, mutta ilmeisesti nuo eri yhtiöt painottavat eri asioita ja voi olla että eri hlöllä/pyörällä voi olla hinnat taas ihan päinvastoin.
Samaa mieltä tuosta kilpailuttamisesta. Itselläni kevarissa vakuutukset 300e ja sentit päälle (Pohjola), kallein vaihtoehto oli IF jossa oli sitten pitkästi toista tonnia vuodessa. Pohjolalla ja Lähivakuutuksella tuntuu olevan yleensä halvimmat ainakin kevytmoottoripyörien tapauksessa.
 
Jos customia ostat, niin aivan turha ostaa edes 600cc. Viritetty mopo on tehokkaampi. Ja turha väittää, etteikö sillä joskus olisi kiva päästellä paineita.
 
Jos customia ostat, niin aivan turha ostaa edes 600cc. Viritetty mopo on tehokkaampi. Ja turha väittää, etteikö sillä joskus olisi kiva päästellä paineita.

Kortin kannalta on paree vaan ajaa 600cc customilla ja päästelee niitä paineita sitten "laatua pojille" -threadin parissa..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom