12 v ja salille

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
33
kannattaako 12 vuotiaan mennä vielä salille?
broidi kun on vielä 12 ja leikkii ulkona kirkon rottaa mutta salille ois mun mukaan päästävä.. eli eikö tässä ole mitään huonoa??
mun mielest on.. osittain myäs siksi että en halua sitä sinne mukaan :lol2: :jahas:

eipä siitä haittaakaan oo jos treenaa puhtailla liikeradoilla pitkiä sarjoja ja välttää rankaa vähänkin rassaavia liikkeitä.

mutta jos ongelma on tuo alhaalla lukeva täytyy sun keksiä jotain :lol2:

hölkkääjä sanoi:
broidi kun on vielä 12 ja leikkii ulkona kirkon rottaa mutta salille ois mun mukaan päästävä.. eli eikö tässä ole mitään huonoa??
mun mielest on.. osittain myäs siksi että en halua sitä sinne mukaan :lol2: :jahas:

Jaa että mitä HUONOA?
Jos hän osaa käyttäytyä kuin sivistynyt ja jos pikkaisen neuvoisit häntä, niin ei siinä mitään. Salilla käynti on harrastus siinä missä futis tai lätkä. Salille vaan.

No mä ainaski kävin 12 vuotiaana ite jo vähän salilla, vaikka en silloin niin hirveen kovaa treenannutkaan, niin uskallan väittää ettei siitä nyt haittaa oo.
ei ainaskaa mun kohal oo ollu, päinvastoin. eli ota mukaan vaan :thumbs:

entä sit ite ku on 14 nii pitääks mun välttää rankaa rassaavia liikeitä sitten?
ja mitä ne o jos pitää

hölkkääjä sanoi:
ja mitä ne o jos pitää

jos olet 190cm pitkä niin tuskimpa, mutta jos olet 150cm ja haluat kasvaa vielä niin kannattaa välttää. esim mave ja kyykky näin aluks ainakin.

No itse joskus aikoinaan sain neuvon jalkapalloa harrasteassani, että 15-vuotiaan a olisi vasta hyvä aloittaa treenaaminen painojen kanssa, koska sen sanottiin huonontavan pituuskasvua. En tiedä onko nykyään enään näin, mutta itse en omalla lähipiirilleni suosittelisi painoharjoittelua tuossa iässä(12v). Mutta jos väkisin pitää puntille päästä niin todella pienillä painoilla ja pitkiä sarjoja. Ja oman kehoa pitää kuunnella todella tarkasti.

hölkkääjä sanoi:
ja mitä ne o jos pitää

Onko kivekset jo laskeutuneet? no ei vitsi vitsinä.
Riippuu ihan pituudestas ja sun "fyysisestä iästä" . Mut ei kyl kannata alkaa mitää mave kyykky ohjelmia vetämään raskailla painoilla! Sun luustos on vielä kehittymässä verrattuna aikuiseen eli senkin takia kannattaa ottaa vähän rauhallisemmin.
Nii ja kuulemma pystypunneruskin on yks mitä ei kannata kovin kovaa ottaa

okei! tota pysty punnerrusta en edes tienny :/
¨... en haluu puhuu mun kiveksistä.

Kaikki liikkeet pitää ottaa rauhallisemmin. Eli ei mitään penkki maximii joka treenissä.
Sitt ku on tekniikka kunnossa ja lihakset tottunu liikeisiin ni sitte voi pistää lisää rauta tankoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo mun mielestä ainakin voi mennä "jo" 14 vuotiaana... Ite oon käyny kohta vuoden ja tosiaan kannattaa kahtoa vähän sitä omaa aikuistumista. Ku osalle kavereille en missään nimessä suosittelis salia.. Mut ku esim oon ite 180/70 eli ei niin pituutta tarvis tulla lisää, mut lihasta JOO!

hölkkääjä sanoi:
Totta kai viet sen broidis tämän upean harastuksen pariin! Oli se sitten 8v tai 50v. Siis point is, että voihan salilla treenailla minkä ikäisena tahansa, mutta se miten treenaa vaihtelee ikäluokittain. Eli pitkä sarjoja ja todella puhtailla tekniikoilla jotta hän oppisi ne ja sitten lisäillä painoa pikku hiljaa. Itsekkin aijon raahata veljeni salille, heti kun nuo lumet sulaa niin sitten, meinaan veljeni rakastaa hiihtämistä joten sali täytyy odottaa. Ja hän täyttää tuossa toukokuussa 15 joten hän voi keskittyä vähän paremmin salille käyntiin eikä tarvitse niin pienillä romuilla tehdä, paitsi alussa. Jee kohta onkin syntymäpäivät, taas..:D

Itse en veisi 12-vuotiasta veljeä salille.

hölkkääjä sanoi:
enkä vie. se on pelle :)

mut sanon et voi mennä toiselle salille :P

Jos tämä tarkoittaa sitä, ettei veljesi osaa käyttäytyä vaan pelleilee, niin sitten kannattaa antaa kasvaa henkisesti vielä pari vuotta.

Mutta jos asenne on kohillaan ja salille menään harjoittelemaan treenaamista ,eikä leikkimään, ei ole mitään oikeaa ikää aloittaa treeniä. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. :D

hölkkääjä sanoi:
... en haluu puhuu mun kiveksistä.
Harmi että mulla on nyt tuore ja korkeakulttuurinen sigu, tämä olisi sopinut kuin isä äitiin!

edit juu olihan se OFFTOPIC sortsit ketä haittas!

Timba79 sanoi:
Jos tämä tarkoittaa sitä, ettei veljesi osaa käyttäytyä vaan pelleilee, niin sitten kannattaa antaa kasvaa henkisesti vielä pari vuotta.

Mutta jos asenne on kohillaan ja salille menään harjoittelemaan treenaamista ,eikä leikkimään, ei ole mitään oikeaa ikää aloittaa treeniä. Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa. :D

tämä tarkoittaa sitä et se ei tod kuuntelis sitä et pitkiä sarjoja vaa laittais sen maximin penkkiin ja nostais sen kerran, kävis hörppää limuu puol litraa puku huonees ja repeilis sen kaverinsa kaa siel ja yrittää taas nostaa maximin ellei siirry sitten hauikseen jonka jälkeen lähtee kotiin pizzalle.

Sanoisin että kaikki sarjat yli 10 toistoa, eikä yhtään sarjaa loppuun asti. Kaksi kertaa viikossa, koko kroppa perusliikkeillä. Mutta jos ei tottele vaan repii penaa niin sitten kotiin kasvamaan ettei eiko itteään. Ja myös sinuna treenaisin samoilla ohjeilla, ehkä useammin viikossa, mutta sarjoja ei loppuun asti.

Back
Ylös Bottom