10v tauko ja dieettiongelma?

juu tosiaankin on ollut n.10vuotta taukoa salilta tosin kerran kaksi vuodessa tulee käytyä kahtomassa minne tulokset ovat menneet mutta ei ole kauheasti ollut katoa oikeastaan joku 5-20% aikaisemmista tuloksista. ajattelin alkaa taas aktiivisesti treenaamaan 2-3 kertaa vko treenaamaan koko kropan läpi joten suunnittelin pienen ruokavalion muutoksen. ajattelin avata blogin myös pitämään yllä kehitystä tällä hetkellä paino 138kg pituus "huikeat" 180cm ikää 28v ... aina oikeastaan olen syönnyt tämän dietin tyyliin mutta huomattavasti isompia määriä.

pre aamupala - kuppi kahvia (uimaan 30min jotta puuro valmistuu)

aamupala
puuro ruis tai kaura - 2.8-3dl keitettynä ja n. 2dl marjoja
reilusti vettä

naposteltavaa
täysjyvä leipä ja kananmuna ja salaatin lehti

välipalat
4purkkia raejuustoa lowfat - ja tonnikalaa öljyssä 4kpl
välipalat jaottuu sen mukaan miten olen hereillä

iltapala / lounas
580g riisi kalkkuna sekoitus maustettu chilillä pitää elimistön lämpimänä ..

karkea arvio tuosta ruoka määrästä
2686cal
rasvaa 76g
hiilareita 168g
proteiinia 316

onko liian alhainen cal määrä? tarkoitus olis kiinteytyä takaisin 116kg aika jakso olisi noin 8kk aikaa eli voinko nostaa 4000 cal saannin päivässä?

välipalojen määrään vaikuttaa miten hereillä/töissä hereillä olo aika päivässä n. 14-18h /pvä joista 3h ei ole työn parissa

ps. anteeksi epäselvä jaoittelu vieläkin puoliksi unessa 18h työ pvä jälkeen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En osaa kokemuksella puhua kun ite oon puolet pienempi ku sä. Lisäksi vaikea sanoa kalorimääristä koska en tiedä mitään treeneistäsi jotka siis lisäävät kulutustasi. Sen verran voin kommentoida että toi 2700kcal/pvä on suunnilleen peruskulutuksesi kun et tee mitään (laskurista painolla 116kg joka kuvaisi suurinpiirtein rasvatonta massaasi). Ja noin 3500kcal/pvä luokkaa tulee kun liikut töissä ja vedät vielä tunnin salitreenin. Noista saat jotain näkemystä.

Koska projekti on noin pitkä ja ei vissiin oo kiire aloittaa niin itse kokeilisin pari ekaa viikkoa etsiä sen todellisen peruskulutuksen eli syödä suunnilleen tuo "peruskulutus+kalorit jotka kuluu päivän treenissä" ja katsoa pysyykö paino muuttumattomana. Jos pysyy niin siihen sitten vajetta kehiin niin paljon kuin haluaa. Itse vetelisin hiukan yli -500kcal vajeella viikossa hieman tietenkin muunnellen ettei keho totu. Sillä tahdilla pitäisi 8kk:ssa noin 20kg sulaa.

Jos et ole jo haka kalorien arvioimisessa niin suosittelen tältä foorumilta searchilla löytyviä laskureita tai IMO parhaimpana kalorilaskuri.fi jonne voit ostaa käyttöoikeuden vaikka vain kuukaudeksi, sieltä saat selvyyttä kulutukseesi ja voit rakentaa tarkasti ruokailusi ja noudattaa sitä sitten loppudieetin ilman laskuriakin.

Joku samankokoinen ja saman projektin vetänyt täältä varmasti löytyy ja osaa paljon paremmin kommentoida kuin nämä minun mutuilut.

edit: niin ja tsemppiä kovasti projektiin!

www.fitday.com vaatii rekisteröinnin ja on mahdollisuus laskea ruoka-aineet taulukosta ja pitää yllä omaa kulutusta eri hässäköiden avulla aika helppo ns. treeni päiväkirja ja ennen kaikkea ilmainen. tuo 8kk antaa mahdollisuuksia muuttaa diettiä ja ruokailu tottumuksia mahdollisuuksien mukaan mutta tuota kulutus laskuria katsoen on pakko nostaa calorien saantia melkein 1.5k.

no jos olisikin 116kg rasvaton paino (90kg lähempänä todellisuutta) nytten 29.8% noin. ja ei se rasvaton paino kiehdo kun ei taitaisi näin lyhyenä silti päästä classic sarjaankaan kun on painoa vaikka muille jakaa.

Huh huh 116 kg 180 cm varressa olis suht kova :rock:

sori :piis:

Hehe :D enpä paljo ajatellut tuossakaan, poimin vaan tuon tavoitepainon paremmaksi kuin aloituspainon koska ei ollut hajua mikä voisi olla hyvä eli se 90kg nyt nähtävästi. Hyvä että hokasitte:rolleyes:

se olisi kyllä ihan toivottavaa että tuo 90kg olisi suurempi tuossa 8kk päästä tällä hetkellä vain sen verta "heikossa" hapessa että mittarit näyttäisi aikalailla että 90kg olisi se ns idealiinen paino. tarvitsee kyllä tuota ruokavaliota muuttaa vielä aika paljon kun en oikein suosi mitään protsku juomia tai muitakaan tarvii varmaan lisätä jostain energiaa aika paljon joku sokeriton omena/appelsiini mehu voisi tarjota "vatsan" täytettä ja energiaa lisää.

Jos tarkotus on jatkaa punteilla kolistelua lopun ikänsä niin diettaisin nopsasti ylimääräset pois, kroppakin toimii paremmin vähemmissä rasvoissa kaikin puolin...

Tuna öljyssä pois ja tilalle vaikka tuna vedessä + rypsäri, paska öljyä tuo tunan öljy.

Muista vitamiinit ja kalaöljyä 5g päivään niin hyvä tulee :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom