10min.käsitreeni

Mä vedin joskus kirjan ohjelmien mukaan käsiä, ja toimi hyvin.
Kirjakin oli hyvä, motivoiva.Fiksun tuntunen kaveri tää manfred.

Originally posted by tapio
Mä vedin joskus kirjan ohjelmien mukaan käsiä, ja toimi hyvin.
Kirjakin oli hyvä, motivoiva.Fiksun tuntunen kaveri tää manfred.

Voisitko vähän tarkentaa - toimiko ohjelma siis selkeästi paremmin kuin joku aikaisempi käsitreenisi vai oliko ohjelma vaan niin kuin noin yleisti hyvä? Et viitsisi kertoa vielä millainen ko. ohjelma on?

Mä en ihan tarkalleen muista, miten ne ohjelmat meni, mutta tähän suuntaan.
Melko nopeat reenit, vähän sarjoja, kovaa, muutama liike.
Ei se selkeästi parempi kuin aikaisemmatkaan, enemmänkin yleisesti hyviä ohjelmia/juttuja, jotka toimii.
Kirja julkaistiin olikohan 90-luvun puoli välissä, ja erilaisia kirjoja oli paljon.
Mä luin paljon kirjoja, joidenkin jutut ei mulle toimineet.
Tää jäi mieleen hyvänä kirjana.

kaverini treenasi kyseisellä ohjelmalla seitsemännellä luokalla ja hänellä oli tuolloin 38 cm:n olkavarsi! eli kohtuu paksu 13-vuotiaalle laihahkolle pojalle.

millainen ohjelma toi oikein on?

Jos joku kehtais kijoittaa vähän malliksi...

joo tässä olis esimerkki hauis treenistä.hauiskääntö tangolla 3x8
scott-hauiskääntö käsipainolla 3x6-12,keskitetty hauiskääntö 3x12-20.treenin pitäisi kestää noin 10 min,eli ei kovin pitkillä palautuksilla.joka viikko tehdään eri liikkeillä.

On ne tehokkaita eikä kestä älyttömän kauaakaan. Kannattaa kokeilla jos natsaa niin antaa palaa. Itse haluaisin ojentajille alkuun esim. kapea pena, mutta sitten se 10min. voi heittää hyvästit. Mutta idea on OK!

Tietääkös joku muuten mitä ko. herralle (siis Höberlille) nykyään kuuluu?
Sehän hävis yhdessä vaiheessa niistä voimamieskisoista, ja
semmosta juttua kuulin jo kauan aikaa sitten että olis joutunu johonkin onnettomuuteen ja olis nyt pyörätuolissa, mutta olisko jollakulla luotettavaakin tietoa asiasta?

moottoripyörällähän tuo kolaroi. Ei se tietääkseni rullatuolissa ole, mut lonkka siltä (muistaakseni) kolarissa murtui, joten eipä se varmaan paljoo enää kisaile.

Originally posted by jackass82
joo tässä olis esimerkki hauis treenistä.hauiskääntö tangolla 3x8
scott-hauiskääntö käsipainolla 3x6-12,keskitetty hauiskääntö 3x12-20.
Millainen tuo keskitetty hauiskääntö oikein on

Jees, mitäs mieltä ootte tosta, kun Manfred sano, et kannattaa venytellä ennen treeniä, treenin aikana ja treenin jälkeen käsiä jos haluaa ne isoiks :eek:

Kuinka moni sit tekee noin?? Ite venyttelen vähän (kevyesti) ennen treeniä ja sit vedän treenin ja venyttelen sitten kotona lisää, kun sinne pääsen. Eli siis kannattaako venytellä myös tossa treenin aikana sarjojen välissä? Pistäkääpä kommenttia tai kokemuksia tosta käsien venyttelystä.. :worship:

No ei tuota haban kasvua kannata niin isoks oottaa ko manfredilla, ainakaan natuna. Manfredhan on roinaaja, ainaki täällä jossakin oli puhetta siitä.

Originally posted by ilem
No ei tuota haban kasvua kannata niin isoks oottaa ko manfredilla, ainakaan natuna. Manfredhan on roinaaja, ainaki täällä jossakin oli puhetta siitä.

No shit Sherlock! :worship:

Originally posted by Mige
Eli siis kannattaako venytellä myös tossa treenin aikana sarjojen välissä? Pistäkääpä kommenttia tai kokemuksia tosta käsien venyttelystä.. :worship:

Henkilökohtaisesti saan paremman pumpin kun teen kevyesti n.10-15 sekunnin venytyksiä sarjojen välissä. Vähän aikaa sitten oli B&K:ssa juttua sarjojen välillä venyttelystä, siinä kehotettiin venyttelemään jotta lihaskalvo ei olisi niin kireä ja tätä kautta lihas pääsisi kasvamaan paremmin ja loukkaantumisriski olisi pienempi. Nimenomaan sarjojen välissä venyttelystä sanottiin, että koska lihas on treenin takia täynnä verta, ja sekin venyttää jo lihaskalvoa, niin kun siihen lisätään vielä kevyt venytys, lihaskalvon pitäisi vähitellen löystyä ja tätä kautta lihakseen pääsee taas lisää verta ja lihas saa uutta tilaa kasvaa. Mutta ei sitten kovia venytyksiä sarjojen välissä eikä heti treenin jälkeen.

En usko että tuosta sarjojen välillä venyttelystä on kovinkaan suurta hyötyä voimahakuisessa treenissä, mutta bodytyylisessä harjoittelussa voi hyvinkin toimia.

Back
Ylös Bottom