Terve kaikille. Olen 22v. 189cm ja 97kg nuori mies. Olen pelannut jääkiekkoa lähes ikäni, en kylläkään millään huipputasolla, tällä hetkellä pelaan 2-divarissa. Myös jalkapalloa tuli potkittua nuorempana. Kuntosaliharjoittelua olen harrastanut n.16 vuotiaasta asti, välillä vähän aktiivisemmin ja välillä vähän rennommin, usein kuitenkin 4 kertaa viikossa ja käyn myös 2,5-5km lenkeillä satunnaisesti. Tietysti kiekkokaudella punttimäärät pitää pudottaa vähemmälle jo palautumisenkin kannalta.
Mutta sitten asiaan.
Viimeisimmät juoksukokemukseni radoilta olivat ala-yläasteen vaihteessa. Tuolloin juoksin mielummin 800 metriä, kun en ollut erityisen nopea. Kutenkin pari päivää sitten päätin piruuttani mennä meidän pienen kunnan "mestaruuskisoihin" ja osallistua miesten 100m:lle. Juoksijoita ei ollut paljoa, vain 8kpl, mutta joukossa pari piikkareinkin varustettua jotka olivat joskus juoksua harjoitelleetkin - tai ainakin harjoitelleet sitä enemmän kuin minä olin ennen tätä kisaa. Itse juoksin lenkkareissa. Yllätykseseni juoksin ajan 11.8s, mikä oli voittoaika. Kysynkin teiltä kokeneemmilta, että kuinka paljon tuota aikaa voisi pystyä vielä parantamaan vaikka ostamalla piikkarit ja pyytämällä jonkun asiantuntian opettamaan oikeaa askellustyyliä tms. Onko mielestänne mahkut päästä alle 11s vain noilla pienillä parannuksilla? Ja fakta on, etten ole koskaan aikaisemmin ottanut aikaa 100m:lle tai edes juossut sitä. Kiitos, jos joku jaksaa näkemyksensä antaa.