100kg penkistä 14 vuotiaana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DaVidum
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Anteeksi, mutta miten tämä kovaa syöminen tapahtuu käytännössä? Tarvitseeko esim vetoremmit kietaista ruokailuvälineiden ympärille, varmistaa että gaspin housut on jalassa ja kissantappomusiikki taustalla vai mitenkä?

Kappas :D itse herra huumori :hyvä:

Anteeksi, mutta miten tämä kovaa syöminen tapahtuu käytännössä? Tarvitseeko esim vetoremmit kietaista ruokailuvälineiden ympärille, varmistaa että gaspin housut on jalassa ja kissantappomusiikki taustalla vai mitenkä?

No jos nyt ruvetaan pilkkua nussimaan niin kovaa syöminen voi tarkoittaa vaikkapa reilusti plussakaloreilla olemista. Ei ole helppo syödä paljon jos ei ole nälkä.

Paino 85kg , pituus 188 , rasvaprosentti noin 17% ( Ei tarkka määrä , laskettu netin kautta) Silloin kun aloitin , sain hikisesti 2 kertaa nostettua 50kg.Kokeilen huomenna maksimia.Oisko mitään , jos tekisin esim. joka toinen kerta voimatreeniä ja joka toinen vähän pidempiä toistoja?
¨

E: Ja siis tosiaan , huonolla ruokavaliolla on treeniä mennyt vähän alle 4kk ja hyvällä jopa vähemmän ( 2.5kk)

Taas korjaan , siis tosiaan , 1,5kk huonolla ruokavaliolla , 2,5kk hyvällä = noin 4kk punttitreeniä takana.Ja sitten , jos teen voimatreeniä , tuleeko siinä lihaa samalla rintaan?Tähän asti on ihan mukavasti tullut ja haluaisin tuon edes jotenkin jatkuvan , samalla kun hermottaisin lihasta.

Toisilla on voimaa jo nuorena. Itse nostin 42 kg 14 vuotiaana noin vuoden säännöllisellä penkkireenillä. 36 vuotiaana meni 125 kg kolmen viikon penkkireenillä.

Joo en tiedä, toisilla vaan menee hyvin. Itse nostin 15v:nä kai 50 kiloo penasta ja ei sen jälkeen paljo noussu tulokset vaikka ois harjotellu, tota edelsi muutama kuukausi hinkkausta ku sain naapurilta penan lainaan ja aluks se oli kai 30 kiloo. 17v meni kai jotain 60kg.
Kai toi davidum sen nostaa ku se kyykkääkin tuolla ihan perkeleesti.

Ite aloitin punttijumpat 14 vuotiaana ja sain silloin 42kg penkistä ja puol vuotta jatkuvaa reeniä niin meni se 100 kg penkistä täytin silloin juuri 15v,ja mitään lisäravinteita ei silloin tullu syötyä ihan vaan Äidin perus sapuskaa.

Joo, emt.. kuitenki vaikka toi pena ei kehittyny paljoakaan niin 18v vetäsin 50 punnerrusta puoleen minuuttiin. Veikkaan syyksi väärää tekniikkaa.. ei noin pahasti voi muuten kyntää. Vastaavia tarinoita on kai muillakin.. pena on vaikee.

Voimaohjelmalla ei kannata lähteä hakemaan tulosta tuossa vaiheessa, koska ei ole lihasta mitä hermottaa ja tuhlaa aloittelija vaiheen potenttiaalia siinä, opittu kantapään kautta tämäkin asia. Toisto alue yli viiden, ja mieluusti vaan ruokaa naamariin ja 6-10 niin kauan että max n. 90kg, ja loput voi sitten ottaa ehkä jollain ryssäpenkillä (ehkä + maksimipiikkaus)

Joo, emt.. kuitenki vaikka toi pena ei kehittyny paljoakaan niin 18v vetäsin 50 punnerrusta puoleen minuuttiin. Veikkaan syyksi väärää tekniikkaa.. ei noin pahasti voi muuten kyntää. Vastaavia tarinoita on kai muillakin.. pena on vaikee.

Mahto olla kaikkea muuta kuin puhtaita punnerruksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olin 14 kun aloin käymään salilla. Sen vuoden heinäkuussa kun ekan kerran koitin penkkiä nousi 52,5kg. Noin 5 kk myöhemmin uudenvuoden päivänä nousi pienessä krapulassa 115kg penkistä ja 100kg vinopenkistä. Omapaino taisi silloin olla 72kg.

Itse olin 14 kun aloin käymään salilla. Sen vuoden heinäkuussa kun ekan kerran koitin penkkiä nousi 52,5kg. Noin 5 kk myöhemmin uudenvuoden päivänä nousi pienessä krapulassa 115kg penkistä ja 100kg vinopenkistä. Omapaino taisi silloin olla 72kg.

Lievässä krapulassa kaikki sujuu paremmin kuin normaalisti.. eiku mitä..

Miten nopeesti pystyy penatulosta nostaan ku nyt nousee 1x80kg ja tavoite ois 1x100kg... oon just täyttäny 14v tavoite ois toi 100kg 15v mennessä? treenaan 3-jakoisella
olkapää-ojentaja
hauis-rinta
selkä-jalat
Kiitän ja kummarran jos joku voisi antaa vinkkejä tuloksen parantamiseen! :))

^Luultavasti tolla nostat yli sata kiloa ennen kun oot 15v :D Penkki parantuu penkkaamalla.

Ruokavalio kuntoon ja joku hyvä penkki ohjelma vaikka miken 2x6 voisi olla hyvä. Ruokavalioon hyviä vinkkejä on tuolla ravinto puolella.

Itsellä asiat meni jokseenkin näin... ala-asteen 6:lla meni 60kg, yläasteen lopulla meni 90kg ja samana syksynä 110kg. 17 vuotiaana menikin sitten jo 170kg ja melkeen kymmenen vuotta myöhemmin 200kg tai oikeemmin tolla meni 2 toistoa parhaimmillaan. Kaikki tämä saavutettiin huonolla ruokavaliolla ja musta tuntuu treenillä. Aina olen tainnut olla se kaveri piireissä joka mielletään vahvaksi myös töissä.Painoa olikin sitten parhaimmillaan 127kg 175cm varressa. Varoitan kuitenkin yhdestä asiasta... nimittäin säästä olkapäitäsi. On helvetin vaikeeta ilman oikeita henkilöitä jatkaa salilla käymistä kun paikat hajoaa tyhmän treenamisen seurauksena. Itse luulin olevani "särkymätön" mutta toisin kävi. Kun aikuinen mies joutuu kesken työn ilman rasitusta sulkemaan silmänsä ja älähtämään kivusta olkapäissä niin aika alas se vetää. Lääkäriinhän tässä on mentävä kunhan vain saa asiat järjestettyä.

Onnistuikos muuten ketjun aloittaja DaVidum tässä tavoitteessa?
En lähtenyt ykköstä kokeilemaan, mutta meni 7,7,9x70kg samassa treenissä (Perse penkissä) Viikko sen jälkeen kun täytin 15, niin alko dieetti, en oo jaksanu ykkösiä kokeilla...

Edit:Olin myös treenannut penkkiä todella paskalla tekniikalla, heti lähti hyvään nousuun kun korjasin sen.

onnistuuko dieetillä penkin nostaminen 90kilosta markkaan? Olis kiva rikkoa toi maaginen raja. Vituttaa vaan kun parhaat sarjat on 3x5x77,5kg ja 3,4,2x80kg. Tänään meni suht paras sarja tässä kuussa dieetillä 1,3,3x80kg. Penkkitekniikka on tosihyvä, sitä hiottu paljon ja oppeja otettu termikseltä yms, setti pysyy hyvin kasassa ja nostomatkaa lyhennetty rutkasti. Tuntuu että voimatasot rinnassa ja ojentajissa on samaa luokkaa. Kalorit menee jossain 1500 ja 1900 välillä. Miten hemmetissä jatkan? Muualla voimatasoja saatu ihan hyvin parannettua.

Suositut

Back
Ylös Bottom