1000 pulloa Pepsiä ja 13,3 Sony vaio?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meg4M4n
  • Aloitettu Aloitettu
Integrandi sanoi:
Todellakin. Onhan ihan selvää, ettei ne tuolla projektilla saa tuottoa myydyistä puteleista vaan jäävät varmasti tappiolle. Menetetty summa on kuitenkin aika pieni verrattuna siihen mainokseen, jonka tuote tässä saa. Eikä varmasti tunnu Pepsin kukkarossa vaikka antaisivat kampanjan ajan uuden auton jokaiselle 1000 pullon ostajalle. Ja ovat ne taatusti selvillä myös liikkeelle laskemien "etikettipullojen" määrästä. Ei niille rajattomasti tuosta tappiota tule sillä pullot ja etiketit loppuvat jossain vaiheessa yksinkertaisesti kesken.

Niinpä, ei ne mainosmiehet todellakaan ole niin tyhmiä miksi me niitä kuvitellaan. ;)

Ja jos se kone nyt on kuluttajalle 2000 euron arvoinen, ei se varmaan ole Sonyn ja Pepsin kimpassa kun jotain 10% tuosta, eli tuskin rupeavat tappelemaan jos joku tosissaan ne 1000 koodia jaksaa nettiin naputella. No mutuiluahan tämä tietty on, mutta jos mä tästä hyödyn halpaa pepsiä, niin hyvä homma. Keräilkää vain niidä koodejanne. :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä lähtisin vielä veikkaamaan ettei pepsi ole maksanut sonylle mitään näistä palkinnoista vaan ne tulee ihan sponssina, onhan tämä hyvää näkyvyyttä Sonyllekin ja sille läppärille :)
 
Timba79 sanoi:
Mullekin saa Jyväskylän alueella tarjota halpaan hintaa, nimenomaan Maxia, mitään sokerilitkuja en osta. Ja en sitten todellakaan maksa sitä mitä kaupassa maksaa, pitäähän tästä minunkin jotain hyötyä. :D

Kuokkalasta irtoais niin 1-1000 pulloa hintaan 0,80 euroa/kappale :o
 
itse ajattelin tehdä näin: monista kaupoistahan voi ostaa tyhjiä pulloja esim.omaa mehua varten. itsellä sattuu olemaan suhteita muutamaan lähikaupaan. mitä jos ostais vaikka 300 tyhjää pulloa etiketeillä ja palauttaisi 31.1.2006 jälkeen. ei maksa mitään..
 
Suurella todennäköisyydellä on varmaan koodit käytetty....
 
kohtis sanoi:
Suurella todennäköisyydellä on varmaan koodit käytetty....
en usko että kovin moni "normaali":D ihminen noita jaksaa käyttää.. vaatii kuitenkin rekisteröimisen palveluun, eikä ole oikeastaan hyötyä kuin sadasta kappaleesta
 
Keiko- sanoi:
Kuokkalasta irtoais niin 1-1000 pulloa hintaan 0,80 euroa/kappale :o
Tingitään 0,7€ kpl..... Voisin ostaa joitain kymmeniä pulloja nyt ja ens kuussa kun tulee rahaa niin mahdollisesti hieman lisää varastoon,jos pulloja vielä jäljellä.. Niin ja olihan Maxia!?
 
Ei siinä varmaan tilannekohtaiset päättämiset auta, jos on kuitit yms, mutta ihmetyttää tämä, kun pulloja myydään eteenpäin nettisaiteilla yms. Siinähän lukee kyljessäkin isolla, että ei saisi myydä eteenpäin: "Ei jälleenmyyjille"

Ei välttämättä pepsin pojat ja tytöt tykkää. Tuostahan ne voisi valittaa jotain.
 
Snoopie sanoi:
Siinähän lukee kyljessäkin isolla, että ei saisi myydä eteenpäin: "Ei jälleenmyyjille"

Ei välttämättä pepsin pojat ja tytöt tykkää. Tuostahan ne voisi valittaa jotain.

Mutta onko nuo sitten mitään jälleenmyynjiä? Itse käsitän tuon sana, että firman nimiin myyt. Jos yksityishenkilö ostaa ja myy tappiolla eteenpäin, niin ite en ainakaan näkisi asiaa jälleenmyyntinä.
Mutta se on mun mielipide vain ja lakihan tämän asian määrää. Sitä en tiedä mitä laki sanoo asiasta.
 
Snoopie sanoi:
Ei siinä varmaan tilannekohtaiset päättämiset auta, jos on kuitit yms, mutta ihmetyttää tämä, kun pulloja myydään eteenpäin nettisaiteilla yms. Siinähän lukee kyljessäkin isolla, että ei saisi myydä eteenpäin: "Ei jälleenmyyjille"

Ei välttämättä pepsin pojat ja tytöt tykkää. Tuostahan ne voisi valittaa jotain.

Oon varmaan vuosisadan puusilmä mutta missä niin lukee?
 
Snoopie sanoi:
Siinähän lukee kyljessäkin isolla, että ei saisi myydä eteenpäin: "Ei jälleenmyyjille"

Ei välttämättä pepsin pojat ja tytöt tykkää. Tuostahan ne voisi valittaa jotain.

Eiköhän toiki "Ei jälleenmyyjille"-lause ole niitä kuuluisia mainoslauseita, jotka vahvistaa kuluttajan uskoa, että nyt on halpaa nyt pitää hamsrata! Sitten jos vielä lukee, että max.2 kpl/talous, niin sitten se vasta halpaa onki!! :evil:
Ei ne Pepsillä jaksa kiinnostua tälläsestä, kunhan tuotteet on saatu kerran jollekin myytyä, niin se riittää.
 
kilpi sanoi:
Eiköhän toiki "Ei jälleenmyyjille"-lause ole niitä kuuluisia mainoslauseita, jotka vahvistaa kuluttajan uskoa, että nyt on halpaa nyt pitää hamsrata! Sitten jos vielä lukee, että max.2 kpl/talous, niin sitten se vasta halpaa onki!! :evil:
Ei ne Pepsillä jaksa kiinnostua tälläsestä, kunhan tuotteet on saatu kerran jollekin myytyä, niin se riittää.

"kilo sokeria vain 10cnt/kg. Huom!! vain yksi per talous."

Ne on kaikki vain mainoskikkoja ja ehkä hauskin on tuo "ei jälleenmyyjille". Varmaa tosiaan kauppiasta kiinnostaa kuka ne ostaa, kunhan kauppakäy.
Tälläistä ne markkinoinnintunnilla opettivat.
 
Hesarista:

Kolajuoman hamstraaminen löi Hartwallin ällikällä
Julkaistu 21:10

"Laskee sen miten päin vaan, niin tällä tavalla tietokone tulee 50 prosenttia halvemmaksi", loppelainen datanomiopiskelija Risto Malin kertoo.
Äkkiseltään Malinin touhuissa ei tunnu olevan mitään tolkkua. Mies rahtaa peräkärryllä supermarketeista satoja pulloja Pepsiä ja myy sitä edelleen lähes puoleen hintaan internetissä.
Ostajia riittää. Hän myi muutaman ilmoituksen avulla vuorokaudessa tuhat pulloa Pepsiä. Ostajia oli Vantaata ja Helsinkiä myöten.

Hartwallin kolajuoman marraskuun alussa alkanut mainoskampanja on aiheuttanut hamstraus- ja jälleenmyyntibuumin.
Internetissä myydään 70–80 sentillä 1,5 litran avaamattomia kolapulloja, joista on poistettu etiketit. Kaupassa vastaava kolapullo maksaa alennuksessa 1,2–1,5 euroa.
Internetin kolakauppiaat ovat käyneet ostamassa kolaa vähittäiskaupoista pakettiautojen kanssa. Joissakin pääkaupunkiseudun kaupoissa kyseinen kolajuoma on tilapäisesti loppunut.
Hamstraamisen syy on kolajuoman mainoskampanja, jonka pääpalkinto on 2 000 euron arvoinen kannettava tietokone.
Kolapulloista ja mukeista saa koodin, jonka voi käydä vaihtamassa pisteeksi verkkopalvelussa.
Yksi pullo vastaa yhtä pistettä. Tuhat pistettä kerännyt saa kannettavan tietokoneen, vähempi määrä riittää muun muassa MP3-soittimeen.

Ilmiö ei rajoitu vain pääkaupunkiseudulle, vaan kolakauppiaita löytyy ympäri Suomea.
"Tämä promootio on yllättänyt meidät kovalla kädellä. Emme osanneet odottaa, että yksittäiset ihmiset ostavat näin huomattavia määriä kerralla", Hartwallin tuotepäällikkö Janne Kujala sanoo.

Virvoitusjuomayhtiö kärsi kampanjan takia myös hakkereista, jotka yrittivät hankkia pisteitä luvattomin keinoin. Sen takia kilpailun sääntöjä jouduttiin muuttamaan kesken kaiken.
Kujalan mukaan jotkut ovat jo ehtineet hankkia vajaassa kahdessa viikossa tietokoneeseen tarvittavat pisteet. Yhtään konetta ei kuitenkaan vielä ole luovutettu. Alun perin pääpalkintoa ei oltu edes tarkoitettu yksittäisille kolanjuojille.
"Tällaisen määrän saavuttaminen yhdeltä henkilöltä on aika paljon. Olimme lähinnä miettineet koululuokkia, joukkueita tai muita ryhmiä, joille yhteinen tietokone olisi arvokas", Kujala sanoo.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom