10 kiloa lihasta, miten?

Alkaa kyllästyttää kun en saa ruumiinpainoa millään nousemaan. Jumittunut jostain syystä 77-78 välille ja siinä se on ollut jo päälle puol vuotta. Oon tässä vähän miettinyt, että missäköhän menee pieleen? En usko, että vika on treeniohjelmassa. Yks mahollisuus vois olla, etten saa tarpeeks proteiinia ja hiilihydraatteja, tai sit en syö niitä oikeessa suhteessa. Aina salin jälkeen otan palkkarin (1dl hera, 0,5dl malto) ja loput ravinteet tulee perus ruoasta. Oon kanssa miettiny, että meneeköhän mun treenisessiot aina vähän turhan pitkiks, kun välilläkin huomaan, että on menny kaks kolme tuntia tosta noin vaan. Syyllistyn aika usein turhaan jutusteluun liikkeiden välissä... Tiedän, keskustelun ei pitäis häiritä treeniä. Alkaa käydä rasitteeks kun muut kehittyy ja ite rullaa samassa tilassa puol vuotta, ruumiinpainosta maksimeihin.

Niin joo, siis tavotteena on saada paino 90 kilon paremmalle puolelle näillä näkymin ennen joulua.

Jos paino ei nouse, niin SYÖ ENEMMÄN! Jos et kuitenkaan saa lisää painoa niin:
-syöt liian vähän, syö lisää
tai
-luulet syöväsi tarpeeksi ja syöt liian vähän, syö lisää.

Paino nousee vain jos syöt enemmän kuin kulutat!

No tos on kieltämättä järkeä. Ruokakin tuppaa tänä päivänä olemaan siinä määrin kallista, että jos tiedätte jotain bulkkikauden halpoja ja helppoja proteiinipitosia safkoja, niin valaiskaa tietämätöntä. Maku on toissijanen seikka, syön mitä kuraa eteen vaan laitetaan kunhan paino nousee.

Nii, öh, no tää nyt ei oo kovin proteeinipitosta, mut tekiskö järjetön määrä kaurapuuroa mitään? Se on ainakin mun kukkarolle tarpeeks halpaa.
PS. Opiskelen

Kerroppa minkä pituinen kaveri olet?

Meinaan että esim. 190cm ja 78kilonen kundi saa helposti tohon painoa lisää sen 10kiloa,mutta vastaavasti esim. 175cm/78 kilonen kundi ei enää välttämättä saakkaan.
Kropalla on sellanen tietynlainen normipainoväli missä se yrittää mielellään pysytellä.

Sanotaan nyt vaikka että jos 170cm reenaava kundi painaa sen 80kiloa niin sen on aika vaikea päästä 90kiloon,ilman ihan hitonmoista lisäystä syömiseen.

Pituus-100 niin saadaan suunnilleen paino mihin on helppo päästä jokaisen.

No tos on kieltämättä järkeä. Ruokakin tuppaa tänä päivänä olemaan siinä määrin kallista, että jos tiedätte jotain bulkkikauden halpoja ja helppoja proteiinipitosia safkoja, niin valaiskaa tietämätöntä. Maku on toissijanen seikka, syön mitä kuraa eteen vaan laitetaan kunhan paino nousee.

Nii, öh, no tää nyt ei oo kovin proteeinipitosta, mut tekiskö järjetön määrä kaurapuuroa mitään? Se on ainakin mun kukkarolle tarpeeks halpaa.
PS. Opiskelen
Syö rahkaa, lihaa, raejuustoo ja juoproteiinidrinkkejä:puntti: Tehosi minuun...vuodessa tuli paljon lisää lihasta...vaikka olen nainen....lyhyttä sarjaa paljo painoja....:dance:niin ja kaurapuuroon voit sekoittaa rahkaa ja päälle jogurttia:worship:

Syö rahkaa, lihaa, raejuustoo ja juoproteiinidrinkkejä:puntti: Tehosi minuun...vuodessa tuli paljon lisää lihasta...vaikka olen nainen....lyhyttä sarjaa paljo painoja....:dance:niin ja kaurapuuroon voit sekoittaa rahkaa ja päälle jogurttia:worship:

ja lisäksi kunno maitohappokylpyjä eli toistot 10-15 ja sarjat 4-6 ;)

2-3h salilla kuulostaa aikalailla turhan pitkältä ajalta. Testotasothan käsittääkseni rupeavat laskemaan noin tunnin päästä rasituksesta,
jos ei lapa palkkaria (tai normiruokaa) naamaan ja aloita treenistä palautumista.

Kannattaisi kenties kokeilla vaihtaa treenin jakoisuutta suuremmaksi. Selviät lyhyemmässä ajassa, testotasot eivät laske jyrkästi,
päivän ohjelmaan on käytettävissä enemmän energiaa etkä luultavasi ehdi polttaa yhtä paljon kaloreita, jolloin ylisyöminen on helpompaa.
Jos jo pelkästään tällä ei lähde paino nousemaan, niin iltaruokailun yhteydessä vielä öljyä nassuun lisäkaloreiden toivossa.

Kerroppa minkä pituinen kaveri olet?

Meinaan että esim. 190cm ja 78kilonen kundi saa helposti tohon painoa lisää sen 10kiloa,mutta vastaavasti esim. 175cm/78 kilonen kundi ei enää välttämättä saakkaan.
Kropalla on sellanen tietynlainen normipainoväli missä se yrittää mielellään pysytellä.

Sanotaan nyt vaikka että jos 170cm reenaava kundi painaa sen 80kiloa niin sen on aika vaikea päästä 90kiloon,ilman ihan hitonmoista lisäystä syömiseen.

Pituus-100 niin saadaan suunnilleen paino mihin on helppo päästä jokaisen.
Mä oon tässä 183-185.. Jonkun aikaa viime mittauksesta, joten en nyt ihan tarkkaa lukua osaa heittää.

Vetelet vaikka rypsiöljyä aina sillon tällöin niin varmasti paino nousee. Halpaa ja pirusti kaloreita.

Tätä pitää iteki kommentoida. Luulin että paino ei nouse millää enää ku oli jo kuukausia jumittanu samassa, sit aloin vetää iltasin rypsärii nii joha alko paino taas nousta.

Täältäkin ääni rypsiöljylle, itsellä menee 2 rkl joka aamu.

Sitten vielä vinkki: Osta sauva- tai tehosekoitin, ja rupeat tekemään pirtelöitä. Itse sullon omaan aamupalapirtelööni purkin Ehrmannia, 1rkl heraa, 1,5dl kaurahiutaleita, 1tl kaakaojauhetta, banaanin ja n. 4dl maitoa. Sovella tuosta oman makusi mukaan! Tämä on auttanut todella paljon, sillä itselläni on perinteisesti ollut vaikeuksia syödä mitään kiinteää kovin pian heräämisen jälkeen. tuo setti menee kivasti alas kun on kupillinen kahvia kyytipoikana. Tällaisia drinksuja voit sitten ottaa vaikka pitkin päivääkin, nopsa väsätä jos on vaikka kiirus jonnekin.

Viimeksi muokattu:
2-3h salilla kuulostaa aikalailla turhan pitkältä ajalta. Testotasothan käsittääkseni rupeavat laskemaan noin tunnin päästä rasituksesta,
jos ei lapa palkkaria (tai normiruokaa) naamaan ja aloita treenistä palautumista.

Kannattaisi kenties kokeilla vaihtaa treenin jakoisuutta suuremmaksi. Selviät lyhyemmässä ajassa, testotasot eivät laske jyrkästi,
päivän ohjelmaan on käytettävissä enemmän energiaa etkä luultavasi ehdi polttaa yhtä paljon kaloreita, jolloin ylisyöminen on helpompaa.
Jos jo pelkästään tällä ei lähde paino nousemaan, niin iltaruokailun yhteydessä vielä öljyä nassuun lisäkaloreiden toivossa.
Tää nyt tietysti hyppää ravintokeskustelusta vähän syrjään, mutta kysytään silti.
Mulla on aika liuta liikkeitä, joita teen ehkä vähän pakkomielteen omasesti ja painotan niille ison osan treenistä.
Esim. ehkä liian raskas penkkitreeni (aika perus), hillitön tarve saada olkapäihin ja hartioihin toppausta, alaselkää vahvemmaks ja sen seurauksena jatkuva pelko, ettei maastaveto yksin riitäkään. En tosin keksi mitä siihen maastavetoon sit päälle laittais, vai laittaisko ollenkaan. Tuntuu, ettei alaselässä oo tarpeeks kannatteluvoimaa esim. kulmasoutuun. Se se vasta temppuilua mun osalta onkin, ei luonnistu sitten millään. Teen ihan pikkupainoilla kun tuntuu ettei asentoo löydy vaikka millassella epätoivonvimmalla repis ja jännittäis selkää. Raivostuttaa kun itteeni pienemmätkin tyypit tuntuu tekevän kevyesti isommillakin painoilla. Siin liikkeessä on jotain, mitä en vaan oo koskaan tajunnu, tai sit mun fysiikka ei tue sitä. En tiedä..

Ei se paino paikallaan junnaa, jos todella vetää plussakaloreilla. Treenin pituus, olkoon vaikka kuinka monta liikettä ja kuinka raskasta ikinä, maksimissaan tuntiin. Kananmunia suosittelen ehdottomasti syömään aamulla useamman kappaleen, siinä yks sellanen enemmän kuin olennainen tekijä lihaskasvuun. Kaloreita niissä ei toki paljon ole, mutta väitän että mulla on tullut lihaksiin ihan mielettömästi lisää pyöreyttä sen jälkeen, kun aloin syömään noita kananmunia 5 joka aamu viime syksystä alkaen - ei tietenkään keltuaisia jokaisesta. Aamupala on treenin jälkeisen aterian ohella päivän tärkein ruoka, joten siihen on satsattava paljon. Kalaöljyä, kaurapuuroa, banaania, kananmunia plus vielä jotain oman maun mukaan (meikäkäisellä kiiwi ja lasi piimää), niin johan lähtee päivä ihan eri lailla käyntiin. Eikä varmasti katabolia iske. Pidemmän päälle voi olla toki puuduttavaa nuo kananmunat, mutta kukkaro kiittää ja itsehän totesit, että olet valmis syömään ihan mitä vaan ;)

väitän että mulla on tullut lihaksiin ihan mielettömästi lisää pyöreyttä sen jälkeen, kun aloin syömään noita kananmunia 5 joka aamu viime syksystä alkaen - ei tietenkään keltuaisia jokaisesta.

Tuo on kyllä turhaa tuhlausta, keltuaiset on herkkua eivätkä ne vaaranna terveyttä tms. tuubaa. Kananmunat ovat kunnon luonnollista sapuskaa KOKONAISINA.

Kananmunia suosittelen ehdottomasti syömään aamulla useamman kappaleen, siinä yks sellanen enemmän kuin olennainen tekijä lihaskasvuun. Kaloreita niissä ei toki paljon ole, mutta väitän että mulla on tullut lihaksiin ihan mielettömästi lisää pyöreyttä sen jälkeen, kun aloin syömään noita kananmunia 5 joka aamu viime syksystä alkaen - ei tietenkään keltuaisia jokaisesta
Nyt on joku aloittanut juhannuksen liian aikaiseen!! :hyper::dance2:

Geenikananmunat, jotka muokkaavat perimää. Vai kenties anabolisia streroideja?

Maitoa perkel*!

Itselläni tuli stoppia painoon tuossa painoindeksissä ylipainonpuolelle mentäessä. Lähes 30kg tuli "helposti", tosin olin kyllä aika aliravittu aloittaessani (2 vuotta sitten).

Hyvin se paino ihmiseen hukkuu. 10kg kun oli tullut, tuli viellä v*ttuilua laihuudesta, 20kg (73kg) tuli suurin piirein eka kommentti aloittamisen jälkeen; ja arvaatte varmaan minkä kasvusta... mahan :)

Viimeiset kuukaudet paino on kyllä tullut todella hitaasti ylös, vaikka syön lähes ilman liikunnallista kulutusta sen 3500kcal 3g/kg prot. Tosin hyvä niin, koska vauhti on sen n. 1kg/kk, ja enköhän näillä läskeillä jo ihan hyvin tarkene :D

Threadin otsikkona oli "10 kiloa lihasta, miten?" - mikä ei ole sama asia kuin 10 kg painoa lisää. Kyllähän painon saan nousemaan juuri käyttämällä noita edellä mainittuja kikkoja. Mutta se missä muodossa painon nousu tapahtuu onkin sitten eri asia. Luulenpa, että monella olisi melkoinen saavutus jos saisi kilon pari lihasta vuodessa.

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom