10.01.2005 palvelukseen astuvat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Meitsi sanoi:
Onkohan missään muissa paikoissa vielä aluksi ohjatut iltapesut?

Kyllähän säkylässä ainakin oli pioneerikomppaniassa muutama vuosi takaperin. Ja ohjatut aamupesutkin. Lähes koko alokasajan ja Auk 1:sen eli 4 kuukautta sain niistä nauttia...
:hyper:

Ihan täyttä perseilyä koko homma, ei ihme että motivaatio on monella hukassa kun keskitytään täysin epäolennaiseen. Itse en santsarina ollessa tällaiseen "koulutukseen" juuri perustanut, vauhtia opeteltiin aavistuksen raskaammat varusteet niskassa :evil:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rajalla se kuri tuntu aika kovalta alkuun mut siihen tottu aika nopeesti. Mutta sissi koulutuksesa pitää ollakki kova kuri. Tosin oli myös paljon turhaa paskaa... Silti suosittelen kaikille :thumbs:

No eikös ole uudet uljaat alokkaamme vielä päässeet kertomaan meille tänne intistä..? Vai onko kolmen viikon eka gines? Toivottavasti :D

Meitsi sanoi:
No eikös ole uudet uljaat alokkaamme vielä päässeet kertomaan meille tänne intistä..? Vai onko kolmen viikon eka gines? Toivottavasti :D
Ehei, kun kahden viikon ja nyt on pitkä viikonloppu, maanantaina kello 24.00 takas.
Se "pehmeä lasku" tuli ekaa kertaa meidän saapumiserälle. :D Kuulemma oppitunteja on 50h vähemmän kuin ennen ja jotain mettäjuttujakin vähennettiin..
Mukavan jämäkkää, ei tarvi miettiä miten asiansa esittäis tai mitä pistäis päälle, tähän asti ainakin viihtynyt. :)
Ekaa kertaa päästiin sodeen kolmen päivän jälkeen ja ekaa kertaa iltavapaille kasarmin ulkopuolelle kymmenen päivän jälkeen. Ekat tst-harjotukset oli kymmenen päivän jälkeen ja ammunnat yhdeksän päivän jälkeen.
Näin siis Parolassa spolkissa.'
Oon laihtunu kymmenen kiloa, eli 10%, sairastuin mononukleoosiin heti toisena päivänä ja olin vuodeosastolla viikon.. Sit sain kolmeks päiväks vapautukset, eli oon palvellu nyt kolme päivää.. Pehmeä lasku tosiaan. :D

Saapas sanoi:
Oon laihtunu kymmenen kiloa, eli 10%, sairastuin mononukleoosiin heti toisena päivänä ja olin vuodeosastolla viikon.. Sit sain kolmeks päiväks vapautukset, eli oon palvellu nyt kolme päivää.. Pehmeä lasku tosiaan. :D

Oho, kiva alku palvelukseen..kymmenen kiloa parissa viikossa on aika hurja tahti. Tuossapa intille taas uusi markkinointivaltti - maan suurin laihdutusklubi. Tule inttiin ja sairastu mononukleoosiin..painonpudotus taattu! :jahas:
Mutta mitäs siellä oikein nyt tehdään jos sekä oppitunteja että metsäryynäystä vähennettiin?

Saapas sanoi:
Ehei, kun kahden viikon ja nyt on pitkä viikonloppu, maanantaina kello 24.00 takas.
Se "pehmeä lasku" tuli ekaa kertaa meidän saapumiserälle. :D Kuulemma oppitunteja on 50h vähemmän kuin ennen ja jotain mettäjuttujakin vähennettiin..
Mukavan jämäkkää, ei tarvi miettiä miten asiansa esittäis tai mitä pistäis päälle, tähän asti ainakin viihtynyt. :)
Ekaa kertaa päästiin sodeen kolmen päivän jälkeen ja ekaa kertaa iltavapaille kasarmin ulkopuolelle kymmenen päivän jälkeen. Ekat tst-harjotukset oli kymmenen päivän jälkeen ja ammunnat yhdeksän päivän jälkeen.
Näin siis Parolassa spolkissa.'

Missä Ruotsin armeijassa oikeen oot :D Oi niitä aikoja kun olin kajaanin viestikuskina!

dink sanoi:
Oho, kiva alku palvelukseen..kymmenen kiloa parissa viikossa on aika hurja tahti. Tuossapa intille taas uusi markkinointivaltti - maan suurin laihdutusklubi. Tule inttiin ja sairastu mononukleoosiin..painonpudotus taattu! :jahas:
Mutta mitäs siellä oikein nyt tehdään jos sekä oppitunteja että metsäryynäystä vähennettiin?
En mä oikein tiedä miten me voitais istua vielä 50h enemmän oppitunneilla..
Nytkin herätään puol kuus ja palvelus loppuu illalla joskus kuuden ja yhdeksän välillä, koko ajan menossa. Salillakaan en oo piru kerenny käymään! Jos ens viikolla koittais.. Onhan tehtävien välillä aina joku 5-15 min taukoa, mutta sekin aika kuluu vaatteita vaihtaessa.
Ja hyvin siellä on laihtunut, likkakaveri kysy eilen että "eikös nää farkut ollu kaks viikkoa sitten tiukat vyötäröstä?" No olihan ne.. :) Nyt menee jo nyrkki väliin.
En oo kyllä edes miettinyt mitään proteiineja, oon vaan menny mukana. On mulla tosin kymmenen Hy-Pro:a mukana, puolikkaan patukan oon syöny.. :D

On kyllä pehmeä lasku.. Jospa se auttas että ei olis niitä nettiriippuvaisiä vässyköitä jotka on heti kotiin lähdössä ku on 2 päivää ollut pois pakkiksen foorumilta ja muualta netistä :lol2: Itellä oli eka gines 3 viikkoa ja heti perään toinen 3 viikon.. siinäpä se p-kausi jo melkeen oliki :rolleyes: Ite huomasin että silloin ku lomat pyöri hyvin niin vitutus käyrä oli aika alhaalla... Johtaja kaudella itellä oli tosi hyvin lomia ja se toinen puolivuotinen menikin sit aika nopeesti.

Voi v***n mosat. Tuutte varuskuntaan ja kaikki sairastuu :hyper: . Minäkin istun tällä hetkellä Tilkan alakerrassa koneen ääressä.

1.JK, kärkikomppania! HOHO!

t. lääkintäau:nne

Nike sanoi:
Voi v***n mosat. Tuutte varuskuntaan ja kaikki sairastuu :hyper: . Minäkin istun tällä hetkellä Tilkan alakerrassa koneen ääressä.

1.JK, kärkikomppania! HOHO!

t. lääkintäau:nne
Toista se on olla johtaja..ei ole varaa olla poissa sairastamassa.. Ei voi näyttää alokkaille et voi sairastua

Saapas sanoi:
Ekaa kertaa päästiin sodeen kolmen päivän jälkeen ja ekaa kertaa iltavapaille kasarmin ulkopuolelle kymmenen päivän jälkeen.

Me päästin sotkuun vast kuukauden jälkeen, ekoil iltavapail puolen vuoden jälkeen.

Kolmen viikon gines ja yhen päivän loma.. Jee tänään pitää taas lähtee takas nauttiin kaikesta paskasta. Iltalomille ei olla kertaakaan päästy. No, onneks ens viikonloppuna loma alkaa jo torstaina.

Nonni, nyt tuli vähän enemmän vauhtia touhuun, painettiin mettässä rynkkyjen kanssa aika monta tuntia päivässä. Kunto on ainakin noussut, kierrettäviä puita meinaan löytyy..
Huomenna alkaa viiden päivän leiri Padasjoella.. :itku: Ei huvittais yhtään mennä. Oon varannu hirveen lasti ruokaa mukaan, mahtuukohan ne edes kaikki mukaan.. :D
Meillä on puolet tuvasta rampoja, vmtl:liä oli parhaimmillaan kolmella kahdeksasta.

male sanoi:
Panssariviestipataljoonassa?
Ei, sotilaspoliisikomppania. Sinne lähtee kaikki alokkaat, yhteensä 394.
Olen komppanian pisin, helppo tunnistaa. :D (tuu morjestaan jos näet mut)

*lyhyt ja vittuuntunut avautuminen*
auk:kiin pakottivat... :wall: jatkakaa...

superpohje sanoi:
ei sinne voi ketään pakottaa... jos sä et oikeesti sinne voi/halua mennä, niin ei ne sua sinne pakota.

Vaan siltä tuo hieman kuulosti kun kävin yliluutnantin haastattelussa. Sanoinkin etten ole missään vaiheessa ollut halukas johtajakoulutukseen. Se sanoi että tietyssä tilanteessa (ei tarpeeksi halukkaita) voidaan määrätä.

Jyrkästi olin kielteisellä kannalla haastattelussa ja yliluti aikoi kysyä asiaa uudelleen toisessa haastattelussa ja toivoi "tottakai haluan" -tyylistä vastausta. Kaikki kuulema riippuu asenteesta :jahas:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom