~1 tupakka päivässä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkor
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
39
Onko paha..? tietenkään siitä ei mitään hyötyäkään ole paitsi ehkä sosiaalista (jos on) , mutta mitenkähän kovasti ne keuhkot paskaantuu jos keskimäärin yhden saattaa päivässä vetästä? Sinistä LM:ä tässä tapauksessa. Minusta tuo ei kovin paljon ole kun tuntuu että jotkut polttaa askin päivässä.

Kiinnostaisi itseäkin tietää. Tyttöystävä polttelee 1-2 päivässä. Kuullostaa mulle jo niin pieneltä määrältä että ihmettelen miksei lopeta kokonaan.. :rolleyes:

ps. jos :haart: luet tän niin :piis: ...

NoJooo...minulla on kaksi tuttua, jotka aloittivat täysipainoisen tupakointiuransa juuri näin...pari kolme savuketta / päivä, sosiaalisen kanssakäymisen vuoksi...olivat reilusti yli kaksikymppisiä silloin...ja nyt ei tee aski / päivä tiukkaakaan.

Eli tsemppiä vain molempien alkaneelle tupakointiuralle...kyllä se lääkärisetä / -täti sitten kuvista näyttää, mihinkä sitä tupakkaa on tullut imettyä :)

Veikkaanpa, että nyt heti 100 pakkislaista tunnustaa vetävänsä tupakkaa 2-4 päivässä ja jo kymmenesvuosi menossa :rolleyes:

No jos on ihan pakko polttaa, niin onhan se tietysti parempi vaihtoehto kuin koko askillinen päivässä. Mä en itse polta, mutta jokainen tekee niin kuin tykkää.

Taitaa olla tuo sosiaalinen veto aikas vahva jos täytyy se yksikin (1) tupakka päivässä polttaa. Ei luulisi tuon lopettamisen olevan vaikeeta.

Kiinnostaisi tietää mihin aikaan ja missä toi yksi rööki sitten poltetaan?

jos oot alottamassa niin tuon yhen voi kyllä jättää polttamatta, jos lopettamassa niin sitten tuon ymmärtää, mut ei se kyllä pysy siinä yhessä :D :D nim. piti lopettaa jo vuosi sitten :curs:

Entäs sikarit sitten?

Meikäläinen ei enää hyvään aikaan ole perus Mallua sauhutellut, mutta keskimäärin kerran kuukauteen tulee sikaria tupruteltua. Näitä ihanaisia savukääryleitähän ei keuhkoihin asti vedetä, joten mitä haittavaikutuksia sikareilla sitten on? Suusyöpä tms?

Tämä tuli mieleen siitä, kun taannoin luin arvostetun asianajaja Matti Wuoren haastattelun. Siinä mies paljastui kovemman luokan sikarihemmoksi ja hatarat muistikuvani kertovat hänen sairastaneen em. syöpää.

Pii sanoi:
Veikkaanpa, että nyt heti 100 pakkislaista tunnustaa vetävänsä tupakkaa 2-4 päivässä ja jo kymmenesvuosi menossa :rolleyes:

Minä voin tunnustaa, että joinain päivinä menee 1-2 tupakkaa, joinain 3-5, joinain pari askillista, useimpina päivinä ei yhtään. Noita parin askin vuorokausia on muutaman kerran vuodessa, kun muutenkin päästää viihteelle. Ehkä keskimäärin kolmena päivänä viikossa tulee poltettua muutama rööki. Ja kyllä, homma on tosiaan jatkunut kymmenisen vuotta.

Viime aikoina homma on tosin ollut vähenemään päin, kun olen panostanut treeniin entistä tiukemmin. Joten ihan lähitulevaisuudessa en taida täysipäiväiseksi tupakoijaksi ryhtyä. Palataan asiaan kymmenen vuoden kuluttua :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskin se yks missää tuntuu. jos aattelee ettei enää koskaan polta ni on se jo vähä masentavaa mietittävää.. Sitäpaitti jos polttanu pitkän aikaa ja lopettaa ni ei sitä enää ookkaa mikää muu mieles ku se tupakka. paremmin jaksaa olla ilman ku tietä et on lupa sortua joskus..

No olen polttanut suunnilleen tota luokkaa jo pari vuotta. Kesällä kun tulee vähän `paremmassa :) seurassa oltua niin ei tarvinnut juurikaan poltella. Eikä edes erityisesti tee mieli jos sattuu pari päivää olemaan polttamatta. Se on vaan sellanen tapa. Usein jos on tehnyt jotain mihin voi olla tyytyväinen, niin sitä palkitsee itsensä yhdellä savukkeella. Eikä sitä ole usein ole mitenkään pakko saada. Huvikseen vaan käy vetäsemässä kääryleen esim. kaverin seurana. Tollasta se mun polttaminen suunnilleen on. En muuten koe tuota mitenkään ongelmana.

Tarkoitin kysyä lähinnä sitä että vaikuttaako tollanen noin yks päivässä suorituksiin miten paljon?

poltin 6 vuotta, olin 4 vuotta polttamatta ja nyt olen satunnaisesti rankkoina työpäivinä polttanut 1-2 tupakkaa, minulla ei ainakaan ole mitään ongelmaa pitää tupakanhimoa aisoissa, kyse on vaan luonteenlujuudesta ja tahdonvoimasta...

Mä en ole ikinä polttanut ns. "vakituisesti" eli päivittäin nikotiinintarpeen tyydyttämiseksi mutta sikareita (oikeita ja pikku) ja piippua on tullut tupruteltua viimeiset 10 vuotta satunnaisesti. Välillä on ollut kuukausien taukoja ja tiheimmilläänkin korkeintaan 3-4 kertaa viikossa. Uskon vakaasti että siitä saamani mielihyvä peittoaa haitat moninkertaisesti. Henkeen en vedä ja tiedostan kyllä että poskareidenkin vetely on haitallista, mutta näillä määrillä ja polttotaajuudella en usko syöpäriskin kasvavan merkittävästi. Savukkeisiin en koske, maistuvat ja haisevat minun nenääni pahalta, eikä niistä lähtevä paperinkärykään elämystä ainakaan paranna.

joskus mullakiin oli tommonen 1 tupakka/pvä, eli aamurööki oli saatava. Välillä on menny sitte askin verran päivässä, enää ei ollenkaan.

Min en ymmärrä noita "poskareita" ollenkaan. Sillon tällön menee tupakka tai puoli ja varmasti keuhkojenperukoille saakka.

Viitisen vuotta poltin askin kaksi päivässä.

jesus adidas sanoi:
Näitä ihanaisia savukääryleitähän ei keuhkoihin asti vedetä, joten mitä haittavaikutuksia sikareilla sitten on? Suusyöpä tms?

Ainakin tupakoijilla tuota esiintyy, joten sikareilla tuskin tilanne ainakaan
on parempi, kun kaikki nikotiini ja muut myrkyt imeytetään suun kautta.

JOS saat pidettyä sen tuossa yhessä tupakassa niin haitta on aika lievä (aina siitä haittaa on). Tupakka on pahaksi, mutta pitäähän sitä nauttiakkin jos ei ole muita paheita.

Terveysvaikutuksista viis, mutta et kai vain ole se jamppa joka jokaisena päivänä tulee pummimaan sen tupakan? Silloin kun itse poltin, tämä oli ongelma. Yksi kaveri tuli aina pummimaan. Ei se raha, mutta kun olin laskenut tarkkaan miten tupakit riittää itselle jne. Kysyinkin kerran, että miksei se osta omia tupakkeja. "No ku mä en polta" :david:

"Normaalitkin" ihmiset sortuvat tähän, jos ovat kännipolttajia. Selvänä ei yhtään spaddua. Parin bissen jälkeen pummitaan kaverilta vähintään aski. Eikä puhettakaan että maksaisivat joskus takaisin.

p.s. ennen baareista sai ostettua tiskiltä yhden savukkeen, maksoi jotain 10-20 penniä. Vieläkö tämmöistä on?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom