1 lihasryhmä/kerta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Siima
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli, onko kokemuksia ja minkälaisella jaolla
ja ennenkaikkea onnistuuko natulla vai iskeekö ylikunto?

Mikä taas ois järkevä jako...entä lepopäivien paikka?

Omat kokemukset seuraavasta olivat hyvät, painoin suht samalla systeemillä pari vuotta:

1. Penkki (siis rinta)
2. Maastaveto
3. Olkapäät
4. Lepo
5. Kädet
6. Jalat
7. Selkä (yläselkä siis)
8. Lepo

Ideana on siis se, että ainakaan yläkroppaan ei treenata koskaan perättäisinä päivinä (hehe, omaa filosoviaa). Aika tarkalleen harjoittelin tuolla systeemillä, vaikka tietysti toisinaan tuli ylimääräisiä lepopäiviä joukkoon syystä jos toisestakin. Minun mielestäni tällaisessa ohjelmassa ei todellakaan ole ylikunnon vaaraa, koska karkeasti ottaen lihasryhmälle tulee aina lepoa 8 päivää (paitsi ojentajille, jotka joutuvat tekemään töitä kolmena päivänä). Itse en kärsinyt lainkaan ylikunto-ongelmista parin vuoden aikana. Silti siirryin pitkästä aikaa 7 päivän ja 4 harjoituskerran ohjelmaan, kun ajattelin kokeilla vaihteeksi tiheämpää kiertoa.

Joo kiitti PMLats, näyttää ihan hyvältä tuo jako...ja näyttää
hyvältä tuo kuvasikin, toivottavasti se on oma ja jos on niin olis lisäkysymys joka koskee puhelinnumeroasi ;)

Originally posted by Siima
Joo kiitti PMLats, näyttää ihan hyvältä tuo jako...ja näyttää
hyvältä tuo kuvasikin, toivottavasti se on oma ja jos on niin olis lisäkysymys joka koskee puhelinnumeroasi ;)

Ootkos nähny sen ukon selkää? ;) Et vissiin,kun uskallat kysyä :D

Aikoinaan treenasin yksi lihasryhmä / treenipäivä systeemillä. Ihan hyvin se toimii, ainut onkelma mulle oli vaan se että jos haluaa pitää lyhyen kierron niin treenipäiviä tulee paljon putkeen eikä välttämättä kerkeä palautua tai sitten kierto on pitkä. Vaihdoin tuon kierron pois mutta kutkuttaa kokeilla joskus uudestaan.

tykkään enemmän rinta-hauis, olkapää-ojentaja, jalat, selkä -systeemistä, mutta tuo yksi/kerta tuo varmasti vaihtelua, ja pystyy ihan eritavalla keskittymään jokaiseen lihasryhmään erikseen.

Kun broidi aloitti käymään salilla 80-luvun puolivälissä, se teki kolme vuotta yhden lihasryhmän kerralla. Salipäiviä oli viikossa 6, joskus se kävi kaksi kertaa päivässä salilla. Kierto oli viikon. Nykyäänhän ei treenata kuin murto-osa tuosta määrästä, mutta hyvinpä näytti ukolla toimivan: 40 kiloa massaa kolmessa vuodessa. Aiemmin se oli mieletön riuku ja sitten yhtäkkiä törkeä kaappi. Sukulaiset vihjaili aineista jne. Siitä etiäpäin hän treenasi n kolme krt/vk ja sekin toimi kyllä ihan hyvin. Hassua on se, että miten velipoika voi olla niin vahva, jos ajattelee vaikka minua: kerran kun vasta aloittelin salia ja harjoittelin kyykkyä, yksi punttari tuli viereeni ja sanoi "Tiäksä, broidis oli yks tän salin kovimpia kyykkääjiä ku vielä treenas?", johon Andy: "Jaaa-a", johon heppu: "Kato ku sillä on siihen hyvä rakenne, ei kaikista voi ikinä tulla niin vahvoja, se on niin paljon rakenteesta kiinni." ja katsoi minua sillälailla kummallisesti. Piru että silloin vi**tti! Olin varmaan 18 ja saliurani alussa. En tiedä, rupesinko itsekin niin ajattelemaan, joka tapauksessa punttaaminen jäi vuosiksi, mutta onneksi olen jälleen kaidalla polulla.

Originally posted by Andy
Kun broidi aloitti käymään salilla 80-luvun puolivälissä, se teki kolme vuotta yhden lihasryhmän kerralla. Salipäiviä oli viikossa 6, joskus se kävi kaksi kertaa päivässä salilla. Kierto oli viikon. Nykyäänhän ei treenata kuin murto-osa tuosta määrästä, mutta hyvinpä näytti ukolla toimivan: 40 kiloa massaa kolmessa vuodessa. Aiemmin se oli mieletön riuku ja sitten yhtäkkiä törkeä kaappi. Sukulaiset vihjaili aineista jne. Siitä etiäpäin hän treenasi n kolme krt/vk ja sekin toimi kyllä ihan hyvin. Hassua on se, että miten velipoika voi olla niin vahva, jos ajattelee vaikka minua: kerran kun vasta aloittelin salia ja harjoittelin kyykkyä, yksi punttari tuli viereeni ja sanoi "Tiäksä, broidis oli yks tän salin kovimpia kyykkääjiä ku vielä treenas?", johon Andy: "Jaaa-a", johon heppu: "Kato ku sillä on siihen hyvä rakenne, ei kaikista voi ikinä tulla niin vahvoja, se on niin paljon rakenteesta kiinni." ja katsoi minua sillälailla kummallisesti. Piru että silloin vi**tti! Olin varmaan 18 ja saliurani alussa. En tiedä, rupesinko itsekin niin ajattelemaan, joka tapauksessa punttaaminen jäi vuosiksi, mutta onneksi olen jälleen kaidalla polulla.
40kg kolmes vuodes!"öö?*%# joutuko velipoika lopettaa sivareitte takii vai?

Originally posted by pori1980
40kg kolmes vuodes!"öö?*%# joutuko velipoika lopettaa sivareitte takii vai?

Ei, se on natikka. Huom, massaa, ei puhdasta lihaa koko 40 kiloa. Kyllä sille lihasta tuli älyttömästi. Ja lähtökohta oli sama kuin Hulkilla, jos olet kuvia nähnyt: broidi oli älytön luikku ja läskiä ei yhtään. Siis se treenasi viikon kierrolla, eikä kuten monet siihen aikaan. Söi mielettömästi ja oli selvästi kohtuu lahjakas.

Originally posted by Andy
Ootkos nähny sen ukon selkää? ;) Et vissiin,kun uskallat kysyä :D
:lol1: :lol2: :lol1: Naureskelin jo tuota aiempaa viestiä lukiessani ja mietiskelin, että ei ole tainnut paljon palstaa lukea. Itsesuojeluvaisto on kanssa ihan hakusessa...

Originally posted by LSA_Vinnie
:lol1: :lol2: :lol1: Naureskelin jo tuota aiempaa viestiä lukiessani ja mietiskelin, että ei ole tainnut paljon palstaa lukea. Itsesuojeluvaisto on kanssa ihan hakusessa...

Meikä on vissiin missannu jotain vaik oon jo aika pitkään ueskellu palstaa:(

No otan jätkien neuvosta vaarin ja en enää ehdottele PMLatsille...

Nii, vissiin sen äijän selkä on sit aika levee:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom