1 jakoinen & hermosto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja S.a.m
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kokeilussa ollut tällä hetkellä legendary golden six. Tavoitteena hakea perusrunkoa tähän kroppaan. Mietityttää toi hermoston palautuminen? Täältä Pakkotoistosta luin, että joka kerta pitäisi jättää pari toistoa varastoon, ettei hermosto menisi tukkoon, mutta silloin itse lihas ei kyllä saisi täyttä rasitusta. Kuinka kauan kerrallaan samaa treeniä on paras hermostolle kun tossa tahkotaan kokoajan esim. samaa liikettä? Penkkiä tulee 3 sarjaa per treeni mikä nyt viikossa tekee 9 sarjaa. Miten siis ehkäisen tällä ohjelmalla sen ylirasitustilan että ei hermosto menis "tukkoon"? teenkö kyykkyäkin esim. niin että teen toistot aina vaan siihe asti kun tuntuu että ei mene enää kuin 1-2 toistoa ja jätän siihe?

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei se lihas tarvii "täyttä rasitusta" ku vedät 1 jakosella kropan monta kertaa viikkoon. Kasvattelet voimatasoja ja treenivolyymia niin kauan ku se onnistuu vetämättä kroppaa tukkoon ja alat sit miettii muuta.

Esim kyykyssä et edes tuu saamaan reisille failurea ku sulla pettää joku tukilihas ensin. Tee vaan niin pitkälle ennenku tuntuu et viime toistossa alko tekniikka vähän pettää.

Voimatasot lähtee laskuun, korkea leposyke, vapina, rytmihäiriöt, muutokset ruokahalussa tai nukkumisessa (väsyttää kokoajan tai vaikeuksia nukkua) jne... Ekanahan se näkyy tietysti kehityksen hidastumisessa (tai pysähtymisessä/laskussa), kun noita muita alkaa ilmenee niin ollaan jo selkeesti ylirasituksen/ylikunnon puolella.

Aloittelijalla ei ole yleensä irtiotto vielä kehittynyt sille tasolle, että hermoston palautumisen suhteen ois merkittäviä ongelmia kunhan ei mitään ihan järjetöntä voluumia ja failuresarjoja tee. Ihan turhaan sä huolehdit niistä, kunhan syöt ja lepäät riittävästi ja teet tota ohjelmaa 3 kertaa viikossa ilman mitään ylimääräisiä lisäyksiä.

ainut mitä oon muuttanu tohon ohjelmaa on et teen penkkiä/kyykkyä 3x6-8, koska nopeemmin oon päässy nostamaan siten sarjapainoja ku että hinkkaa 10 toistoa joka sarja. Sit istumaannousujen tilalla voimapyörää koska istumaannousut on omasta mielestä turha liike.

ainut mitä oon muuttanu tohon ohjelmaa on et teen penkkiä/kyykkyä 3x6-8, koska nopeemmin oon päässy nostamaan siten sarjapainoja ku että hinkkaa 10 toistoa joka sarja. Sit istumaannousujen tilalla voimapyörää koska istumaannousut on omasta mielestä turha liike.

Oikein.

Back
Ylös Bottom