1 & Ainoa lisäravinne!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikko84
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä ootte mieltä kun en käytä muuta lisäravinnetta kun FAST Hera85:sta?

Vetelen sitä välipäivinä maidon kanssa,
Ja salipäivinä salin jälkeen maidon kanssa.

Kannattaisko käyttää jotain muutakin?

(search) :piis:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli ootteko sitä mieltä että välipäivinä ei tarvi lisäravinnetta ottaa ollenkaan ? Just huomasin tän threadin ku olin juopassu törpön tyhjäksi...:D

Originally posted by Veltto_Orava
Eli ootteko sitä mieltä että välipäivinä ei tarvi lisäravinnetta ottaa ollenkaan ? Just huomasin tän threadin ku olin juopassu törpön tyhjäksi...:D

Olen. Jos syö tarpeeksi ja oikeanlaista ravintoa. Tottakai lisäravinteita voi kiskoa välipäivinäkin, mut mun mielestä se on vähän rurhaa. Oikea kotiruoka maistuu kuitenkin sata kertaa paremmalta kuin jauhot.

Originally posted by Veltto_Orava
Eli ootteko sitä mieltä että välipäivinä ei tarvi lisäravinnetta ottaa ollenkaan ...:D
Ei lisäravinteita koskaan pakko ole ottaa. Mietitään nyt nimeä "lisäravinne", ei se ole nimenomaan "vain treenin jälkeen otettava ravinne". Lisäravinteita otetaan sillon, kun halutaan varmistaa, että elimistö saa ainakin sen verran ravintoaineita, kuin urheilija haluaa. Jos lepopäivänä syöt hyvin, et tarvitse silloin lisäravinteita. Tosin, jos syöt hyvin joka päivä, niin et missään tilanteessa tarvitse lisäravinteita. Niin, entäs se lihaskasvu ja palautuminen, eikös lisäravinteet auta siihen? Jokanen tehköön, miten uskoo. Mä vedän joka päivä Protein60-juoman, treenin jälkeen palautusjuoman ja iltapalaksi Bull's Basic- juoman. Syönkö näitä ihan turhaan? En välitä, mitä muut sanoo asiasta - mutta tahdon maksimoida sen, että jos nyt kasvaisin, niin ei ainakaan ravinnon puute sitä pysäyttäisi.

Originally posted by Mixu
Ei lisäravinteita koskaan pakko ole ottaa. Mietitään nyt nimeä "lisäravinne", ei se ole nimenomaan "vain treenin jälkeen otettava ravinne". Lisäravinteita otetaan sillon, kun halutaan varmistaa, että elimistö saa ainakin sen verran ravintoaineita, kuin urheilija haluaa. Jos lepopäivänä syöt hyvin, et tarvitse silloin lisäravinteita. Tosin, jos syöt hyvin joka päivä, niin et missään tilanteessa tarvitse lisäravinteita. Niin, entäs se lihaskasvu ja palautuminen, eikös lisäravinteet auta siihen? Jokanen tehköön, miten uskoo. Mä vedän joka päivä Protein60-juoman, treenin jälkeen palautusjuoman ja iltapalaksi Bull's Basic- juoman. Syönkö näitä ihan turhaan? En välitä, mitä muut sanoo asiasta - mutta tahdon maksimoida sen, että jos nyt kasvaisin, niin ei ainakaan ravinnon puute sitä pysäyttäisi.

Juuri näin! Veit sanat suustani :)

Syönkö näitä ihan turhaan? En välitä, mitä muut sanoo asiasta - mutta tahdon maksimoida sen, että jos nyt kasvaisin, niin ei ainakaan ravinnon puute sitä pysäyttäisi.

Olen täysin samaa mieltä! :kippis1:

Mitä nyt olen lukenut Twin labin esitettä (ei pelkkää mainostusta, vaan myös infoa ravinnosta), niin sen mukaan voimaharjoittelija/bodari ei tavallisen pulliaisen ruokamäärällä saa läheskään tarpeeksi proteiinia. Tähän asiaanhan auttaa ruokamäärän lisääminen tai -ehkä terveellisempi vaihtoehto- lisäravinteet. Aloin käyttämään lisäravinteita vasta kuukausi sitten, mutta olen huomannut eron jo nyt.

Minä vetelen välipäivinä väh.2 protsku drinkkiä. Välipalaksi heraa ja sitten illalla ennen nukkumaan menoa joko protein95(maitoprotskua) tai heraa.

Originally posted by finnman

Mitä nyt olen lukenut Twin labin esitettä (ei pelkkää mainostusta, vaan myös infoa ravinnosta), niin sen mukaan voimaharjoittelija/bodari ei tavallisen pulliaisen ruokamäärällä saa läheskään tarpeeksi proteiinia. Tähän asiaanhan auttaa ruokamäärän lisääminen tai -ehkä terveellisempi vaihtoehto- lisäravinteet. Aloin käyttämään lisäravinteita vasta kuukausi sitten, mutta olen huomannut eron jo nyt.

No voi :david: . Joo, tottakai Twinlabin esitteestä saa oikeaa tietoa ravinnosta. Eipä ole ihme että lisäravinnevalmistaja käskee lisäämään ruokavalioon proteiinia jauheena , eikä esimerkiksi raejuustona, rahkana , tonnikalana jne.

Olisit kuukaudessa saanut täsmälleen saman tuloksen ilman jauheista otettua proteiiniakin, jos olisit sen sijaan ottanut proteiinit jostain toisesta lähteestä.

Periaatteessa ei ainakaan kasvun takia tarvitse proteiineja jauhoista ottaa, jos pystyy syömään tarpeeksi. Itse en pysty ja sen takia joudun ottamaan osan päivän proteiinin tarpeesta jauheena.
Palautusjuoma toki rokkaa aina nopean imeytyvyytensä takia.

Originally posted by Mixu

Mixu oikeilla jäljillä selkeesti :kippis1:

Tosiaan kasvaa voi ilmankin aivan mainiosti. Lisäravinteiden käyttö on eräänlainen henkinen rohkaisu lihasmassan lisäämiseen. Mutta, väittäisin että parempiin tuloksiin tullaan lisäravinteiden oikeaoppisella käytöllä, varsinkin natuna. Tämä silloin jos on jo ennestään treeni,ruokavalio, ja lepo kondiksessa.

Lisäravinteet ovat kyllä kovissa hinnoissa, varsinkin erikoisemmat valmisteet. Mutta mieluummin rahat niihin kuin viinaan ja tupakkaan. Valintoja pitää tehdä ja jos on lisäravinnepuoli (+pyhä kolminaisuus) kunnossa, on se merkki siitä että on kova halu on kasvaa ja varmasti tulee kasvamaankin.

Ennen söin päin persettä, lisäksi pulveria ja kasvoin.
Nyt en syö pulveria vaan muuten asiallisesti ja kasvan.
Rahkaa VÄHINTÄÄN 500g/päivä plus lihat/kanat/kalat/kalkkunat ym. Tietenkään kaikille ei ruoka maistu yhtä mainiosti, silloin noi jauhot on kyllä paikallaan.
Itse en laittais rahojani mihinkään HiTech-lisureihin vaan järkihintaiseen perusheraan tai soija:urjo: proteiiniin.

Eiköhän tuo lisäravinteiden käyttö ole hieman myös kustannuskysymyskin. Proteiinipitoinen ruoka ei sattumoisin ole kovin halpaa. Kiskomalla jotain perusheraa ja/tai soijaa, saa taattua riittävän proteiinimäärän per vuorokausi. Jos haluaa kiskoa puolikiloa rahkaa, niin mikäpä siinä, pääasia kai että saa turvattua riittävän proteiinisaannon. Omakohtaiset kokemukset lisäravinteista on pelkästään positiiviset. Viimeisen neljän kuukauden aikana olen saanut kasvatettua lihasmassaa yhtä paljon kuin sitä edeltävän 12 kuukauden aikana. Meni siis minultakin paras 'kasvukausi' nollaporttiin sen takia, että en saanut proteiinia tarpeeksi.

Laskin kerran sen että miten paljon on eroa rahkalla ja protskujauholla jos vetää sen saman määrän proteiinia aina kerralla esim. kerran päivässä. Noh, ei se jauho jää loppupeleissä yhtään sen kalliimmaksi kuin n. euron purkki maksava maitorahka :P

Tossa päivällä ostin FAST Hera85:sta mitä vedellä joka päivä että saa tarpeeksi proteiinia ja Bulls recoveryä palautumiseen.

meitsi vetää joka päivä 3 proteiinijuomaa sekä pari purkkia raejuustoo sekä kouluruokaa+tietenkin leivät+rypsiöljy

Originally posted by indigof73
Eiköhän tuo lisäravinteiden käyttö ole hieman myös kustannuskysymyskin. Proteiinipitoinen ruoka ei sattumoisin ole kovin halpaa. Kiskomalla jotain perusheraa ja/tai soijaa, saa taattua riittävän proteiinimäärän per vuorokausi. Jos haluaa kiskoa puolikiloa rahkaa, niin mikäpä siinä, pääasia kai että saa turvattua riittävän proteiinisaannon. Omakohtaiset kokemukset lisäravinteista on pelkästään positiiviset. Viimeisen neljän kuukauden aikana olen saanut kasvatettua lihasmassaa yhtä paljon kuin sitä edeltävän 12 kuukauden aikana. Meni siis minultakin paras 'kasvukausi' nollaporttiin sen takia, että en saanut proteiinia tarpeeksi.

Samaa mieltä!! Ja nyt ehkä senkin takia syön mieluummin jauhoja kun ei oikein toi rahka mene alas ja tonnikala on sikakallista ja samoin on raejuustokin...esim. toi raejuusto no mukavaa syötävää silloin tällöin, mutta ei sitä nyt puolta kiloa päivässä kovin pitkälle syö...ja noita jauhoja kun on hyvänmakuisiakin (ja yleensä kalliita) mutta sehän on jokasen oma asia minin rahansa laittaa...parempi on kalliit hitechitkin kun että joka lauantai-ilta menee vähintään se 50 egee baarissa ja sehän nyt ei olekkaan yhtään kallista...200 egellä kuussa saa jauhoja jo aika määrän (tuskin monikaan sellasta määrää kuukaudesssa popsii)...

Kraftwerk (tjsp) Ei siinä esitteessä käsketty jauheena nauttimaan kaikkea proteiinia, siinä vaan sanottiin että jos painonnostaja syö vain normaalit ruoka-annokset päivässä, niin hän ei saa tarpeeksi proteiinia. En jaksa nyt käydä selittämään, mut ei se ollu mitään mainostusta. Hanki jostain lisäravinnekaupasta kyseinen esite ja katso itse! :curs:

Suositut

Back
Ylös Bottom