1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

Penkki tyssäsi taas kun piti tehdä 3x5x100. Pistän ohjelman uusiksi nyt. Kyykylle se tuntuu toimivan mutta muille ei oikein...

Tällaista ajattelin kokeilla:

A: Penkki 3x5
Ojentaja 3x5
MaVe 1x5

B: Kyykky 3x5
Ojentaja 2x10
Julle 3x10
Leukoja 3xMAX

Mikset kokeilisi SF:ää? Käytännössä sama ohjelma, mutta viikon sisällä enemmän vaihtelua ja progressio on maltillisempi.

Meikäläisellä alkaa olla aika vaihtaa ohjelmaa. Kyykyssä tuli pari resettiä, mave menisi vielä ylöspäin, penkki ja pystypunnerrus eivät reseteistä huolimatta mene enää ylöspäin. Ihan hyvin tuli tuloksia, tosin tulokset tulivat lähes kokonaan ekan 2kk:n aikana, että tavallaan turhaan tein viimeisen kuukauden. Voi olla, että saisin lisääkin nostettua tuloksia, jos viitsisin ottaa vielä enemmän rasvaa kehoon ja syödä enemmän.

Oma paino 71kg->79kg (melkein kaikki läskiä - pientä kasvua havaittavissa rinnassa, reisissä ja ojentajissa)

Kehitys sarjapainoissa:
Kyykky 75kg->120kg
Mave 100kg->140kg
Penkki 60kg->70kg
Pystypunnerrus 37,5kg->47,5kg
Rive ->57,5kg

No sehän tuossa ohjelmassa on että syödä pitää tai tulee noutaja. Palautumisen takia, ja myös ennen treeniä. Ilman kunnan ateriaa ei meikä voi vetää kyykky+penkki+mave sarjamaksimeita samassa sessiossa. Maha kasvaa väistämättä. Siksi minäkin pistän ohjelman sellaisenaan tauolle ja kokeilen variaatiota. Mutta jos saan painosta 10kg pois jossain vaiheessan niin sitten voi ottaa uuden kierroksen.

Mut siis mun mielestä siinä ei ole mitään järkeä, että pitää syödä itsensä läskiksi, että voi noudattaa jotain ohjelmaa. Mutta ehkä juuri siksi on olemassa muitakin ohjelmia kuin tämä.

^ Ei sitä fläsää nyt ihan hirveesti tule kun pitää pluskalorit maltillisina. Mutta joo, dietillä motivaatiot johonki SF:n ehkä aika pieniä..

^Itsellä ainakin tulosten nousu loppui kuin seinään, kun siirryin "vain" 500kcal plussalle (0,5kg painonnousu viikossa). Ohjelman tekijä Mark Rippetoehan suosittelee, että syödään 5000kcal päivässä niin kauan kuin tätä tehdään. Voi tietty olla, että tulosten nousu loppui jostain muusta syystä kuin ravinnon vähentämisestä.

Motivaation kanssa ongelmia ei niinkään ole, mutta lähinnä ongelmana on just se, että ei vaan saa niitä tavoitetoistoja kerta toisensa jälkeen, eikä resetinkään jälkeen. Kokeilen nyt tässä vaiheessa nelijakoista ohjelmaa, ja sitten sen jälkeen luultavasti palaan yksijakoiseen SF:n muodossa.

EDIT: Mutta kyllä siis täytyy olla ihan tyytyväinen voimatasojen nousuun, ja siihen, että lyhyessä ajassa on oikeasti tullut lihasta joihinkin paikkoihin niin, että sen itse huomaa. Läskin saa aikanaan dieetattua pois.

^ En ole tuota 5000 kcal lukenutkaan mutta IMO aika tyhmää sanoa että jotain ohjelmaa tehdessä syö 5000 kcal kun toinen jamppa voi olla 65 kg ja toinen 135 kg...

Totta, enkä osaa sanoa näin vähällä treenikokemuksella varmasti, mikä osuus ravinnolla sitten loppujen lopuksi kehityksessä oli.

Itse havaittin saman ku tällä reenasin joskus et pitää todellakin vetää sitä ruokaa paljon reippaammin kuin sen +300kcal päivässä... Kun sitä ruokaa vetää pötsin kasvamisesta ressaamatta, nii kyllä ne tuloksetkin nousee ihan tajuttoman hyvin.

"Läskin saa aikanaan dieetattua pois" - nojoo saa, mut on sellane -10 - 15kg tiputtaminen aika paskamainen homma sitten joskus. Siinä' lähtee pian kaikki aikaansaannoksetkin jollei toteuta hommaa prikulleen kunnolla.

"Läskin saa aikanaan dieetattua pois" - nojoo saa, mut on sellane -10 - 15kg tiputtaminen aika paskamainen homma sitten joskus. Siinä' lähtee pian kaikki aikaansaannoksetkin jollei toteuta hommaa prikulleen kunnolla.

Mielestäni 10kg on vielä aika helppo ja nopea tiputtaa pois. Mutta olen kyllä niin aloittelija vielä, että vähät lihakset on helppo pitää ja lisätäkin niitä dieetillä. Mitä itse sitten suosittelet? Että pitää ne läskit?

Mielestäni 10kg on vielä aika helppo ja nopea tiputtaa pois. Mutta olen kyllä niin aloittelija vielä, että vähät lihakset on helppo pitää ja lisätäkin niitä dieetillä. Mitä itse sitten suosittelet? Että pitää ne läskit?

Suosittelen vaan sitä, ettei päästä mitään yli 10kg läskejä kertyyn.. Itekin oon "niin aloittelija" mutta silti väitän jos nopeasti jonkun 10-15kg tiputat niin ei tulokset pysy sitten millään samoissa. Saatika sitten lihojen lisäys jollain nopealla dieetillä. Toki jos on aikaa niin sitten, mutta vittumaisia jotkut 5-6kk dieetit loppupeleissä.

jos nopeasti jonkun 10-15kg tiputat niin ei tulokset pysy sitten millään samoissa.

Tuohon on pakko takertua ja kommentoida sen verran että ei se aina välttämättä noin mene että tulokset tippuu jos 10kg painoa pudotat.
(tietenkin riippuu lähtö tilanteesta jos ei pudotettavaa paljon ole niin tottahan tuloksetkin kärsii)

Mutta viime kerralla kun dieettasin ensimmäistä dieettiäni (7v bulkilla :D) jonka olin suunnitellut 8vk pitkäksi niin
tuossa ajassa paino putosi 10.5kg ja tulokset jopa hieman nousivat, koska tein voimapainotteista treeniä tuon dieetin ajan.

Tässä tapauksessa 8vk ja nopeasti ei välttämättä tarkoittaneet samaa? Sen käsityksen mä ainakin sain. ~1kg/vk tippuu kyllä ilman tulosten laskua jos vain edes vähän viitsii yrittää.

Tulkinnan varainen asia. 8vk on loppupeleissä suht lyhyt aika.

Eikä tarkoitus ollut juuri tuota postia kommentoida vaan ihan yleisesti ottaen.

Suosittelen vaan sitä, ettei päästä mitään yli 10kg läskejä kertyyn.. Itekin oon "niin aloittelija" mutta silti väitän jos nopeasti jonkun 10-15kg tiputat niin ei tulokset pysy sitten millään samoissa. Saatika sitten lihojen lisäys jollain nopealla dieetillä. Toki jos on aikaa niin sitten, mutta vittumaisia jotkut 5-6kk dieetit loppupeleissä.

Alkaa mennä aika offtopiciksi, mutta meikällä kun lähtötilanne salilla käynnin aloittaessa vuosi sitten oli se, että oli 40kg ylimääräistä. Nyt on enää ehkä se 10, ja tulokset on silti kasvaneet koko ajan. Tietenkään ei tieten tahtoen kannata sitä läskiä kerätä. Ja mielestäni 8 viikkoa on tosi lyhyt aika. Ei dieettaaminen ole sen paskamaisempaa kuin monet muutkaan asiat elämässä.

E: Ja kun kattoo monia salilla kävijöitä, niin useilla on ainakin 10kg ylimääräistä ;)
E2: Varmasti jos dieettaa esim. 10% rasvoista 5% rasvoihin niin lähtee helposti lihakset. Mutta itse en näe mitään järkeäkään vetää rasvoja niin alas.

Nyt on tällä ohjelmalla jo päälle kuukausi hinkattu ja tarkoitus olisi vielä pari lisää. Kiinnostaisi tietää että millaisella ohjelmalla olisi sitten tämän jälkeen hyvä jatkaa. Osaisiko joku kokeneempi suositella jotain ohjelmaa ? :rolleyes:

Noniin, itselleni tehty ohjelma osottautui susipaskaksi niin ajattelin (taas) ottaa tämän käyttöön. Tuossa viimevuoden alussa koitin tätä myös muttta erinäisten sattumusten vuoksi meni saliharrastus täysin päin seiniä ja loppui lopulta kokonaan. Nyt olisi uusi vuosi ja uudet kujeet!

Tämä varmaan sopii itselleni ihan hyvin, lähtökodat: Paino 70kg, pituus 176cm, "laihaläski"....
Voimaa ja lihaksia ei ole edes nimeksi.

Nyt on tällä ohjelmalla jo päälle kuukausi hinkattu ja tarkoitus olisi vielä pari lisää. Kiinnostaisi tietää että millaisella ohjelmalla olisi sitten tämän jälkeen hyvä jatkaa. Osaisiko joku kokeneempi suositella jotain ohjelmaa ? :rolleyes:

En voi kokeneeksi itteeni kehua mutta jos tykkäät tästä ohjelmasta niin Single Factor voisi olla luonnollinen jatkumo, käy kurkkaamassa treeniosion sticky postaus aiheesta single/dual factor -metodit.

Back
Ylös Bottom