🥓 Ketoosi - Keskustelua hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista

Meta title: 💥 Ketoosikeskustelu – hiilareiden minimoinnin ikuinen väittely ja kokemusten myrsky

Meta description: Keskustelua ketoosin hyödyistä, haitoista, makroista ja kokemuksista – mikä toimii, mikä ei ja miksi keto herättää niin vahvoja mielipiteitä?**

Vähän ehkä tyhmä kysymys, mutta kuinka nopeasti kroppa menee ketoosiin?

Entä eikö apteekista saanut jotain liuskoja, joilla voi katsoa, onko ketoosissa vai ei? Noi liuskat eivät varmaan kauheasti kustanna.

Vähän ehkä tyhmä kysymys, mutta kuinka nopeasti kroppa menee ketoosiin?

Entä eikö apteekista saanut jotain liuskoja, joilla voi katsoa, onko ketoosissa vai ei? Noi liuskat eivät varmaan kauheasti kustanna.

Vaivaudu nyt lukemaan edes 4 - 5 sivua tätä ketjua taaksepäin niin löydät vastauksen taas tähänkin.
Oikeasti kaikki mitä olet tähän mennessä kysynyt on tässä ketjussa käsitelty jo MONEEN kertaan.

Vaivaudu nyt lukemaan edes 4 - 5 sivua tätä ketjua taaksepäin niin löydät vastauksen taas tähänkin.
Oikeasti kaikki mitä olet tähän mennessä kysynyt on tässä ketjussa käsitelty jo MONEEN kertaan.

No mä VAIVAUDUN enkä kysele enää tyhmiä moneen kertaan.

Siitäkin huolimatta, että lähes kahdensadan sivun lukeminen ja sen asian ennustaminen, että milloin omaan kysymykseen löytää vastauksen, ei oikein lähtökohtaisesti kiinnosta. Olen laiska.

T-101:lle: Hain myös infoa vihreän teen rasvanpolttoa edistävästä vaikutuksesta, joten jos se onkin diureetti, voi sitä vaikutusta kompensoida nesteytyksellä mutta jos se tosiaan polttaa rasvaa ja antaa diettaajalle lisäksi vitamiinit ja hivenaneet, niin se on varmaan syy miksi Atkinskin sitä suositteli jo tuolloin.
Tän kopsasin netistä:

1. Vihreä tee laihduttaa

Vihreäteeuute nopeuttaa rasvan palamista, todettiin äskettäin tutkimuksessa, joka tehtiin Geneven yliopistossa. Koehenkilöille annettiin vihreää teetä kapseloituna uutteena; puolet koehenkilöistä sai vastaavia lumekapseleita. Tutkijat mittasivat aineenvaihdunnan nopeutta 24 tunnin ajan. Teeuutetta saaneiden kalorit paloivat neljä prosenttia nopeammin ja kokonaisenergian kulutus lisääntyi lähes viisi prosenttia.

Vihreän teen laihduttava vaikutus perustuu sen sisältämiin katekiini-polyfenoleihin. Tutkijat korostavat nimenomaan, ettei kyse ole pelkästään teen sisältämän kofeiinin (teiinin) vaikutuksesta, vaan kofeiinin ja katekiiniaineiden yhteisvaikutuksesta, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa. Tutkijat sanovat, että vihreästä teestä voi olla apua laihduttamisessa, vartalon muodon (body composition) parantamisessa, koska vihreä tee on termogeenista (kalorien polttoa nopeuttavaa) ja se hapettaa rasvoja energiaksi. Vihreää teetä pidetään sydänystävällisempänä kuin kahvia. Lähde: Am J Clin Nutr 1999;70:6, 1040-1045.

Uudet tutkimukset osoittavat, että vihreä tee (erityisesti sen sisältämä EGCG) parantaa insuliininherkkyyttä, joka 15-kertaisesti. Tällä seikalla on mitä suurin merkityslaihdutuksessa, sekä ylipainon ja diabeteksen ehkäisyssä ja hoidossa. Tohtori Tolosen ortoglykeemisen dieetin ohessa käytettävä kapseli, Diet Control , sisältää muiden yhdisteiden ohessa myös vihreäteeuutetta.

Siitäkin huolimatta, että lähes kahdensadan sivun lukeminen ja sen asian ennustaminen, että milloin omaan kysymykseen löytää vastauksen, ei oikein lähtökohtaisesti kiinnosta. Olen laiska.

Onko sulla nyt jokin känkkäränkkäpäivä vai lukihäiriö? T-101 neuvoo selaamaan vain 4-5 sivua taaksepäin eikä kahtasataa.
PS. Laiskuus ja laihdutus samanaikaisesti on tuhoon tuomittu juttu.

:D tsekkasitko ton alotuspostin? Siinä nyt on jotain ihan perustietoa dieetistä, lue ano edes se! Sieltä saat vastauksen kaikkiin noihin kysymyksiin jota olet esittänyt.

Onko sulla nyt jokin känkkäränkkäpäivä vai lukihäiriö? T-101 neuvoo selaamaan vain 4-5 sivua taaksepäin eikä kahtasataa.
PS. Laiskuus ja laihdutus samanaikaisesti on tuhoon tuomittu juttu.

Ei mulla ole känkkäränkkä, mutta en tykkää huutamisesta.

Huomasin myös, että tässä pyydettiin selaamaan vain 4-5 sivua taaksepäin, mutta mä kommentoinkin tätä asiaa yleisellä tasolla. Mitäs, jos siihin mun seuraavaan kysymykseen löytää vastauksen sivulta 127? Ehkä tämä aihealue ei loppujen lopuksi kiinnosta mua niin paljoa, että mä lukisin tän ketjun alusta loppuun. Uteliaisuus vaan heräsi, kun yksi tuttu tästä mainitsi.

Ja joo, koen tarvitsevanu dieettiin enemmän tahdonvoimaa, kuin ahkeruutta.

:D tsekkasitko ton alotuspostin? Siinä nyt on jotain ihan perustietoa dieetistä, lue ano edes se! Sieltä saat vastauksen kaikkiin noihin kysymyksiin jota olet esittänyt.

No, jos mä käyn sen lukemassa :)

Tuli, muuten, kokeiltua kuivan punaviinilasillisen (12 cl) vaikutusta kehoon ja ketoositasoon.
Tunsin humaltuvani kun lasi oli puolillaan ja ketoositaso laski matalaksi.

Ekalla ketoosidiettauksella sain joitakin lihaskramppeja jalkoihin mutta tällä kertaa sellaisia ei ole ollut. Kuis muilla?

Punnituksen mukaan puolentoista viikon ketoosidieetti on nyt vienyt painoani 1,8 kg.

T-101:lle: Hain myös infoa vihreän teen rasvanpolttoa edistävästä vaikutuksesta, joten jos se onkin diureetti, voi sitä vaikutusta kompensoida nesteytyksellä mutta jos se tosiaan polttaa rasvaa ja antaa diettaajalle lisäksi vitamiinit ja hivenaneet, niin se on varmaan syy miksi Atkinskin sitä suositteli jo tuolloin.

Samaa mieltä... Vihreä tee on AINOA rasvanpolttoa edistävä valmiste mitä suosittelen, koska sen teho on ihmistutkimuksilla osoitettu ja käytännössä toimivaksi todettu. Perustuen juuri aineenvaihdunnan / lämmöntuotannon lisäämiseen. Kaikki muut "rasvanpolttajat" ovat lähinnä uskon asia. Lisäksi vihreä tee on kaikkine antioksidantteineen hyvä perusterveyttä edistävä ravintolisä.

Pointtina siis, että vihreä tee on hyvä ja käyttökelpoinen tuote, mutta nesteytymiseen se ei auta.

T-101: Joo ei se tee varmasti nesteytykseen autakaan, totesinhan tuon itsekin aiemmissa postauksissani kun mainitsin olevani kuivaksi väännety tiskirätti.

Diureeteista on kyllä varmaan ihan monille hyötyäkin.
Itselläni on huono suolansietokyky ja saan turvotusta muutamaksi tunniksi aamiaisena syödyistä kahdesta pekoniviipaleesta. Vihkisormus jumittaa aivan totaalisesti ja päätäkin alkaa helposti särkeä. Silloin tuntuu että olisi jokin rengas päätäkin puristamassa :(

Hei,
Täs on tullu lueskeltuu tätä topiccia aikas paljo ja kaikennäkösiä kommenttei nähny ja välil hiema naureskellukki :P
Mut tosiaa ite sain nyt kipinän alottaa ketoilut ja täs ollaan nyt 6pv oltu dieetillä.
Aamusin mulle ei tuo ruoka oikee taho maistua joten otan rypsärii pari hörppyä ja vedän sellaset 33g herat huivii. lounas ja päivälline koostuu oikeestaa 2 pakettia jauhelihaa höystettynä purkillisella kermaa ja mausteita. Rehuu menee tyylii puolikas kurkku ja 1-2 appelsiinia. reenit on koulun jälkee jollon menee taas tuo 33g heraa huivii. iltasel sitten vielä 33g heraa + 2 kulausta rypsärii. Omega nappei, magnesiumia, kalsiumia ja kuituja tulee vedettyä apteekin puolelta.
Eli pikane yhteenveto:
4 kulausta rypsärii
100g heraa
2 paketillista jauhelihaa
puolikas kurkku
2 appelsiinia
2dl kermaa
kalorit seikkailee suunnilleen siel 2000 luokkaa. En oo laskenu tota tarkalleen mut tuskin heittää kovin kauas. Eikä noilla kaloreilla nyt niin väliä kun painoa on se 83kg pituuta 177cm ni kunhan alle ~2500 ja ketoosi päällä ni minä tykkään.
Täs on tosin tullut nyt oltua kipeenä sen 4pv ettei ole päässyt treenaamaan joten iskeekö se ketoosi päälle jos ei pääse lihaksia rikkomaan lainkaan salin puolelle? Kotona olen nyt ollut 4pv tekemättä juuri mitään.

Hei,
Täs on tullu lueskeltuu tätä topiccia aikas paljo ja kaikennäkösiä kommenttei nähny ja välil hiema naureskellukki :P
Mut tosiaa ite sain nyt kipinän alottaa ketoilut ja täs ollaan nyt 6pv oltu dieetillä.
Aamusin mulle ei tuo ruoka oikee taho maistua joten otan rypsärii pari hörppyä ja vedän sellaset 33g herat huivii. lounas ja päivälline koostuu oikeestaa 2 pakettia jauhelihaa höystettynä purkillisella kermaa ja mausteita. Rehuu menee tyylii puolikas kurkku ja 1-2 appelsiinia. reenit on koulun jälkee jollon menee taas tuo 33g heraa huivii. iltasel sitten vielä 33g heraa + 2 kulausta rypsärii. Omega nappei, magnesiumia, kalsiumia ja kuituja tulee vedettyä apteekin puolelta.
Eli pikane yhteenveto:
4 kulausta rypsärii
100g heraa
puolikas kurkku
2 appelsiinia
2dl kermaa
kalorit seikkailee suunnilleen siel 2000 luokkaa. En oo laskenu tota tarkalleen mut tuskin heittää kovin kauas. Eikä noilla kaloreilla nyt niin väliä kun painoa on se 83kg pituuta 177cm ni kunhan alle ~2500 ja ketoosi päällä ni minä tykkään.
Täs on tosin tullut nyt oltua kipeenä sen 4pv ettei ole päässyt treenaamaan joten iskeekö se ketoosi päälle jos ei pääse lihaksia rikkomaan lainkaan salin puolelle? Kotona olen nyt ollut 4pv tekemättä juuri mitään.
Sanoisin että kalorit seikkailee siellä 2500-3000 välissä mutta mikäs siinä jos paino tippuu.

Hei,
Eli pikane yhteenveto:
4 kulausta rypsärii
100g heraa
puolikas kurkku
2 appelsiinia
2dl kermaa

Mä huvikseni laskeskelin noi sun makrot ja tällästä näytti laskuri. En tietty tarkkaan tiedä mitä syöt, mutta aika valistunut arvaus.
KCal 2860
Rasva 203
Prode 225
HH 33,6

no kato prkl kyl tuos kaloreita näkyy olevan aika paljonki :/ täytyy heittää noi appelsiinit mäkee et saa hiilareita poies..
Kaloreita ois hyvä kyl tikistää viel tosta poies. oisko tuosta illan herat ja rypsärit pois ni tippuis varmaa aika sopiville lukemille?

Matsku_89:
Sä voisit jättää myös maitotuotteet hetkeks aikaa veks ett saat kropan ketoosiin nopeammin ja painonpudotuksen alkamaan. Maitotuotteissa on maitosokeria ja ketoosin käynnistyksen ideahan on pudottaa turhat sokerit veks.
2-3 vk ilman maitotuotteita ei aiheuta luukatoa edes mummoille.

Matsku_89:
Sä voisit jättää myös maitotuotteet hetkeks aikaa veks ett saat kropan ketoosiin nopeammin ja painonpudotuksen alkamaan. Maitotuotteissa on maitosokeria ja ketoosin käynnistyksen ideahan on pudottaa turhat sokerit veks.
2-3 vk ilman maitotuotteita ei aiheuta luukatoa edes mummoille.

Nojoo onhan tuossa tuo kerma. Tekee vaa ruuasta paljon paremman makusta :) toisaalta eihän tätä nyt maun takia tehdä.
Vettä menee aika monta litraa päiväs ja koitan pitää suht suolasina nuo ruuat. Jauhelihoihin tulee vaihteluu makkaroitten ja kananmunien kans aikalailla.
Hieman tota rehupuolta aattelin parantaa et jotai kukkakaalilla ja parsalla vois hieman korvata tota lihan syöntiä ni kaloreita vois nipistää hieman poies. Juustoja tekis mieli kyl kans kokeilla.

Ei sitä kermaa tarvi pois jättää. Yks "hyvä" peruspilari rasvansaantiin ketolle. Vaikka nyt ei se "paras" rasva, niin en jättäis pois.

Kamala, miten nesteissä olen. Paino ei ole nyt oikeasti tippunut, olo on pöhöttynyt ja vatsa myös. Liikun paljon, juon paljon vettä ja olen nappaillut magnesium-tabletteja sekä kaliumia. Kivennäisvettäkin menee paljon. Rupesin miettimään, että suolaa mä saan ruuasta todella vähän. Käytän mineraali-ja ruususuolaa, mutta sekin on vähän unohtunut. Olen vain ajatellut, että kaipa ne magnesium-tabletit ja vissy pikkuannoksina riittää. Voisiko syynä olla suolan puute?

Back
Ylös Bottom