Mulla on lievä ylipaino ja olen tosi hiilariherkkä. Lihon tosi helposti, jos vähänkin syön sokeria ja kaiken lisäksi ongelmaksi tuli vatsa - ei kestänyt enää viljaa lainkaan.
Olen nyt ketoillut noin 1,5 vko. Paino tippui ekalla viikolla 1,8 kg ja kalorit oli vain tonnissa. Prodea tuli noin 1 g/painokilo (pidän karpatessa proden alhaalla), hiilareita alle 10 g ja rasvaa loput. Nyt olen edelleen pitänyt samoja suhteita, mutta yhtäkkiä on turvotusta ja mitään ei ole lähtenyt neljään päivään. Olo tuntuu nyt turpealta ja yritän juodakin paljon! Mikäköhän auttaisi tässä tilanteessa ja mitään teen väärin? Vaje on ollut noin tonnin luokkaa. Voiko näin nopeasti vetää säästikselle? :/
E-pillerit? Kuukautiskierto? Suola? Kilpirauhanen?
Säästömoodi on aika epätodennäköinen tuossa ajassa, vaikka se ennenpitkää tuleekin eteen kun mitokondriot tehostavat toimintaansa.
En sinänsä tiedä aktiivisuudestasi, mutta mullakin kalorit ovat tonnissa, painoa 98kg. Proteiinia 2g/bruttokilo ja loput rasvaa... kyseessä ns. pikadieetti.
Jos mitään ei ole lähtenyt neljään päivään, jokin on jo ihan laskennallisesti pielessä tai sitten nestettä todella kertyy esim. em. syistä.
Mut helppoja välipalasuosituksia kaipailisin, ja tietenkin TKD:llä vedellään.