Sokerit ja insuliinit koholla kokoajan, ei vain sokeri.Sekasyöjä sokerit koholla carnivore leirin mukaan huono lopeta hiilarit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sokerit ja insuliinit koholla kokoajan, ei vain sokeri.Sekasyöjä sokerit koholla carnivore leirin mukaan huono lopeta hiilarit.
Miksi se insuliini nousee? Ja mitä tapahtuu jos insuliini ei nouse?Sokerit ja insuliinit koholla kokoajan, ei vain sokeri.
Ja mikä on ykköstyypin diabeteksen ongelma? Haima ei tuota tai tuottaa liian vähän insuliinia. Ja mitä tapahtuu silloin verensokereille?Sokerit ja insuliinit koholla kokoajan, ei vain sokeri.
Diabetes muodot todetaan paasto sokereilla ei eri ruokien jälkeen mitatuilla sokeri arvoilla.Ei se ole niin, että joko nollassa tai tosi korkeella. Se miten paljon mikäkin arvo nousee, on vähän riippuvainen mitä syödään.
Jos syöt vain lihaa, se verensokerinnousu on reilusti pienempi mitä nopealla sokerilla.
Pelkkä liha
– Verensokerin nousu tyypillisesti 0–0.5 mmol/l
– Nousu hidas ja loiva
– Insuliinia erittyy, mutta maltillisesti
– Ei “piikkiä”, enemmänkin pieni kumpu
Nopea hiilihydraatti (esim. valkoinen riisi, sokeri, mehu)
– Verensokeri voi nousta 1.5–3.0 mmol/l
– Huippu 30–60 minuutissa
– Insuliini nousee voimakkaasti
– Mahdollinen nopea lasku perään
Sulle noi on sama asia, mutta biologiassa ne ei ole sama asia. Se miten proteiinista muodostetaan glukoosia, on myös vähän eri prosessi kuin sokeri, joka muuttuu kovin nopeaan glukoosiksi suolessa.
Sä nyt vaan edelleen tuijotat yhtä arvoa.Se on huomattavasti pahempi kuin että korkeat sokerit ja korkeat insuliinit kun keho kuitenkin yrittää tällöin edes saada sokeri arvoja pysymään kontrollissa.
Mitä arvoja minun pitäisi tuijottaa? Diabeteksen määrittämiseen tarvitaan jokin muukin arvo?Sä nyt vaan edelleen tuijotat yhtä arvoa.
No tästä varmaan löytyy jotain tutkimuksia, jos ei, niin turhaa spekulointia. Mikä sun murhe tässä nyt oikein on? Sä et ole todellakaan keto/vhh/carni, niin miksi tää sua vaivaa noin kovasti?Huolestuttavaa on jos haimantoiminta voi tyrehtyä tällä ruokavaliolla.
Mielestäni tämä keskustelu on ollut ihan langan otsikon mukainen? Vai ollaanko tässä poikettu aiheesta sinun mielestä?No tästä varmaan löytyy jotain tutkimuksia, jos ei, niin turhaa spekulointia. Mikä sun murhe tässä nyt oikein on? Sä et ole todellakaan keto/vhh/carni, niin miksi tää sua vaivaa noin kovasti?
Kyllä sulla kova huoli on monessa viestissä muista. Mitäs jos ihan ite koittaisit vaikka ketoa ja mee ottaan verikokeet. Mä olen ottanut 8 verikoetta 3kk aikana, kumpi tässä on asiaan paneutunut perusteellisemmin? Tosin en ole carnivorella, joten mun mittaukset on vain rajun hiilarivähennyksen tulosta. Tosin eipä tää carnivoresta eroa, paitsi jos ihan hardcore pitäis olla ettei edes kananmunia.Ja jos osallistuu keskusteluun niin se tarkoittaa että asia vaivaa?
Ja mihinkä ongelmaan minä sen aloittaisin ja päättelit mistä että en ole ikinä ollut ketolla tai carnivorella ja jos verikokeiden määrä kertoo paneutumisen määrästä niin kyllä olet paneutunut sillä mittarilla tähän enemmän.Kyllä sulla kova huoli on monessa viestissä muista. Mitäs jos ihan ite koittaisit vaikka ketoa ja mee ottaan verikokeet. Mä olen ottanut 8 verikoetta 3kk aikana, kumpi tässä on asiaan paneutunut perusteellisemmin?