Paras ratkaisu olisi ylipäätään hieman järkeistää tuota sinun toimintaa... lainaan itseäni parista muusta ketjusta:
Kertokaa nyt mistä on saanut alkunsa uskomus, että 80kg melkein 90kg miehen pitäisi dieetti aloittaa 2000kcalorilla?? Mitä minä olen tavallisia salitreenaajia valmentanut niin noin alas kaloiressa ei ole ikinä tarvinnut kenenkään miehen kanssa mennä. Ei ikinä, eikä kenenkään. Eikä edes dieetin loppupuolella, vaikka olisi kestänyt pidempäänkin. Toki paino silloin putoaa nopeasti... alkuun. Sitten aineenvaihdunta leikkaa kiinni ja rasvanpoltto pysähtyy kuin seinään.
Jos minulta kysytään, niin tavalliselle salitreenaajalle dieetin aloituskalorit miesten kohdalla painon mukaan menee näin:
110kg - 3000kcal
100kg - 2800kcal
90kg - 2600kcal
80kg - 2400kcal
70kg - 2200kcal
60kg - 2000kcal
Ja jos paino osuu jonkin kymmenluvun välille, niin hyvät kalorit aloittaa on kalorilukujen väli.
Esim. 85kg miehelle 2500kcal.
Kalorimäärät ovat keskimäärin / päivä. Salitreeniä 3 - 5 krt/vko ja pari aerobista liikuntasuoritusta on kaikki mitä tarvitaan.
* * * * * * * * * *
Älä nyt yhden viikon perusteella lähde panikoimaan mihinkään suuntaan. Jos dieetti on tietyllä tapaa toiminut tähän asti, niin ei se yks kaks yllättäen ala painoa ainakaan rasvan muodossa nostamaan. Dieetti ei ole hätäistä hommaa ollenkaan. Katsot ens viikon vielä rauhassa, jos ei ala mennä parempaan suuntaan niin sitten voi alkaa ajattelemaan tekevänsä jotain asialle.
1. Syöt aivan liian vähän.
2. Viikon perusteella et pysty dieetin toimivuudesta päättelemään vielä yhtään mitään.
Tuo 2000kcal on itselle ollut aivan hyvä päivä annos, ei mikään järkyttävä nälkäkään iske. Miksi minun pitäisi syödä 2600kcal päivässä, kun kalorilaskurin mukaan kulutukseni on n. 2500kcal päivässä kun en tee mitään raskasta, sitten kun käyn salilla, salilla kuluneet kalorit tulevat palkkarista? Alkoi taas työt ja rakennuspuolella kun ollaan, ajattelin vaihtaa iltaruoan ja päiväruoan paikkaa, että vetäisi töissä lounaalla tuon raskaamman setin eli jauhelihaa ja makaronia, sitten illalla kanasalaatin, ei varmaan haittaa menoa mitenkään?
.