🥑 Kananmuna ja sen vaikutus kolesteroliin

Meta title: 🔥 KANANMUNAN KOLESTEROLI – TIE TOTUUTEEN ILMAN TURHAA PELKÄÄMISTÄ 🔥

Meta description: Kananmunan kolesteroli ei nosta terveiden ihmisten veren kolesterolia merkittävästi, ja munat ovat ravintotiheä superruoka lihaskasvuun ja...

Tuskin on olemassakaan "paras valinta kasvisten saantiin". Yks (erittäin hyvä ja helppo) vaihtoehto.

Ite käyttelen komboja:
Mustikka- banaani-mandariini-sipuli
Puolukka-appelsiini-tomaatti(murska)-(valko)sipuli
Parsakaali-tomaatti-herne.

Eivät oo tossa järjestyksessä välttämättä mutta jotain komboja ja sekoituksia noista. Helppoa ja yksinkertasta. Päivän aikana nuita.

Puol kiloo-kilo tulee helposti täyteen tollei.

edit. jos mä oisin rikas ja en köyhä niin söisin mustikoista, puolukoista ja mansikoista tuon kilon! :D

Aiheeseen liittyen, kananmuna on kyllä ihan hyvän makunenki. 11.11 kävin sillon verikokeissa, kokeillaa olla vaikka 100 päivää ilman ainuttakaan kananmunaa ja käyää verikokeissa uudestaan. 11.11 oli 4.4 ldl.
Noniin. Mä vähän lueskelin ja mä päätin et vittu mä mitään sataa päivää odota.

Kävin tänään verikokeissa ja äsken tuli tulokset. Mä voin muuten poijjaat kertoo, että tän on pakko olla joku ennätys. EN vaan tiiä mikä.

11.11. ldl oli tosissaan toi 4.4. Kokonaiskolesteroli 5.7.
8.12. 26 tai 27 päivää myöhemmin miten laskeekin niin ldl on nyt tasan 3, ja kokonaiskolesteroli 4.6.

Viimeksi muokattu:

Kävin tänään verikokeissa ja äsken tuli tulokset. Mä voin muuten poijjaat kertoo, että tän on pakko olla joku ennätys. EN vaan tiiä mikä.

8.12. 26 tai 27 päivää myöhemmin miten laskeekin niin ldl on nyt tasan 3, ja kokonaiskolesteroli 4.6.
Kiva lasku. Suonet kiittää.

Noniin, kävin salilla niin avataan vielä hieman että kuinka ja miten.

Hyvin simppelisti, toisaalta riippuu keneltä kysyy niin tein kaiken väärin mutta:

Rajotin tyydyttyneen rasvan saantia noin 10g/per päivä. Lisäsin kuidun saantia 15-20grammasta 25-35grammaan. Söin myrkyllisiä kasviksia ja rehuja ja lisäilin myrkyllistä ja tappavaa rypsiöljyä. Jonkin verran oliiviöljyä myös.

Punasta lihaa taisin syödä 26-27 päivänä kerran tai kaks. Kokonaisia kananmunia en syöny yhtään, mutta valkuaisia söin yhtenä päivänä 5 ku muistin väärin että mulla ois ollu muutakin kuin valo(ja kananmunia) jääkaapissa. :)

vähintään 500g rehuja joista 200-400g oli marjoja, banaania, pakaste ananasta ja mandariinejä ja tomaattia(murskaa).
Papuja(kidney, kikherneitä)
Protskurahkoja 2-4 purkkii. Rasvattomia ja vähänrasvasia. Kanaa.

Kalaöljyä noin yhteensä 1,5g(möllerin ''vahvoja'' kapseleita, nappasin 3kpl)
Hartsportin heraa 15-20g per päivä
Ja mieto monivitamiini, oisko multivita+

Protskuu tuli joka 150g päivä. Painan noin 72-73kg.

Tätä mä oon tehny jo pidemmän aikaan, mutta;
3-4 salireeniä viikossa
30-90min 2-3x viikossa joko kävellen tai pyörällä.

Mitähän vielä.. Mikään muu ei oikeestaan muuttunut tässä 26-27 päivän aikana kun tyydyttyneen rasvan selkee vähennys ja pieni kuidun saannin lisäys.

Eli täysin väärin.

Viimeksi muokattu:
Mä testaan myös kuukauden sitten kananmunia 7kpl seuraavaksi. Saanpahan ainakin omalta kohdalta selville vaikuttaako kananmuna mulla koleen vai ei.

Oikea taktiikka. Koska joillain ei vaikuta yhtään, joillain todella voimakkaasti. Derek Moreplatesmoredates testasi itsellään niin 5 viikkoa 4 kpl munia päivässä nosti kokonaiskolen 3,36 --> 4,77 ja LDL 2,46 --> 3,74. Tämä oli pelkästään kananmunista johtuvaa sillä kyseessä ei ollut ketoosi vaan hiilaria myös mukana riisistä.

Oikea taktiikka. Koska joillain ei vaikuta yhtään, joillain todella voimakkaasti. Derek Moreplatesmoredates testasi itsellään niin 5 viikkoa 4 kpl munia päivässä nosti kokonaiskolen 3,36 --> 4,77 ja LDL 2,46 --> 3,74. Tämä oli pelkästään kananmunista johtuvaa sillä kyseessä ei ollut ketoosi vaan hiilaria myös mukana riisistä.
Mulla optimalinen ajankohta kun alle 50g hiilarit päivässä.

Mulla menee tällä hetkellä päivässä 8 kananmunaa keltuaisineen. Kolet ei ees kerkee nousta yhtään kun lihakset imee kaiken ravinnon mitä suuhun laittaa, sen verran anabolinen tila päällä.

Christian Kirchhoff ·
Z8mYvHTSi5G.png
Huippuosallistuja
·2 t ·

New evidence reinforces a simple truth we’ve known for years: atherosclerosis doesn’t wait..
Even with a CAC score of zero, higher LDL-C is linked to non-calcified plaque and a significantly higher risk of future coronary events. The Western Denmark Heart Registry study shows this clearly: LDL-C is harmful long before calcium appears on CT.
The message for prevention is straightforward:
lower LDL-C earlier, maintain it longer, protect the arteries better.
Relying solely on CAC=0 to defer therapy may be comforting, but biology doesn’t negotiate. LDL-C drives plaque from day one—let’s treat it accordingly.

1765356383864.webp

View: https://x.com/drpablocorral/status/1998459830806118877?s=20

Via
https://x.com/i/status/1998459830806118877
https://academic.oup.com/…/article…/46/46/5073/8248351…

7.12.2025 julkastu:

--
''I’ve had high LDL and low HDL my entire life. I exercise regularly, and there’s nothing to change in my diet. My calcium score is zero, my carotid ultrasound is clean—so what? Heart disease is multifactorial.''

Christian Kirchhoff
Gregory Wolfgang Got you! But It’s not about a single anecdote, right? Risk factors like LDL-C, ApoB, and non-HDL cholesterol are important. Your LDL-C might be high, but your ApoB could be low, for example. The key is the interplay of multiple factors, right. That said, LDL-C remains an interesting and important marker to keep an eye on. But it is not the only factor that counts. But without cholesterol no atherosclerosis like Thomas Dayspring once said.
https://www.lipid.org/…/ldl-cholesterol-management…
https://www.sciencedirect.com/…/artic…/pii/S2666667725004325

Back
Ylös Bottom