🔥 TAKAREIDET KASVAMAAN! 🔥

Meta title: 🔥 TAKAREIDET KASVAMAAN! 🔥

Meta description: Variaatiot, tekniikkavinkit ja treenimetodit, joilla takareidet saadaan viimein kehittymään.

Millaisia painoja käytätte ja kuinka pitkiä sarjoja teette maastavetoo suorin jaloin?
Itellä 80kg ja 15 nopeeta toistoa 3-4 kertaa ja kyllä tuntuu.

SJMV.. perkele vihaan sitä liikettä. Oon yrittäny ja yrittäny tehdä sitä salilla aina vaan mutta vi**ukun en saa sitten millään hyvää tuntumaa takareisiin, alaselkä kyllä ottaa damaa. Oon koittanu melkein kaiken näkösiä asentoja.

Jimbe sanoi:
SJMV.. perkele vihaan sitä liikettä. Oon yrittäny ja yrittäny tehdä sitä salilla aina vaan mutta vi**ukun en saa sitten millään hyvää tuntumaa takareisiin, alaselkä kyllä ottaa damaa. Oon koittanu melkein kaiken näkösiä asentoja.

Minulla ainakin rupes ottaan takareisiin kun opettelin työntämään lantion taakse ja selkä suorana.

jallu2 sanoi:
Minulla ainakin rupes ottaan takareisiin kun opettelin työntämään lantion taakse ja selkä suorana.

Just näin, eli perse taakse. Harjoitelkaa ensi peilin edessä ilman painoa. Jalat saa laittaa aika paljonkin koukkuun niin tuntuu paremmin.

Olenkohan minä ainut joka käyttää hyvää huomenta -liikettä selän treenaamiseen? Onhan se hyvä liike takareisille, mutta itse olen saanut siitä hyötyä selkätreeniin. Eilen vedin normaalin selkätreenin (kulmasoutua ja maastavetoa) ja lopuksi muutama sarja hyvää huomenta -liikettä. Lopulta alaselkä oli niin jumissa, että ihan kipeää teki. Eli kai siitä jotain hyötyä on alaselällekin?

eccu sanoi:
Olenkohan minä ainut joka käyttää hyvää huomenta -liikettä selän treenaamiseen? Onhan se hyvä liike takareisille, mutta itse olen saanut siitä hyötyä selkätreeniin. Eilen vedin normaalin selkätreenin (kulmasoutua ja maastavetoa) ja lopuksi muutama sarja hyvää huomenta -liikettä. Lopulta alaselkä oli niin jumissa, että ihan kipeää teki. Eli kai siitä jotain hyötyä on alaselällekin?

Et ola ainoa.

Ja kyllä, HH on nimenomaan alaselkäliike.

Sille joka tuolla aiemmin väitti HH:n olevan neitiliike, niin totean vain, että riippuu paljon miten ja kuka sen tekee.

Kun liike tehdään puhtaasti, mutta kuitenkin tosissaan, niin varmasti on tehokas. Esimerkiksi kuulantyöntäjät tuuppaa jullea syvältä ja isoilla raudoilla. On varmasti näyttävän näköistä kun tangossa on rautaa tollanen pari sataa ja nenä viistää ala-asennossa polvia.

Kyseiset lihakset saavat minun mielestäni nykyisessä ohjelmassani liian vähän rasitusta, eli voisitteko ystävällisesti kertoa joitakin hyviä liikkeitä näille lihasryhmille? Laitetaan tähän nyt vielä tämä nykynen ohjelma, jotta niitä liikkeitä voisi suoraan soveltaa siihen, jos joku jaksaa neuvoa:

MAANANTAI: RINTA, SELKÄ, HARTIAT.

1. Penkkipunnerrus
2. Rintalihakset käsipainoin/Peck Deck
3. Alatalja
4. Olankohautukset
5. Tuettu kulmasoutu käsipainoin/Ylätalja
6. Maastanosto

KESKIVIIKKO: OJENTAJAT, HAUIS, OLKAPÄÄT.

1. Ranskalainen punnerrus
2. Penkkipunnerrus kapealla otteella
3. Vipunostot sivuille
4. Pystypunnerrus
5. Hauis suoralla tangolla seisten/Scottipenkki
6. Hauis ristikkäistaljassa

PERJANTAI: JALAT, VATSAT.

1. Takakyykky
2. Pohkeet istuen
3. Jalkojen ojentajat
4. Jalkojen koukistajat
5. Vatsat vatsapenkissä (myös sivuille)

Takaolkapäille vipunostoja taakse. Asetut tiukkaan etukumaraan, lähes vaakatasoon, ja nostat käsipainot pikkurilli edellä osoittamaan suoraan sivuille. Voit suorittaa liikkeen kuvan tapaan ilman tukea sekä istuen taikka maaten penkissä. Soveltaen onnistuu myös ristikkäistaljassa.

DBRearLateralRaise.gif

Takaolkapäille minä teen ristivetoa taljassa. Eli kun ristikkäistaljaa tehdään ylhäältä alas työntäen niin ristivetoa alhaalta ylös vetäen. Painoja tosin ei paljoa saa käytettyä mutta kivan polton ja pumpin minä sinne saan ainakin.

Onko toi Bloon ja Wildemarin ristikkäistaljaliike sama vai onko takaolkapäille montakin eri liikettä mitä voi tehdä ristikkäistaljassa?

Sen voi tehä kahella eri tapaa. vetämällä vaijereilla ihan ruumiin vierestä, tällä tavalla rasitusta siirtyy vähän enemmän sivulohkoille tai sit tuollein takavipari tyylillä. Yks on vielä että penkki ristikkäistaljan keskelle ylhäältä kahvat käsiin ja sitten siitä ristikkäisvetoa alas. Sama liike kuin takaviparit penkillä mutta toisinpäin. Ite tykkään enemmän tehdä taljassa takalohkot mut kukin tyylillään.

Wildemar sanoi:
Takaolkapäille vipunostoja taakse. Asetut tiukkaan etukumaraan, lähes vaakatasoon, ja nostat käsipainot pikkurilli edellä osoittamaan suoraan sivuille. Voit suorittaa liikkeen kuvan tapaan ilman tukea sekä istuen taikka maaten penkissä. Soveltaen onnistuu myös ristikkäistaljassa.

DBRearLateralRaise.gif

Tätä teen, mutta yhdellä kädellä kerrallaan (kahdella kädelle menee allekirjoittaneella heilumiseksi, yhdellä kädellä pysyy homma paremmin kontrollissa).

vilho_kanuuna sanoi:
Tätä teen, mutta yhdellä kädellä kerrallaan (kahdella kädelle menee allekirjoittaneella heilumiseksi, yhdellä kädellä pysyy homma paremmin kontrollissa).

Totta. Yhdellä kädellä tehtynä, toisen ollessa tukena, on liikeradan hallinta ainakin oman kokemuksen perusteella helpompaa. Samoin normaalia hieman suurempien painojen käyttö onnistuu. Näin tehtynä voikin suorittaa tietyn liikkeen kaikki sarjat putkeen käsien vuorotellessa.

Jalkapäivänä takareisille teen seuraavia:
-polvien koukistus koneessa
-pakarakone
-suorin jaloin maastaveto
Toistot 3x 8-25, riippuen onko kevyt/keskikova/kova

Selän kanssa vaan tahtoo usein tulla ongelmia, jolloin sjmv jää suosiolla pois treenikerrasta. Olisiko teillä kertoa jotain liikkeitä pakaroille/takareisille sjmv:n tilalle?

Catherina sanoi:
Selän kanssa vaan tahtoo usein tulla ongelmia, jolloin sjmv jää suosiolla pois treenikerrasta. Olisiko teillä kertoa jotain liikkeitä pakaroille/takareisille sjmv:n tilalle?

Hyvää huomenta -liike

Tätä ekaa teen itse mieluummin kuin tuota jälkimmäistä:

http://www.exrx.net/WeightExercises/GluteusMaximus/BBBentKneeGoodMorning.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBGoodMorning.html

Edit: Luettuani tekstisi kokonaan... HH ottaa myös selkään, joten kokeile käykö liike sinulle.

Tosiaan tuohon jälkimmäiseen viitaten: vaikka exrx.net onkin loistavan kattava sivusto ja liikkeistä saa idean mitä kullakin tarkoitetaan, tulee tuon ukkelin esityksistä usein mieleen 65-v kaikenkuntosaliharjoittelustakintietävän yläasteen vanhanajan liikunnanopettajan "esimerkki".

Back
Ylös Bottom