🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Eli pidemmän aikaa ollut ongelmana se, että pohkeet ja takareidet on kireänä ja tukkoisen tuntuiset. Varsinkin Niitä treenatessa/venytellessä tulee kipeiksi ja kireän tuntuisiksi. Joskus kävellessä pohkeita saattaa myös ruveta polttelemaan. Olen itse miettinyt, että kyseessä saattaisi olla lantion työntyminen eteen eli anterior pelvis tilt. Pitäisiköhän vain ihan suosiolla käydä fysioterapeutilla?
Itse kävin alaselkään ja pakaroihin kohdistuneen kivun takia fysioterapeutilla ja sano vain että takaridet niin juntturassa,lisää venyttelyä.. Ja nyt jälkikäteen ajateltuna ni onhan noi reidet ihan tukossa ollut ja ovat kyllä vieläkin. Kaise venyteltävä ja venyteltävä...

Tuossa tilanteessa laitan asiakkaat treenaamaan takareisiä ja pakaroita, sekä pohkeita.
Vähintään yhtä tärkeää on lisätä lantion liikkuvuutta. Takareisien venyttely ei juuri yksinään auta, jos ne ovat jo valmiiksi liian pitkät.
Niinkuin anterior pelvic tiltissä tapahtuu.

Nyt tulee treenattua jo sjmv ja reiden koukistuksia takareisille sekä tietenkin takakyykkyä. Pohkeille tulee tehtyä pohjenousua. Miten tuota lantion liikkuvuutta saisi sitten parannettua?

Venytteletkö kovin pitkäkestoisia venytyksiä? Tuo Kricen ehdottama foam rollaus vois olla koittamisen arvoinen juttu. Samoin hieman lyhytkestoisemmat venytykset, jos venyttelet pitkiä.. Lähinnä pumppaavaa venytystä suosittelen. Noilla saisi aineenvaihduntaa parannettua, jolloin ei niin tukkoon menis paikat. Tietysti aina olis hyvä käydä noi alaraajojen linjaukset käydä tarkistuttamassa ja korjata asentoa. Niillä luonnollisesti voi olla vaikutusta niin moneen asiaan.

Tein pohjenousua tangolla ja taljalla. Nyt pohkeet jo 4:ttä päivää ihan sikakipeet ja kireenä. Kävelykin sattuu. Venyttelyn laiminlöin treenipäivänä mutta nyt yrittäny vähän varovasti venytellä että pääsee edes aamulla sängystä ylös. Voisko sieltä olla menny joku jänne poikki tai joku lihassäie? Vai pystyisinkö edes kävelemään, olisiko kipu niin kova? Lääkärissä en ole vielä käyny hakeen saikkua tai kuvauttamassa mutta jos tää jatkuu viel pari päivää niin pakkohan se on.

Itselläni oli vielä kuukausi sitten todella kireät pohkeet, jopa siinä määrin että kyykkääminen sattui. Reilu kuukausi sitten aloin aina silloin tällöin iltasella rullailla nuita pohkeita tennispallolla ja vaikka se oli alussa ihan helvetinmoista hommaa, niin kyllä se aika äkkiä alkoi vaikuttamaan. Nyt pohkeissa ei ole oikeastaan minkäänlaisia jumeja, eikä kyykkääminen satu ollenkaan. Suosittelen kokeilemaan, ei maksa kuin vähän vaivaa.

Kasvaako pohkeet, kun syö tosi paljon sinä päivänä kun treenaa jalkoja? Ja sitten muina päivinä syö normaalisti.
Olen todella tyytyväinen jo yläkroppaan enkä halua lisää massaa yläkroppaan.. Haluisin vaan lisää massaa pohkeisiin, reisiin ja forkkuihin. Eniten pohkeisiin, sillä käteni ympärysmitta (hauis+ojenta, 36cm) on suurempi kuin pohkeeni.
Ja mikä pahinta, tyttöystävälläni on isommat pohkeet kuin minulla. :(

Niin ja ikä 18, paino 65-67kg ja pituus 179cm.

Kasvaako pohkeet, kun syö tosi paljon sinä päivänä kun treenaa jalkoja? Ja sitten muina päivinä syö normaalisti.
Olen todella tyytyväinen jo yläkroppaan enkä halua lisää massaa yläkroppaan.. Haluisin vaan lisää massaa pohkeisiin, reisiin ja forkkuihin. Eniten pohkeisiin, sillä käteni ympärysmitta (hauis+ojenta, 36cm) on suurempi kuin pohkeeni.

Syödä pitää hyvin JOKA PÄIVÄ. Ja tietysti treenipäivinä myös.

Pommita ne kahdesti viikkoon pitkillä sarjoilla, kunnolla pumppia hakien. 3 sarjaa, toistot 20-40 istualtaan, sen jälkeen seisten smithissä samat sarjat ja toistot. Palautukset sarjojen väliin alle minuutti, jonka aikana kovaa venytystä. Nimim. 47cm pohkeet.

Itse en juuri pohkeita reenaa, menny enempi reenaaminen tuohon voimaharjoitteluun, jossa niitä isoja/näyttäviä pohkeita ei juuri tarvitse. Olen sinut pienien pohkeideni kanssa, joten en niihin ainakaan hetkeen panosta. lisäksi haittaa tuota juoksemista, jos on pohkeet koko ajan jumissa.

MUTTA: Tuli mieleen, että olisiko pohkeet vähän samanlainen lihasryhmä kuin noi forkut ja tehoaisiko niihin samantyyppinin reenaaminen. Etusivulla on hyvä juttu "forkkujen kasvun räjäyttämiseen", jossa käydään myös vähän anatomiaa lävitse. http://www.pakkotoisto.com/content/1739-kyynaervarsien-eli-forkkujen-kasvun-raejaeyttaeminen.html . Tämä asia tuli vaan mieleen ja jos joku viisaampi viitsisi kommentoida asiaa, tai peräti joku kokeilisi pohkeiden reenausta samaan tyyliin kuin tuossa aiemmin esitettyyn forkkujen reenaamiseen. Voisiko siellä piileä ratkaisu monien pohje reenaus ongelmaan.

Tuli tehtyä eilen smithissä pohkeita (korokkeelta, että saisi sen venytyksen), eikö tämä aja samaa asiaa, kuin pohjekone seisten?Itse en saa kunnon tuntumaa koneessa, mutta smithissä tuli kunnon polte oikeeseen paikkaan! :)

Kyllähän se saman asian ajaa kuin pohjelaite seisten. Pohkeisiin mä saan parhaiten kunnon poltteet käyttämällä pitkiä sarjoja (vähintään 15 toistoa, mielellään enemmän) ja mahdollisimman suuria painoja, joilla sen sarjan tietysti saa tehtyä.

No jos tuon mittasia sarjoja pistää meneen niin eipä siinä todellakaan isoja romuja enää tarvita. Eipä ole tullut yli 15 toiston sarjoja juuri tehtyä.

Jaahas, vähän tai oikeastaan aika paljonkin muutin treeniäni pohkeiden osalta. Tuo istuen tehtävä kun menee hyvin perille, mutta siinä ei voi tehdä yksin loppuun asti kun sitä saatanan lukitusta ei saa paikoilleen jollei viimestä toistoa saa ihan täydellisesti ylös asti. Teenkin nyt siis seuraavasti:

- Tavoite 12 toistoa istuen, jos menee niin seuraavalla kerralla lisää painoa ja seuraava sarja tällä samalla painolla
- Heti perään pohkeet prässissä, tässä tavoite 10 toistoa em tavalla. Meillä salilla tähän tarkoitukseen hyvä painopakkaprässi, kuin tehty pohkeiden veivaamiseen.

Tuolleen siis tulee periaatteessa 22 toiston sarjoja ja joskus ylikin kun teen tolla painopakkahärvelillä niin monta kun menee.

Tuo painopakkalaitteessa teko vastaa seisten tehtävää kun jalat ovat suorassa. Tälleen pystyy tuon istuen tehtävänkin tekeen kunnolla kun ei ole edes tarve sitä tehdä loppuun vaan voi toiston tai pari jättää varastoon. Ja mielekkäämpää näin kuin tehdä suora sarja jossa 20 toistoa.

http://www.youtube.com/watch?v=UCAey0HG3oI Ite otin piruuttani testaukseen tämän, ihan pätevän olosia puhuu muissakin videoissaan, tosin aika kovia lupailee tuon pohjetreenin suhteen. Toistot olen pitänyt tosin 20-40 tuntumassa, koska ei sitä kipua kestä hullukaan... :hyper: Kyllä noiden pohkeiden treenaus on se missä mitataan eniten sitä pään kestoa, sama homma etureisien kanssa kun supersarjoista on kyse, on se polte niin infernaalinen välillä.:urjo:

http://www.youtube.com/watch?v=UCAey0HG3oI Ite otin piruuttani testaukseen tämän, ihan pätevän olosia puhuu muissakin videoissaan, tosin aika kovia lupailee tuon pohjetreenin suhteen. Toistot olen pitänyt tosin 20-40 tuntumassa, koska ei sitä kipua kestä hullukaan... :hyper: Kyllä noiden pohkeiden treenaus on se missä mitataan eniten sitä pään kestoa, sama homma etureisien kanssa kun supersarjoista on kyse, on se polte niin infernaalinen välillä.:urjo:

Uskon että toimii! Täytyy joskus kokeilla tuota kun osuu sopiva uhri kaveriksi.

Mä olen nyt treenannut itse pohkeet kaksi kertaa kierrossa suorasti (treeniblogissa lisää). Kerran jalat suorassa 5x5 isoilla romuilla (viimeksi pakkaprässissä täydellä pakalla), ja kerran istuen 3x30 semi-isoilla romuilla (viimeksi 65 kg tangolla). Epäsuora treeni tulee sit lähinnä kyykystä, ghr:stä ja sjmv:sta.

15.1.2012 pohkeiden ympärysmitta oli 38 cm. Nyt se on 41,5 cm.

Back
Ylös Bottom