🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Mulla menee vähän ohi mitä se selittää tuosta reisikulmasta tuossa videossa, eli n. 110 asteen kulma jotta pohje ei saa vipuvartta, kö?

No enpä ossaa tuohon sanoa mitään, ehkä Kettuselta tulee jotain järkevää tähän?

Mä muuten kokeilin huvikseni vähän tuon suuntasta. Tein normaalit sarjani ja perään sitten painopakkaprässillä ensin 50 toistoa ja sitten 40 toistoa. Siinä pystyy pumppaamaan ilman avustajaa kun vähän joustaa polvista. Vähän saatanan kovan pumpin sai aikaseen ja pohkeet nyt kivasti kipeet. Varmaan ois 10-20 toistoa saanut enempi jos vaan ois ollut halua tehdä pidemmälle.

Moro!

Miksi tuntuu siltä, etteivät pohkeet vain kasva ja kehity? Voimaa tulee kuitenkin lisää, mutta suhteellisen kaposina pysyvät. Tulee treenattua pari kertaa viikkoon ensiksi istuen muutama sarja ja sitten seisten laitteessa muutama sarja. Toistoja on yleensä sellaiset kaheksan (per sarja). Ja sitten tietty rasitukset muissa liikkeissä ja aerobisissa.

Ja nyt varsinkin tämä huoli rupeaa olla ajankohtainen, ei lähestyvien shortsikelien takia, vaan kun paluu aktiiviseen fudisharrastukseen on käsillä. Joten salitreenin määrä sattaa jopa vähentyä, mahdollisesti, mutta enemmän pelottaa, että katoaako ne vähätkin lihat?

Mun isoin ongelma pohkeiden treenaamisessa varsinkin istualtaan on niiden aivan uskomaton kramppaaminen. Vaikka vetäis mitä tauriineja ja mankkua, aina sama tarina. Kun laittaa enemmän malmia koneeseeseen, pohkeet vetää viimeistään viidennellä toistolla ihan uskomattoman krampin päälle ja sarja pitää keskeyttää tai venyttää 5-10s ala-asennossa jotta voi taas tehdä pari toistoa kun kramppi iskee uudelleen.

Onko tähän mitään yleispätevää kikkaa, vai tyydynkö vaan tekemään pienemmillä hiluilla tai jalat suorana jolloin tota ei ilmene.

Moro!

Miksi tuntuu siltä, etteivät pohkeet vain kasva ja kehity? Voimaa tulee kuitenkin lisää, mutta suhteellisen kaposina pysyvät. Tulee treenattua pari kertaa viikkoon ensiksi istuen muutama sarja ja sitten seisten laitteessa muutama sarja. Toistoja on yleensä sellaiset kaheksan (per sarja). Ja sitten tietty rasitukset muissa liikkeissä ja aerobisissa.

Ja nyt varsinkin tämä huoli rupeaa olla ajankohtainen, ei lähestyvien shortsikelien takia, vaan kun paluu aktiiviseen fudisharrastukseen on käsillä. Joten salitreenin määrä sattaa jopa vähentyä, mahdollisesti, mutta enemmän pelottaa, että katoaako ne vähätkin lihat?
Syötkö yli kulutuksesi? Voimaa kuitenkin saa lisää ilman lihastenkasvuakin.

Geeneistä aika paljon kiinni noitten pohkeitten(ja forkkujen) koko aika lailla ymmärtääkseni.
Joillain treenaamattomilla on ihan jäätävät pohkeet ja toiset eivät saa kasvamaan mitenkään.

Mun yhdellä tutulla tytöllä joka on hoikka on mua paljon isommat pohkeet, niitten koosta on kyllä välillä valitellutkin. (Harrastaa vain aerobista liikuntaa.)

Mun isoin ongelma pohkeiden treenaamisessa varsinkin istualtaan on niiden aivan uskomaton kramppaaminen. Vaikka vetäis mitä tauriineja ja mankkua, aina sama tarina. Kun laittaa enemmän malmia koneeseeseen, pohkeet vetää viimeistään viidennellä toistolla ihan uskomattoman krampin päälle ja sarja pitää keskeyttää tai venyttää 5-10s ala-asennossa jotta voi taas tehdä pari toistoa kun kramppi iskee uudelleen.

Onko tähän mitään yleispätevää kikkaa, vai tyydynkö vaan tekemään pienemmillä hiluilla tai jalat suorana jolloin tota ei ilmene.
Googletappas Doggcrapp-tyylinen pohkeiden treenaus, siinä tulee aina ala-asennossa 15s venytystä, vois ehkäistä tota hieman?

Googletappas Doggcrapp-tyylinen pohkeiden treenaus, siinä tulee aina ala-asennossa 15s venytystä, vois ehkäistä tota hieman?

Oon DC:lläkin treenannut, mutta parhaan vasteen mä pohkeille ainakin DOMSien perusteella saan ihan pumppaamalla ylös ilman tota hullua venytystä. Muutenkin toi pohkeiden treenaus on meikäläisellä jotenkin ongelmallista, jalkaholviin alkaa sattumaan aivan homona (vähän samaan tyyliin kuin olis liian pienet luistimet jalassa) kun tekee vähänkään pidempää sarjaa. Toisinaan tuntuu ettei kävelemään pysty kun toi holvi menee niin "hapoille". Toi toki voi olla kenkienkin vika, mutta en mä missään muussa tollasta ilmiötä koe.

Oon DC:lläkin treenannut, mutta parhaan vasteen mä pohkeille ainakin DOMSien perusteella saan ihan pumppaamalla ylös ilman tota hullua venytystä. Muutenkin toi pohkeiden treenaus on meikäläisellä jotenkin ongelmallista, jalkaholviin alkaa sattumaan aivan homona (vähän samaan tyyliin kuin olis liian pienet luistimet jalassa) kun tekee vähänkään pidempää sarjaa. Toisinaan tuntuu ettei kävelemään pysty kun toi holvi menee niin "hapoille". Toi toki voi olla kenkienkin vika, mutta en mä missään muussa tollasta ilmiötä koe.
Ainakin noi holvikivut saa pois tukevapohjaisilla kengillä, mutta ite oon huomannu että mitä tukevammat kengät, sitä huonompi tuntuma pohkeessa. Eikai kehitys mitenkään DOMSseihin liity?

Ainakin noi holvikivut saa pois tukevapohjaisilla kengillä, mutta ite oon huomannu että mitä tukevammat kengät, sitä huonompi tuntuma pohkeessa. Eikai kehitys mitenkään DOMSseihin liity?

Paras niitä pohkeita on treenata ilman kenkien SlingShot avustusta paljain jaloin tai näillä.
11782_9c19cc81bde9d50fc55f40daee6097c4.jpg

Meikä kanssa huomannu sen että mitä tukevammat pohjat kengissä, sen vähemmän pohkeet itseasiassa rasittuu. Kun tekee lörppöpohjaisilla painikengillä tai sukkasillaan niin parhaan tuntuman saa.

Itsellä kyllä vähän samaa ongelmaa sillon tällön noiden pohkeiden kanssa kuin Dimmu tossa mainitsi, eli pohkeet joko vetäsee sellasen mahti krampin ensimmäisen sarjan aikana, jolloin pitää jättää sarja kesken tai sitten sellaista pientä kramppia joka toistolla, jolloin meinaa ärräpäät lennellä joka supistuksessa. Tämä on ongelmana erityisesti sillon kun on jotain väliviikkoa salilta, tai muuten vaan jäänyt pohkeet treenaamatta kerran tai pari. Yleensä pohkeet normalisoituu muutaman viikon treenin jälkeen eikä enää kramppaile. En ole itse ainakaan huomannut mitään korrelaatiota näiden pohjekramppien ja vedenjuonnin tai mankun syönnin kanssa.

Komppaan ylempää. Vaikka puhtia ja intoa riittäisi, niin jotenkin tulee sellainen poltteen ja krampin välinen moodi, että on pakko pistää hetkeksi poikki. Seisoen tai istuen, se tulee siinä viidennen toiston tienoilla.

Mitähän ihmettä tässä nyt tapahtuu? Joka ainoan pohjetreenin jälkeen tulee levee kantalihas ihan vittupillun kipeeks, neljättä päivää nyt ihan kosketukselle arka. Joku lihaskalvo tulehtunut ehkä?

Moi,

Oon 17 vuotias koripalloilija ja oon treenannu noin 2 vuotta pohkeita melko säännöllisesti, mutta pohkeiden koko vain kasvaa ja lihas ei erotu kauhean hyvin. Haluaisin että pohjelihakset erottuisivat paremmin. Treenaan pohkeita varpaillenousuilla lisäpainojen kanssa. Mitä vinkkejä antaisitte että saisin pohjelihakset erottumaan paremmin?

Moi,

Oon 17 vuotias koripalloilija ja oon treenannu noin 2 vuotta pohkeita melko säännöllisesti, mutta pohkeiden koko vain kasvaa ja lihas ei erotu kauhean hyvin. Haluaisin että pohjelihakset erottuisivat paremmin. Treenaan pohkeita varpaillenousuilla lisäpainojen kanssa. Mitä vinkkejä antaisitte että saisin pohjelihakset erottumaan paremmin?

Rasvaa pois päältä, niin lihakset erottuu paremmin.

Rasvaa ei vaa oo paljookaa ylimäärästä tän ikäselle alle 10%.

Erottovuuteen kun ei vaikuta muu kuin rasvan ja nesteen määrä, tietenkin mitä isompi pohje sitä paremmin se erottuu vaikka olisi vähän rasvaakin päällä...
Ei nämä asiat niin monimutkaisia ole...

Uutena liikkenä minulle aloin tekemään prässissä pohkeita... supistus samoiten venytyskin tuntuu ihan eri tasolla kuin seisten tehtynä vaikka malmia on ollut selässä paljonkin ja sarjat pitkiä. Samoin ilman kenkiä olen alkanut tekemään ja kyllähän se paremmin menee perille. Kyllä nää nyt tulleet pohje-DOMSsit on vielä pahemmat mitä kyykätessä on tullut perseesen ja reisiin. Tänään venyttelin salilla pohkeita treenin lämmittelyjen yhteydessä niin en tiennyt itkeä vai nauraa. Siinä mielessä pidin prässissä tehtynä että saan sen menemään gastrocnemiusseen eli kaksoiskantalihakseen, eli nyt on muutama pohjetreeni mennyt vasta perille... :face::hyvä:

Et kai käytä tuollaisia? :D

Kyllä

Ovat lähempänä paljain jaloin treenamista kuin mitkään muut kengät, salillamme ei ilman kenkiä saa treenata.
Nuo ovat hackissakin ylivoimaiset jalka ei liu'u kenkän sisällä yhtään, ovat kuin toinen iho ja pirun kestävät käytössä.

Mitähän ihmettä tässä nyt tapahtuu? Joka ainoan pohjetreenin jälkeen tulee levee kantalihas ihan vittupillun kipeeks, neljättä päivää nyt ihan kosketukselle arka. Joku lihaskalvo tulehtunut ehkä?

Ota alussa iisimmin, ilman kenkien vaimennusta ottaa liikaakin pohjelihaksiin, itelle kävi samoin kun innostuin.

Back
Ylös Bottom