Mikäköhän mulla on, kun pohkeita tehdessä (viimeset puol vuotta) molempien jalkojen ulkosyrjät tulee vitun kipeiksi sekä isoilla, että pienillä painoilla? Oon kokeillu pitää jalkateriä eri asennoissa, mutta aina sattuu. :curs: Sellaset 12 toistoo menee vielä, mutta sitten ne alkaa väsyä/sattumaan perkeleesti.
Mun pohjetreeni kikka:
Tehdään tyyliin Jay Cutler, että alhaalta venytys asennosta ponkastaan melkein ylös, pidetään 000.1 sekunnin tauko ja sitten pinnistetään se loppuojennus. Liike ei siis ole yhtenäinen/jatkuva vaan tehdään pienissä osissa.
Ja koska pohkeet on suht pieni lihasryhmä, (vrt. reidet ja selkä) niin niille on kiva tehä joskus kunnon raiskaus.
Tällasen treenin tein viime kerralla:
Pohjenousu seisten 1x12, heti perään omalla painolla 1x15, heti perään pohjenosto istualteen 1x10. Tän jälkeen sellaset 40sekunnin venyttelyt pohkeille ja sama rumba uudelleen. Kolme kertaa otin ton rundin eikä oo ikinä ennen ollu moista pumppia.
Mun reeni filosofia pohkeiden kannalta on, että paljon kikkailua (vähennys-ja supersarjat jne...) ja todella lyhyet palautukset.