🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

En usko että se mikään kiveen hakattu golden rule on mut kieltämättä esim. 6-7cm isommat pohkeet ku hanskat ois omiaan shortsikeleille :D

E: En oo aikasemmin ees miettiny koko asiaa, mutta nyt ku mietin ni sen jälkeen ku siirryin puhtaasti voimailutreenin pariin niin pohkeet ja kädet on lähempänä toistensa mittoja, vaikka en kumpiinkaan suoranaisesti keskity. Ojentaja luonnollisesti tärkeässä osassa.

Hanska jotain 40cm ja pohje 43cm. Jääny pohjetreenit viime aikoina melko vähälle. Salilta ei löydy pohjekoneita ja prässissä tuntuu jotenkin epämiellyttävältä. Muutenkin meinaa meikäläisellä tuo pohjetreeni olla se mistä ekana tingitään...:rolleyes:

Pohje 43 haba 37. Pohkeita en ole edes salilla kyllä treenannut kuin ehkä kerran kuukauteen jos ei muuten ole tullut hittiä muusta liikunnasta, vaikka eikös pohkeetkin kyykystä ja jalkaprässistä vähän ota itseensä?

Pohje 45cm ja hauis 37, se siitä tasapainosuudesta. Mulla ainakin on pohkeet sellanen lihasryhmä et ne turpoo niin saatanasti niinku reidetkin mutta kädet on aika narut.
Saattaa tosin vaikuttaa sekin että ku ekan kerran salilla aloin kunnolla käymään ni tullu vedettyä kyykkyä siitä lähtien.

Pohje 39cm, hauis 36,5.

Mun pohkeet on aina kireessä kunnossa, vaikka itse sanonkin, ja jalat ylipäätään - ei niin yhtään ylimääräistä rasvaa, vain kivikovaa lihasta. Rasvaprosenttini on 19, mutta kaikki rasva on keskittynyt vyötärön yläpuolelle. Käsien lihakset eivät ihan kunnolla erotu, rasvaa saa vähän käräyttää siitä päältä pois. Puhumattakaan 100 sentin vyötäröstä, että mitä sille pitäis tehä.

Vietin peruskoulu- ja teinivuoteni lievästi ylipainoisena. Enimmillään painoin ehkä 88, kun pituutta oli siinä 180. Jalkanikin olivat silloin vähän läskit. Lihasta en treenannut, joten sitä tuskin oli - vai oliko sittenkin? 18-vuotiaana laihdu(t)in jotain 10kg ja kävin salilla samalla. Paino tuli sitten lähivuosina takaisin, mutta ne laihtuneet jalat eivät koskaan uudestaan lihoneet, vaan kaikki uusi paino tuli vyötärölle ja ylemmäs. Jalat pysyivät hoikkana.

Mulla on sellainen teoria, että jaloista kehittyi suht vahvat, kun ne joutuivat kantamaan niin pitkään ylipainoa. Vähän sama kuin jos 10 vuotta eläisi niin, että kanniskelee jatkuvasti jotain 15 kilon reppua.

No jopas meni taas aiheen ohi.

Mulla on sellainen teoria, että jaloista kehittyi suht vahvat, kun ne joutuivat kantamaan niin pitkään ylipainoa. Vähän sama kuin jos 10 vuotta eläisi niin, että kanniskelee jatkuvasti jotain 15 kilon reppua.

Noinhan se menee, 70kg:n painonpudotuksen jälkeen pohkeet 47cm ja hauis 32cm, jee.

No jopas meni taas aiheen ohi.
On ihan totta ainakin mun kohalla, itellä ollu aina painoa joku 80-90kg ja silti harrastanu urheilua jossain määrin mutta en koskaan tosissani jossain seurassa tai vastaavassa. Eli kyllä se on totta että ylipainosilla on pohkeissa ja enemmän kokoa vaikka se rasva otettaisiinkin pois.

Miten ihmeessä oot saanu tommoset massapohkeet käsiis nähen? : o :D

Olen aloittanut treenaamisen ihan vähän aikaa sitten, eikä kehitystä ole vielä tullut paljoakaan. Ihan syntyjään on ollut tuollaista tavaraa. Kai se liittyy siihenkin, että olen ollut aina enemmän aerobisen liikunnan jossa jalat tekevät paljon kuin raskaan vastusharjoittelun harjoittajia.

Olen aloittanut treenaamisen ihan vähän aikaa sitten, eikä kehitystä ole vielä tullut paljoakaan. Ihan syntyjään on ollut tuollaista tavaraa. Kai se liittyy siihenkin, että olen ollut aina enemmän aerobisen liikunnan jossa jalat tekevät paljon kuin raskaan vastusharjoittelun harjoittajia.
Juujuu. Hassua vaan, mun esim. piti reenata pohkeita aika paljon et sain ne ees näihin mittoihin :rolleyes:.

Juujuu. Hassua vaan, mun esim. piti reenata pohkeita aika paljon et sain ne ees näihin mittoihin :rolleyes:.

Kyllä se taitaa pitää paikkansa että pohkeet tosiaan joko ovat tai eivät ole. Ja muutenkin ovat kumma lihasryhmä. Arskahan treenasi niitä ihan omituisesti ja sai aikaan aivan hirviömäiset pohkeet :P

Pohje 39cm, hauis 36,5.

Mun pohkeet on aina kireessä kunnossa, vaikka itse sanonkin, ja jalat ylipäätään - ei niin yhtään ylimääräistä rasvaa, vain kivikovaa lihasta. Rasvaprosenttini on 19, mutta kaikki rasva on keskittynyt vyötärön yläpuolelle. Käsien lihakset eivät ihan kunnolla erotu, rasvaa saa vähän käräyttää siitä päältä pois. Puhumattakaan 100 sentin vyötäröstä, että mitä sille pitäis tehä.

johan sitä ollaan hakoteillä :D 100 sentin vyötäröllä sun jaloissakin on ihan varmasti melko kovat rasvat. Sitä nyt vaan ei niin helposti jaloista huomaa.

muutenkin tekstin sisältö vähän sellaista, että kannattaa ne turhat "olinenneläskijasiksmullaonlihasta" jutut jättää pois mielestä. Vaikka saahan toki itseään imarrella jos siltä tuntuu.

Back
Ylös Bottom