🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Minulla kramppaavat pohkeet lentopalloillessa, jos peli jatkuu tarpeeksi pitkään. Yksi ottelu ei yleensä riitä, mutta turnauksissa tulee (tai tuli) usein vastaan. ALoin hoitaa tätä ihan tavallisella suolalla: söin tarkoituksella erityisen suolaisesti ennen turneeta ja myös sen aikana joko suolaa sellaisenaan (hyi hitto) tai välipaloilla / aterioilla myös ekstrasuolalla. Tämä auttaa hyvin.

Magnesiumia ovat monet tässä threadissa mainostaneet, ja sitä olen kokeillut yhden kerran. Kesken turnauksen otin pari tablettia, mutta otinko sitten liian myöhään vai mitä, mutta eivät kyllä vaikuttaneet mitenkään.

joo Magnesiumia tosiaan kannattaa syödä säännöllisesti että se kerkeää tasapainottumaan..sinänsä siitä ei o apua jos pohkeet jo valmiiksi kramppaa..jääkiekkoa noin 13 vuotta pelanneena on niksejä matkan varrella tullut ja pohkeiden kerran krampattua juuri peli aamuna käväsin hierojalla ja se neuvoi sellaisia homeopaattisia tabletteja kramppien jälkitilaan..ja olen niitä popsinut ja hyvin ovat auttaneet..:)

Originally posted by Arse
Sattuiskohan kukaan tietämään löytyykö täältä Turuun suunnasta mitään puljua, josta saisi tota Vitamaxia.

Jokainen kauppa jossa SF-proteinin tuotteita myydään (monet luontaistuotekaupat ainakin) tilaavat mielellään seuraavan tilauksensa yhteydessä sinulle purkillisen tai pari Vitamaxia.

Originally posted by reiz
Jokainen kauppa jossa SF-proteinin tuotteita myydään (monet luontaistuotekaupat ainakin) tilaavat mielellään seuraavan tilauksensa yhteydessä sinulle purkillisen tai pari Vitamaxia.
Pitääpäs käydä painostamassa, kun saa nuo Fastin vitamiinit popsittua.

Iski itselläkin taas pitkästä aikaa perinteiset pohjekrampit, kun tuli vähän painittua kaverin kanssa. Ei tahdo tulla vääntämisestä mitään kun pohje on tulessa.

Olipas kauheaa "herätä" viime yönä siihen, että molemmat pohkeet kramppaavat, ja vielä yhtäaikaa! Ei siinä tajua, kun on ihan unessa, että mitä hittoa tapahtuu... Muistan vain, että pohkeissa tuntui, kuin olisivat keskeltä katkeamassa!...Ja kivun muistan kyllä, kun vieläkin käveleminen on tuskaista...
Mahallaan nukkuu, ja sit yhtäkkiä pohkeet vetää ihan kramppiin, eikä tajua, että pitäisi saada jalat kattoa kohti ja kova puristus pohkeeseen! Ihan hirveä tunne!

juu ei muutakun luonteistuotekauppaan ostamaan Magnesiumia ja tietysti riittävästi nestettä ja parasta siihen o vesi koska neste vajaus voi aiheuttaa myös kramppeja ainakin mulla oli armeijassa siitä syystä
:thumbs:

Elikkäs kun käyn juoksemassa mulla tulee pohkeessa tai siinä ympäristössä yks lihas kipeäksi. En ole varma mikä lihas se on mutta se on tossa vasemmasta jalasta katottuna sääriluun oikealla puolella siinä kohtuu edessä, saattaisko olla soleus (leveä kantalihas?).

Mikä siinä saattais olla että kipeytyy? Miten kannattais hoitaa, esim. miten pystyis tuota venyttämään? Olen yrittänyt hieroa mutta ei ole juuri auttanut, eikä normaali pohjelihasvenytystään tunnu vaikuttavan.

Kansan kielellä penikkatauti. Onneksi olkoon ja tervetuloa kerhoon. Kokeile lenkin jälkeen kylmää<->kuumaa vesisuihkua vuorotellen sekä hierontaa. Penikkataudin saa helposti jos astuu "väärin" tai sulla on itsellesi sopimattomat lenkkarit tai juoksee liian kovalla alustalla. Itse kipu tulee käsittääkseni siitä että kyseinen lihas kiinnittyy luuhun tai lihaskalvo/pussi on liian ahdas. Jos kipu ei hellitä lenkkareitten vaihdosta / hieronnasta / kylmä<->kuuma hoidosta huolimatta niin sitten on aina vaihtoehtona leikkauspöytä. Hinnasta en tiedä mutta se taitaa olla edessä mullakin jos aion juosemista yli 1 kertaa viikossa jatkaa.
Googleta penikkatautia tai odottele että joku tietävämpi vastailee / korjailee nää mun jorinat.

Jahas, noh ihan hyvä tietää. Saattais varmaan johtuu siitä että oon juossu tässä nyt tennislenkkareilla kun en erillisiä juoksukenkiä viittinyt ostaa. Vois nyt yrittää hieroa tota jalkaa ja tota vesihommaa ja vetää kiukulla siihen asti että tulee lumet ja vaihtaa juoksemisen hiihtämiseen ja sitten keväällä ostaa ihan oikeat juoksukengät ja kattoa muuttuuko tilanne.

Originally posted by Bogetus
2-3 kertaa viikossa juoksen, joten pitäisin sitä säännöllisenä.

Tarkoitin lähinnä että onko sulla pitkästi takana tota "säännöllistä" lenkkeilyä. Jos oot kuukauden juossu niin voi hyvinkin kipeytyä paikat, mutta kivut yleensä poistuu kun rasitus pysyy säännöllisenä ja kroppa tottuu. Jos olet juossut jo pitempään (kuukausia/vuosia), niin silloin ilmestyvään säännölliseen rasituskipuun kannattaa suhtautua jo vakavammin ja tutkituttaa asiaa viisaammilla, joka BTW en ole minä :david:

Kävin surffailee netissä tosta penikkataudista ja se osuu kyllä täydellisesti mun kipuihin.

Alotin mun juoksuharrastuksen tässä syksyn aikana joten kai se on vielä ihan alussa. Ajattelin nytten noitten sivujen perusteella joita surffasin ni vähän vähentää tota juoksuu ja hieroo jalkoja ja ostaa jossain vaiheessa uudet kengät.

Pitäis vissiin niitä kenkiä kattella sitten jonkun vähän pätevämmän jampan kanssa että tulee sopivat jos tossa astunnassa on jotain vikaa tjms. ettei turhaan osta uusia sopimattomia kenkiä.

Mikäs ois hyvä liike pohkeille kun en ole niitä ennen pahemmin treenaillut? Ajattelin nyt siirtyä 3-jakoiseen ohjelmaan ja laittaa pohkeet siis jalkapäivälle... Kommentoikaas samalla tätä ohjelmaa (sieltä ja täältä lainattua :) ) :

Ma. Rinta, olkapäät ja ojentajat

Penkkipunnerrus 4*10
Vinopenkkipunnerrus 3*8
Pec deck 3*8
Pystypunnerrus 3*10
Vipunostot sivuille 4*10
Kapea penkki 3*10
Ojentajat ylätalja 3*12

Ke. Selkä, hauikset

Ylätalja 4*10
Alataljasoutu 4*10
Leuanvedot 3*max
Selänojennukset 3*max
Hauiskääntö tangolla 4*10
Hauiskääntö käsipainoilla 4*10

Pe. Jalat

Jalkaprässi 5*12
Jalkojen ojennus 3*10
Jalkojen koukistus 4*10

Eli siis tonne jalkapäivälle vielä pohkeet pitäis lisätä... Ja ehkä jotain muutakin? Välipäivinä ajattelin tehdä vatsalihakset.

Originally posted by Daug
Mikäs ois hyvä liike pohkeille kun en ole niitä ennen pahemmin treenaillut

Pohjenostot seisten ja istuen. Sen se tarvii.

Ke. Selkä, hauikset

Ylätalja 4*10
Alataljasoutu 4*10
Leuanvedot 3*max
Selänojennukset 3*max
Hauiskääntö tangolla 4*10
Hauiskääntö käsipainoilla 4*10

Tuo huutaa kulmasoutua tangolla ja maastavetoa vuoroviikoin. Taljoja niiden tieltä pois.

Eli siis tonne jalkapäivälle vielä pohkeet pitäis lisätä... Ja ehkä jotain muutakin?

K**kk*. Haluatko ostaa vokaalin? Vai yritätkö ratkaista?

Ite treenaisin pohkeet selän yhteydessä, makuasioita.

Pohjeliike seisten on kunkku, ja hyvänä ja pakollisena kuningattarena pohkeet istuen. Sopivan pienet painot ja keskity mahdollisimman laajaan liikerataan ja venytykseen ala-asennossa, ja vielä jää hetkeksi yläasentoon, toistoja yli kymmenen, niin saa perkeleellisen poltteen. Venyttelyt on aika must sitten, kävely muistuttaa myöhemmin aikalailla vanhaa juoppoa, takakenossa mennää :D

Kyllä todellakin pohjeliike seisten on KUNKKU liike. Väänsin pohkeita istuen jonkun puolisen vuotta ilman näkyvää kehitystä(ei ollu pohjeliike seisten laitetta) ja nyt kun vaihdoin salia tos 2 kk sitten niin löysin ton kyseisen liikeen ja kehitysta on tullut MYCKET SUOSITTELEN:thumbs:

Originally posted by battleaxe
(ei ollu pohjeliike seisten laitetta) ja nyt kun vaihdoin salia tos 2 kk sitten niin löysin ton kyseisen liikeen ja kehitysta on tullut MYCKET SUOSITTELEN:thumbs:

Eikös saman asian aja kuitenkin se, että laitat pari painolevyä jalkojen alle, tanko selkään, ja siitä nosteleen ylös. Näin ainakin meidän köyhän miehen salilla täytyy tehdä.

Originally posted by DarkMarkDoom
Eikös saman asian aja kuitenkin se, että laitat pari painolevyä jalkojen alle, tanko selkään, ja siitä nosteleen ylös. Näin ainakin meidän köyhän miehen salilla täytyy tehdä.

Toi on mun mielestä parempi tehdä smithissä. Muutoin alkaa tulla tasapainon kanssa ongelmia.

Originally posted by battleaxe
Kyllä todellakin pohjeliike seisten on KUNKKU liike. Väänsin pohkeita istuen jonkun puolisen vuotta ilman näkyvää kehitystä(ei ollu pohjeliike seisten laitetta) ja nyt kun vaihdoin salia tos 2 kk sitten niin löysin ton kyseisen liikeen ja kehitysta on tullut MYCKET SUOSITTELEN:thumbs:

IMO juuri istuen ja seisten on yhtäkunkkuja liikkeitä, seisten tehtynä rasitus kohdistuu gastronecnimius (vat eva) kaksoiskanta lihakseen, jolla tulee muotoa ja paksuutta pohkeisiin, elikkä ne kaksi pihviä tonne ihon alle, ja tätä seisten tehtynä kannattaa tehdä myös varpaat lähellä toisiaan ja kantapäät erillään, ja toisinpäin ja ihan jalkaterät suoraan, vaikuttaa hieman eritavalla, huomattu on.
Istuen tehtynä liike kohdistuu enimmäkseen soleus lihakseen, joka on kaksoiskanta lihasten alla, ja ton lihaksen suuruus on ihan yhtätärkeä pohkeen paksuuden kannalta, ja joku taas siteeraa halmeen kirjoja, että soleus on niin pieni lihas että ei sitä kannata harjoitella, bs, pieni se onkin jos sitä ei treenaa, sukan varsi alkaa ahdistaa kun soleus pullottaa. :thumbs:

Back
Ylös Bottom