🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

Originally posted by Tomi
Varpaillenousu jalka suorana: kaksoiskantalihas aktivoituu (ts. "lohkot")
Varpaillenousu jalka koukussa: leveä pohjelihas aktivoituu

Siinä se. Eikä ole salilegendaa, vaan fakta.

Olenpa huomannut käytännössä sellaistakin, että kun olen joskus tehnyt pari kuukautta pohkeille pelkästään pystypohjekonetta, ovat painot/voimat siinä nousseet hyvin ja tasaisesti, mutta kokeiltuani sen jälkeen istumapohjekonetta, olen huomannut ettei pohkeissa ole jerkkua sitten ollenkaan. :rolleyes:

Mun pohjetreeni on aina kyykyn yhteydessä, kun otan tangon telineestä. Olen niin lyhyt että tanko on yleensä niin korkealla että pitää kurkoittaa. Hyvin tuntuu riitävän.

Joo eli tuleeko muilla samalla lailla pohjenousua tehdessä jalkapohjat kipeeksi? Eli niitä rupeaa pakottamaan aivan helvetisti n. 10 toiston jälkeen...
Itse pohkeet ei tulekkaan oikeastaan yhtään kipeeks noita tehdessä... oon pyrkiny tekemää n.100 pohjenousu aina, esim. 4x20... Jalkapohjia pakottaa joku kymmene minuuttia pohjenousun jälkee jonka jälkee ne rauhottuu...

Tekniikka pitäs olla ainaki iha oikee. Oon nyt 5 kuukautta käyny salilla ja pohkeisii ei oo tullu YHTÄÄN lihasta lisää... No ehkä vähän mutta niin vähä että hyvä jos itekkää huomaa...

Sitte toine kysymys on että mikähä tossa vasemmassa lonkassa on ku se on ruvennu lonksumaa viime aikoina? En oo sitä missää kolauttanukkaa, mutta oisko nivelsiteet mahtanu jotenki mennä...? Varsinki vatsalaudalla vatsoja tehdessä sielä ala asennossa kuuluu semmone lonks ääni muttei satu yhtää... On vaa aika häirihtevä ja ruvennu vituttamaaki....:curs:

Originally posted by snowracer
Tekniikka pitäs olla ainaki iha oikee. Oon nyt 5 kuukautta käyny salilla ja pohkeisii ei oo tullu YHTÄÄN lihasta lisää... No ehkä vähän mutta niin vähä että hyvä jos itekkää huomaa...

Älä välitä, mulla ei pohkeet kasvanu parin vuoden aikana senttiäkään vaikka treenasin niitä vaikka millä tavalla :).. Nyt ei sit ookkaan vuosiin pohkeiden treenaaminen ollu säännöllistä, aina yritän tehä parannusta mutta ei motivoi kun ei ne kuitenkaan kasva :).. Tälläkin hetkellä taas parannusyritys menossa.. Pohkeet on vähän samanlainen lihasryhmä kuin kyynärvarret eli hyvin paljon geeneistä kiinni. Siksi ei musta kannatakkaan juuttua tekemään niille mitään supersimppeliä vaan etsiä mahdollisimman hyvin toimivan metodi, ja sitten etsiä toinen ja kolmas ja kierrätellä näitä keskenään aina kun kasvu pysähtyy. Eli perusajatus tietenkin sama kuin muutenkin bodauksessa :)... Usein tiheä frekvenssi + pitkät pumppisarjat + lyhyet löylysarjat voi toimia aika hyvin. Ite pumppailen niitä nyt 20 sarjaa 5 toistoa 15sek palautuksin ja ihan "kivalta" eli hirveeltä tuntuu toikin...

Kokeile säätää jalkaterän asentoa korokkeella ja jalkojen leveyttä nostossa jos se auttais jalkapohjakipuihin. Ja venyttele niitä pohjia eli räpylästä kiinni ja väännät varpaita ja päkiöitä ylös, tai vaihtoehtoisesti päkiät maassa venytät jalkapohjaa.

Mulla on kanssa joskus lonkat naksunu mutta ei kyllä pitkään aikaan. Ei siitä varmaan kannata stressata jos kipua ei tuu. Naksuuhan monilla polvetkin tosi kovaäänisesti mutta mitään haittaa siitä ei oo.

Lonkan lonksumisen syy voi olla vaikka kireä lonkankoukistaja. Mulla on ollu aina vähän häikkää toisessa lonkassa ja vasta viime aikoina olen hoksanu, että se on ollu kireän lonkankoukistajan syy ja ruvennu venyttelemään sitä.

Itse olen todennut toimivaksi jo sen että kävelee treenaamaan salille ja takaisin yhteensä noin 4km ja sitten kauppaan ja takaisin, pohkeen ympärys tällähetkellä vasemmassa jalassa 53cm ja oikeassa 51cm.

Voi tosin en ole tästä varma mutta voisiko kengän pohjan kovuus vaikuttaa asiaan jotenkin, ts. vaikuttaa treenin kovuuteen. Kun naisten korkkarit on aika kovapohjaiset ja itse käytän bootseja. Näin tyhmällä maalaisjärjellä ajattelisi että kovapohjainen kenkä antaa paremman vastuksen pohkeelle kuin joku pehmeä lenkkari?

Pohkeiden saaminen isoiksi on monelle SE vaikein ja vittumaisin juttu saliharjoittelussa. Ja varsinkin silloin, jos ei satu luonnostaan omistamaan hyviä pohkeita. (Laskekaas huviksenne, montako sekuntia Wintikalla kestää tulla kehumaan omia 45-senttisiä plättyjään, heh..)

Siis onko toi 45 cm jotenkin pieni vai iso???
Mun huonoitten kehittynyt lihasryhmä on ollut aina pohkeet mun mielestä mutta ne on kuiteinkin 48 cm, pumpis n. 48,5-49 cm....

en oikeastaan keskity niitten tekemiseen hirveästi, pyrin kuitenkin tekemään 4 sarjaa ainakin (12-20 toistoa)

:confused: :confused:

Originally posted by PsychoPred
Siis onko toi 45 cm jotenkin pieni vai iso???
Mun huonoitten kehittynyt lihasryhmä on ollut aina pohkeet mun mielestä mutta ne on kuiteinkin 48 cm, pumpis n. 48,5-49 cm....
Tuollaiset pohkeet on harvinaista herkkua. Jos pohkeet ei ole luontaisesti isot, niin 50 cm TIUKAT pohkeet on kutakuinkin yhtä harvinainen ilmestys kuin 50 cm tiukka olkavarsi. Taitaa Suomenkin bodylavoilla nuo yli 50 cm pohkeet jäädä loppujen lopuksi aika vähiin..?

Tossa joku sanoi pohjeliikkeet istuen ottavan vähän eri kohtaan pohjetta...salilla jossa käyn ei jostain syystä ole tätä laitetta ollenkaan...vain se seisten tehtävä laite ja painojen pinoaminen jalkojen päälle on aika ilkeä tyyli...onko mitään korvaavaa liikettä olemassa tälle istuen tehtävälle???

Originally posted by timba79
Tossa joku sanoi pohjeliikkeet istuen ottavan vähän eri kohtaan pohjetta...salilla jossa käyn ei jostain syystä ole tätä laitetta ollenkaan...vain se seisten tehtävä laite ja painojen pinoaminen jalkojen päälle on aika ilkeä tyyli...onko mitään korvaavaa liikettä olemassa tälle istuen tehtävälle???

Jos salillasi on prässi, voit aktivoida soleusta jossain määrin tekemällä pohjeojennuksia siinä niin, että polvet on lievästi koukussa.
Ei cheattia!

Tuollaiset pohkeet on harvinaista herkkua. Jos pohkeet ei ole luontaisesti isot, niin 50 cm TIUKAT pohkeet on kutakuinkin yhtä harvinainen ilmestys kuin 50 cm tiukka olkavarsi. Taitaa Suomenkin bodylavoilla nuo yli 50 cm pohkeet jäädä loppujen lopuksi aika vähiin..?

jos tää teksti ei anna lisää motivaatiota pohjetreeneihin, ei mikään anna ;)

Jaahas, olen palannut punttisalille, ja myös pohkeet on otettu 1. kerran mukaan treeneihin mukaan. 6. salikerran jälleen tuntuu siltä, että pohkeet vastaa treeniin aika hyvin.
Minä saan ainakin pohkeet niin turvoksiin seisovilteen tehtynä yksi jalka kerrallaan omalla painolla 100 toistoa. Voihan ampulli mikä pumppi ja pohkeet monta päivää kipeenä.

Nyt kylmänä pohkeet 48,5 cm ja vain Tompan kiusaksi vedän ne johonkin 52 senttiin :evil:

Originally posted by Wintikka
Nyt kylmänä pohkeet 48,5 cm ja vain Tompan kiusaksi vedän ne johonkin 52 senttiin :evil:
Mä näin just sellaiset reilut 55-senttiset pohkeet. Kisoissakin vielä viime vuonna 52 cm. Voi elämän kevät, mitkä ruisleivät. :eek:

BTW, t-magin tämän viikon webbiversiossa on pohkeille tähdätty erikoistumisohjelma.

Paras keino treenata pohkeita on rappujen kävely pohkeilla. Eli yrittää käyttää mahdollisimman paljon pohkeita rappuja kävellessä. Tuntuu mielestäni melko hyvin.
Tällä tavalla ne pohkeet tulee treenattua, koska ne raput on kuitenkin pakko päästä ylös. Salilla pohkeiden treenaaminen meinaa aina joskus jäädä.

Originally posted by Fatso
Geeneillä on tosiaaniso merkitys pohkeidenkin koossa, itse kun aloittelin harjottelun oli pohkeen mutta 38 cm, 3v jälkeen mitta oli 49cm, nyt 45 kun en oo kunnolla harjotellu vuosiin.
Itsellä on parhaiten toiminut 6-8toiston nurkilla olevat sarjat. Pitkät ei oikein vaikka niitä yrittäs... Paras liike ollu pohje nousu seisten, täys pakka ja muutama sata kiloa lisä painoa niin johan alkaa lyyli kirjottaa :D

Mulla ei oo mitkään isot pohkeet itellä. Mut oon jostain lukenu että unohtakaa ne Arskan 60 toiston tehoreenit. Moni näyttää ottavan pitkää sarjaa ja melkein kaikilla sama ogelma, pienet pohkeet. Mä otan normaalisti 12 toistoo tai alle. Rautaa lappaan mukaan kunnolla.
Pohjenousukoneeseen oon laittanu 495 paunaa extraa, (11x45 paunan limppuja) siinä olevien 195 paunan ja oma painon lisäksi.

Tuntuu kyllä ottavan selän päälle ainakin mulla, ehka liikaakin...hartianivelet tulee kipeeks.

Originally posted by Sam225
Jos salillasi on prässi, voit aktivoida soleusta jossain määrin tekemällä pohjeojennuksia siinä niin, että polvet on lievästi koukussa.
Ei cheattia!

Täytyy kokeilla seuraavassa pohjereenissä...saattaa kyllä tarvita pikkusen harjottelua ettei mee cheettaamalla...

olen reenannut salilla parisen vuotta ja ohjaaja on tehnyt ohjelmat ja ruokavalionkin (pitäisi olla kunnossa mutta pohkeet ei kasva?? teen pohkeita tanko niskantakana ja istuaaltaan mutta tulosta ei synny.. yläkroppa alakaa olleen jo hyvässä timmissä mut pohkeet ja "ehkä" takareisilihakset o aika onnettomat :(

olen lugenut fagin jo!! ei tunnu vaa tepsivän

Itselläni ainakin p-a-k-o-t-i-n pohkeeni räjähtävään kasvuun kun ryhdyin klikkailemaan tuota punaista F.A.Q ja Search - nappeja! Kannattaa testata!

Back
Ylös Bottom