🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vispe
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 🔥 POHKEET PAUKKUMAAN!!! 🔥

Meta description: Tehokkaimmat harjoitteet, tekniikat ja rutiinit, joilla pohkeet kasvavat ja räjähtävät eloon.

ProTip; Kannattaa olla ensimmäiset 18v elämästä isolla kädellä ylipainonen niin kasvaa pohkeet 😂 pohkeet 42cm, olkavarsi 35 😂
Rasvaprossasta ei tietoa mutta ei tällä hetkellä todellakaan missään alhaisimmissa lukemissa.

Pohkeiden treenaus istuen...pohjeprässissä. Minulla on ilmeisesti oikeassa jalassa jotain fibaa, sillä istuen tehdessä en saa oikean jalan pohkeeseen mielestäni niin paljon voimaa ja oikeastaan koko jalassa on tuntuma jotenkin vmäinen, pohjekin jotenkin tuntuu krampaavan helpommin. Ihan kuin polvessakin olisi jotain tuntemuksia silloin kun treenaa istuen pohjetta. Melkeinpä koko ikäni tunnostellut että oikea jalka on jotenkin erituntuinen kuin vasen. Seisten tehtynä ei lähellekään samanlaista voimattomuutta/kramppausta ja tuntemuksia.

Onko samanlaisia tuntemuksia?

Saattaisi tietenkin venyttelyjen lisäksi ihan ammattilaisen tekemä hieronta muutamaan kertaan ottaa pahimmat kireydet pois. Pohkeet..ja jalat..noin yleensä tuntuvat olevan varsikin nyt melko jumissa.

Itsellä oli joskus todella isot näyttävät pohkeet mutta ei valitettavasti enää. Sai jopa kehuja hierojilta ym. Ainoat lihakset minulla jotka ovat joskus olleet lavakunnossa. Geenejä ei ole mutta kapeat nilkat auttavat hieman visuaalisesti.

Muistaakseni paras treeni oli seisten smith-laitteessa 200-250 kg:n painoilla 5-10 hitaan toiston sarjoja lankun päällä. Itsellä ei toimineet pitkät sarjat. Voi tehdä myös hieman jalat koukussa jolloin ottaa lihakseen eri tavalla.

Luikerot pohkeet on vieläkin, mutta pikkusen jotain tapahtui 6 viikon juoksukoulussa. Kaksi kertaa viikkoon lyhyitä spurtteja, pomppuja ja kelkan vetoa.

Meidän salin pohjeprässi on niin vaarallinen ettei sitä uskalla käyttää. Oli aikanaan jotain karhennusta, tai sellaista mustaa karheaa pintaa ympärillä, mutta se on kulunut kokonaan pois ja nyt se on aivan helvetin liukas. Olen tehnyt pohkeita jalkaprässissä ja ainakin painoa siinä on saanut lisätä, en sitten tiedä onko itse lihakseen tullut kasvua, kun mittailen salikehityksen aina pelkästään voimalla.

Pohkeiden treenaus istuen...pohjeprässissä. Minulla on ilmeisesti oikeassa jalassa jotain fibaa, sillä istuen tehdessä en saa oikean jalan pohkeeseen mielestäni niin paljon voimaa ja oikeastaan koko jalassa on tuntuma jotenkin vmäinen, pohjekin jotenkin tuntuu krampaavan helpommin. Ihan kuin polvessakin olisi jotain tuntemuksia silloin kun treenaa istuen pohjetta. Melkeinpä koko ikäni tunnostellut että oikea jalka on jotenkin erituntuinen kuin vasen. Seisten tehtynä ei lähellekään samanlaista voimattomuutta/kramppausta ja tuntemuksia.

Onko samanlaisia tuntemuksia?

Saattaisi tietenkin venyttelyjen lisäksi ihan ammattilaisen tekemä hieronta muutamaan kertaan ottaa pahimmat kireydet pois. Pohkeet..ja jalat..noin yleensä tuntuvat olevan varsikin nyt melko jumissa.

Koitas miltä tuntuisi tehdä jalka kerrallaan. Silloin pääsee paremmin jyvälle niistä eroista, usein noissa jaloissa tuppaa jotain puolieroa olemaan. Jos kramppaa liian helposti niin liikerataa voi aika huoletta vähän lyhentää sieltä yläasennosta. Jos vielä purnaa niin sitten vaan suorat housut jalkaan.

Kaikissa lihasryhmissä pitäisi kysyä siltä kuka on kasvattanut esim ruikuista pohkeista isot tai pulkannaru käsistä suuret...Ei sellainen jolla on ollut aina isot pohkeet tai hanskat osaa sanoa miten ne huonot lihasryhmät kasvaa. Hyvät geenit ja aina suuret pohkeet on luultavasti kohtuu suuret vaikka miten treenaisi. Sama koskee käsiä, jos ne on alusta alkaen ollut hyvä lihasryhmä niin kasvaa kyllä treeni kuin treeni.

Itse olen tullut siihen tulokseen että paskoja pohkeita, joissa kiinnityskohdat vielä korkealla ei suuriksi saa, teki mitä teki...Kohtuulliseksi kyllä mutta suuriksi ei.
Jos joku on onnistunut niin kuvaa kehiin vaan...Eikä ammattimiesten öljypohkeita lasketa.

Jokaisen pohkeet vaikuttaa kasvavan eri tyyleillä tai sitten ei lainkaan. Hyvää on varmasti se että monella tapaa ne onnistuu kasvattamaan, geenit ja pitkäjänteisyys määrittelee kenties kuinka paljon. Itse omiin luikkuihin joskus aikoinaan sain hyvää vastetta tekemällä vuosikausia (3-4 vuotta, en muista tarkkaan) pohkeita 3 kertaa viikossa. Muuten treenasin voimanostoa pelkästään, mutta forkkuja ja pohkeita tein extrana, koska tuntui ettei ne miehellä voi koskaan olla liian suuret. Toistoalueet oli jotain kenties 8-20 ja sarjoja 2-6 per treeni. Joskus omalla painolla pitkiä sarjoja, mutta ei oikeastaan ikinä failureen, vaan 1-5 toistoa varaa joka sarjaan. Päkijän alla 7cm koroke ja liikkeenä 9 kertaa kymmenestä oli pohjenousu seisten Smith-koneessa ja kuormaa lisäsin aina kun voimat sallivat. Joskus myös vähensin painoa ja tein pidempää, eli mitään monotonista progressiota ei ollut.

En tarkkaan muista mistä mitoista silloin teininä lähdettiin liikkeelle, ehkä joku 35 senttiä saattoi olla pohkeet, mutta nykyäänkin ne ovat vielä 48 senttiset vaikka olen vuosia tehnyt vain ylläpitävää treeniä kerta pari viikossa. On mahdollista että nuorena aikuisena kun massaa muutenkin tuli lisää kymmeniä kiloja, että pohkeetkin olisivat kasvaneet joka tapauksessa. Vaikea tietää mistä johtui.

Onkos kanankoipi pohkeet jaksanut treenata pohkeita ? Täällä painettu entiseen malliin eli täysiä. Ei ne siitä miksikään ole muuttuneet. Miksi olisi kun koko elämän olleet yhtä luikerot 😀 Eniten huvittaa kun pohkeet ottavat tosi hyvin treeniä vastaan eli tulevat saakelin kipeiksi aina, mutta eivät kasva yhtään. Joskus miettinyt miksi niitä edes treenaan🤔 Palkkiona hirmu domssit ilman lihaskasvua. Olisi hauska laskea monta tuntia elämästä on mennyt pohje treeniin eli kankkulan kaivoon. Eipä siinä, aion treenata pohkeita aina. Hauskin lihas treenata mahtavan tuntuman ja domssien takia.

miksi niitä edes treenaan
T-nation herra Thibaudeauauuuamikä helvetti onkaan, joskus kirjotteli, että piruako niihin aikaa tuhlaa.

Jos ne ei kasva, vaikka mitä teet. Turhaa hommaa.

Kun geenit on äärimmäisen paskat pohkeisiin, kehitys luokkaa 1mm vuodessa, sarjapainojen noustessa 50+kg. Ajan voi paremminkin käyttää.

Mutta jos tykkää niitä reenata, niin toki, mikäs siinä. Onhan niissä hyvä voimaa olla tietenkin.

Piti ihan tsekata vuoden 1994 treeni muistiot eli vuosi kun aloitin treenit. Pohje 30cm ja hauis 25cm. Nyt pohje 38cm ja hauis 43 cm. Pohje kasvanut 8 cm kahdenkymmenenkahdeksan vuoden treenillä. Käsi 18 cm.
Ja pohkeita olen treenannut ihan yhtä tosissaan kuin muitakin lihaksia koko tämän ajan. Tuon pohkeiden "kasvun" syykin on lienee vain elopainon nousu. Suhteessa muuhun kroppaan aina yhtä jäljessä.

Back
Ylös Bottom